شرکت ۵۳۰ اثر در جشنواره مطبوعات قزوین

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین گفت: در هشتمین جشنواره رسانه‌های استان قزوین ۵۳۰اثر متقاضی شرکت در جشنواره بودند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قزوین؛ محمدحسین اسماعیلی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین با اعلام این خبر گفت: جشنواره رسانه های استان قزوین پس از سه سال وقفه، امسال به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و خانه مطبوعات استان قزوین در حال برگزاری است که از میان ۵۳۰اثر متقاضی شرکت در جشنواره، پس از بررسی های دبیرخانه ۳۱۷اثر با توجه به شرایط اعلامی و آیین نامه ی فراخوان جشنواره به بخش داوری راه یافتند.

اسماعیلی ادامه داد: راه یافتگان به بخش داوری شامل ۷۵نفر از اصحاب رسانه استان شامل ۴۲مرد و ۳۳زن از ۴۱رسانه هستند.

او افزود: این جشنواره باهدف بررسی رخدادها و مسائل مهم استان در رسانه‌های خبری و ارائه راهکارهای مناسب، بیان ظرفیت‌ها و جریان سازی رسانه‌ای به‌ منظور ایجاد ارتباط مؤثر میان مردم و مسوولان برای مطبوعات، خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری فعال و ارتقای کیفی محتوای نشریات و تقویت روزنامه‌نگاری حرفه‌ای برگزار می‌شود.

دبیر شورای اطلاع رسانی استان خاطرنشان کرد: در بخش سرمقاله و یادداشت ۶۲ اثر، در بخش عکس و گزارش تصویری ۱۵اثر ، در بخش گرافیک و صفحه آرایی ۱۱اثر، در بخش تیتر ۵۰اثر، در بخش خبر ۳۸اثر، در بخش مصاحبه ۴۲اثر، در بخش گزارش و تحلیل ۸۵ اثر  و در بخش کلیپ و ویدئوهای خبری ۱۴اثر به بخش داوری راه یافتند.

اسماعیلی گفت: مراسم اختتامیه روز چهارشنبه ۱۹خرداد ماه ساعت ۱۰صبح در سالن اجتماعات کتابخانه امام خمینی به صورت محدود و با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار می شود.

او گفت: داورانی از مرکز پژوهش و مطالعات معاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد، کار بررسی این آثار را برعهده دارند و در مراسم اختتامیه جشنواره نفرات برگزیده هر بخش معرفی می شوند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین در پایان گفت: در مراسم اختتامیه ضمن یادبود مرحومه حنانه امیری مدیرمسئول فقید پایگاه خبری صبح قزوین، از دو پیشکسوت رسانه ای استان آقایان علی علیمحمدی و دادگر خانبانی تجلیل می شود.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1522817

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 1 =