۰ نفر
۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۰ - ۰۵:۴۹

موضوع آموزش نظامیان قزاقستان در سفر نمایندگان کالج آموزش نظامی ستاد مرکزی نیروهای مسلح انگلیس با مقامات قزاق در آستانه بحث و بررسی شد.

دفتر مطبوعاتی وزارت دفاع قزاقستان در اطلاعیه‌ای افزود: نمایندگان این کالج نظامی انگلیس، ضمن این سفر چهار روزه از چندین واحد نظامی وزارت دفاع و همچنین از مرکز تحقیقات استراتژیک نظامی این کشور بازدید کردند.
در این اطلاعیه تصریح شده است، "روبرت ایوری " مدیر کالج نظامی ستاد مرکزی نیروهای مسلح انگلیس و نمایندگان وزارت آموزش ارتش این کشور با همتایان قزاق خود در خصوص فرصت‌ها و چشم‌انداز آموزش نظامیان ارتش قزاقستان تبادل نظر کردند.
در این اطلاعیه تصریح شده است، سرهنگ "فیتس فیتسگیبون " وابسته نظامی سفارت انگلیس در قزاقستان به مسئولان نهاد‌های آموزش نظامی قزاق وعده داده ‌است که در چارچوب طرح‌های همکاری در زمینه آموزش زبان انگلیسی به این کشور تجهیزات کمپیوتری و دستورهای آموزشی تخصیص و انتقال داده شود.
به گفته این منبع، هیئت کالج نظامی آموزش زبان انگلیسی ضمن بازدید چهار روزه خود همچنین از تعدادی موسسه آموزش نظامی موجود در شهر و استان آلماتی نیز بازدید کردند.
برنامه آموزش زبان‌های مختلف در نیروهای مسلح قزاقستان با تاسیس مرکز ویژه آموزشی وزارت دفاع این کشور بیست سال قبل در پی اعلام استقلال این کشور آغاز شد و زبان انگلیسی از جمله موارد اصلی آموزش در این مرکز بوده است.
قزاقستان در مراحل بعدی رشد و تکمیل نیروهای مسلح علاوه بر بخش آموزش زبان‌های خارجی در دانشکده نیروهای زمینی، همچنین شعبات آموزش زبان در واحد‌های دیگر نظامی ‌را نیز راه‌اندازی کرده که در ردیف زبان انگلیسی، زبان روسی، چینی، ترکی و عربی نیز آموزش داده می‌شود.
این سند زمینه‌ای برای شرکت نظامیان در اجرای برنامه‌های ناتو بوده و شرایطی را جهت حضور نظامیان قزاق در هیئت نیروهای بین‌المللی ائتلاف ضد ترور نیز مطرح کرده است.
کارشناسان بر این باورند، هدف قزاقستان برای تقویت آموزش زبان انگلیسی که زبان معاشرت در میان کشور‌های اعضای پیمان ناتو می‌باشد، ایجاد زمینه مطلوب شرکت نیروهای قزاق‌ در طرح‌های بین‌المللی این پیمان است.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 152303

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =