پبرمحمد ملازهی میهمان کافه خبر می گوید: پاکستان برای برون رفتن از بحران موجود و رفع تنش با آمریکا دو راه حل پیش رو دارد.

پیرمحمد ملازهی کارشناس شبه قاره و میهمان کافه خبر درخصوص راهکارهای برون رفت از بحران بی اعتمادی میان واشنگتن و اسلام آباد می گوید: دولت پاکستان در وهلۀ اول باید گروه هایی که آمریکا آنها را تروریستی می داند مهار کند و نیروهای جهادی را تحت کنترل خود درآورد.گروههایی از جمله لشگر طیبه و جیش محمد.

ملازهی می افزاید: حرکت دوم اینست که پاکستان باید زمینه آشتی ملی در افغانستان را فراهم آورده و به آمریکایی ها برای اجرای طرح پترائوس کمک کند یعنی طالبان را متقاعد کند که در تشکیلات دولت کرزی شرکت کرده و مشارکت سیاسی را بپذیرد.

مهمان کافه خبر با این همه می گوید: پذیرش این هر دو راه برای پاکستان سخت است اگر آنها موافقت کنند که با رادیکالیزم اسلامی بجنگند با دشمنی و تلافی جویی همه گروه های افراطی داخلی و خارجی مواجه خواهد شد.

ملازهی در ادامه تاکید می کند ژنرال های ارتش پاکستان بارها با این بحران ها روبرو شده اندو راه حل پیدا کرده اند. در زمانی که بوش آنها را تهدید کرد که اگر با ما در جنگ علیه تروریسم همکاری نکنید به شماحمله می کنیم یک سیاست دوگانه را پیش گرفتند که روند امروزی نیز ناشی از همان سیاست است. آنها گفتند همکاری می کنیم اما در خفا و پنهانی به طالبان و القاعده کمک کردند و آنقدر به این روش ادامه دادند تا آمریکا متقاعد شد که باید خود راسا و بدون همکاری و هماهنگی با ارتش و آی اس آی اقدام کند.

4949

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 152205

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 9 =