رقابت تنگاتنگ همتی و رئیسی در نظرسنجی‌های انتخاباتی آذربایجان‌غربی

نظرسنجی‌های مجازی در آذربایجان‌غربی رقابت تنگاتنگ حجت‌الاسلام سیدابراهیم رئیسی و عبدالناصر همتی را نشان می‌دهد.

به گزارش خبرآنلاین آذربایجان‌غربی، بیست و چهار ساعت بعد از اولین مناظره با موضوع اقتصاد، نظرسنجی‌ها رقابت دو کاندیدا را نشان می‌دهد.

پس از برگزاری نخستین مناظره انتخابات ریاست جمهوری، در فضای مجازی و به ویژه در تلگرام، کانال‌های مختلف اقدام به برگزاری نظرسنجی از مخاطبان خود کردند.

این رویه در میان کانال‌های تلگرامی آذربایجان‌غربی نیز برقرار بود چنان که ۷ کانال‌ تلگرامی این استان اقدام به نظرسنجی کردند.

در نظرسنجی کانال بوکان آنلاین (موکریان) شهرستان بوکان، عبدالناصر همتی با بیش از ۲ برابر آراء سیدابراهیم رئیسی رای‌های بیشتری به خود اختصاص داد و زاکانی کمترین رای این شهر را داشت.

اما در سولدوزخبر شهر نقده، این سیدابراهیم رئیسی بود که گوی سبقت را ربوده و همتی نفر دوم شد. البته بیشتر آراء به گزینه "هیچ کدام" اختصاص داشت. ضمن اینکه رضایی و زاکانی با آرای برابر کمترین راء را داشته‌اند.

در بینانیوز ماکو، رقابت نزدیکی بین سیدابراهیم رئیسی و همتی بود با این حال رئیسی اندکی بالاتر از این کاندیداست. در نظرسنجی این کانال، جلیلی کمترین رای را داشت.

در نظرسنجی دنیای اخبار اورمیه، همتی بیشترین رای را تصاحب کرده و رضایی و زاکانی کمترین آرا.

در نظرسنجی کانال انعکاس نو، همتی پیشتاز بوده و رئیسی در رده دوم قرار گرفته و زاکانی در این کانال نیز کمترین رای را تصاحب کرده است.

میللت از دیگر کانال های مرکز آذربایجان‌غربی بود که در نظرسنجی آن همتی بالاتر از رئیسی بیشترین رای را تصاحب کرده و جلیلی و زاکانی کمترین آرا را.

در نظرسنجی سیلوانانیوز نیز سیدابراهیم رئیسی بالاتر از همتی بیشترین رای را تصاحب کرد و جلیلی و زاکانی کمترین آرا را.

از مجموع این نظرسنجی‌ها آنطور که برمی‌آید رقابت بین عبدالناصر همتی و سیدابراهیم رئیسی بیشترین آراء را داشته و به نوعی رقابت تنگاتنگی دارند و این اگر در روز ۲۸ خرداد و زمان رای‌گیری نیز برقرار باشد، کشیده شدن انتخابات به دور دوم محتمل است.

مطابق این نظرسنجی‌ها زاکانی و جلیلی چندان مورد وثوق قرار نگرفته اند. رضایی، قاضی زاده هاشمی و مهرعلیزاده هم در یک رنج و نزدیک به هم با آرای اندک رقابت دارند.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1522657

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 4 =