۰ نفر
۱۶ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۰
اینجا آسیا است؛هر اتفاق بدی ممکن است برای تیم‌ملی فوتبال بیفتد!

تیم ملی فوتبال ایران سه بازی حساس و تعیین‌کننده را در پیش روی خود دارد.

برای خیلی‌ها سؤال است که اگر تیم‌ملی هر 3 بازی خود را نبرد چه اتفاقی می‌افتد؟ آیا امکان صعود به مرحله سوم مقدماتی جام‌جهانی ۲۰۲۲ به عنوان تیم دوم گروه وجود دارد؟ داستان کره‌شمالی و تصمیم فیفا دقیقا چیست؟  انصراف کره‌شمالی از بازی‌های مقدماتی جام‌جهانی باعث شد گروه هشتم آسیا ۴ تیمی شود و کار برای معرفی بهترین تیم‌های دوم گره بخورد. در آسیا ۸ تیم سرگروه به همراه ۴ تیم برتر از میان تیم‌های دوم گروه‌ها جواز صعود به مرحله پایانی مقدماتی جام‌جهانی را به دست می‌آورند اما داستان دقیقا نحوه محاسبه امتیاز تیم‌های دوم است.

 در واقع پس از اتمام رقابت‌های گروهی تازه حساب و کتاب فیفا شروع می‌شود. طبق تصمیم جدید قرار است پس از مشخص شدن تیم‌های دوم، به غیر از گروه هشتم که ۴ تیمی است، در سایر گروه‌ها امتیازات دو دیدار رودرروی تیم دوم،مقابل تیم آخر گروه پاک شود و بعد تکلیف ۴ تیم برتر از میان تیم‌های دوم گروه‌ها مشخص شود. این یعنی از الان تیم‌ملی ایران نمی‌تواند هیچ حسابی روی ۶ امتیاز بازی با کامبوج و تفاضل گل بالای آن (باتوجه به برد ۱۴ بر صفر بازی رفت) داشته باشد.

با این حال آنچه شانس تیم‌ملی را برای قرار گرفتن در میان تیم‌های دوم گروه‌ها کاهش می‌دهد دو باختی است که در دور رفت مقابل بحرین و عراق متحمل شده است. در واقع با قوانین عجیب و غریب فیفا، حالا تنها راه روشن برای صعود تیم‌ملی این است که در هر 3 بازی باقیمانده پیروز شود. در واقع هر اتفاقی غیر از این می‌تواند یک پایان دراماتیک برای تیم‌ملی در مقدماتی جام‌جهانی ۲۰۲۲ رقم بزند. 
در حال حاضر عمان با 12 ، عراق 11،چین،کویت،تاجیکستان،ازبکستان و لبنان با 10 امتیاز بهترین تیم‌های دوم در گروه‌های هشتگانه آسیا هستند و تیم‌ملی با 9 امتیاز شرایط خوبی در میان تیم‌های دوم گروه‌ها ندارد.

254 251

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1522396

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 5 =