پیشنهاد محسن رضایی به رهبرانقلاب در مناظره دوم /باید وعده‌ها را کنار گذاشت، جراحی بزرگ انجام داد

محسن رضایی گفت: احزاب اصولگرا و اصلاح طلب سرمایه هایی هستند اما به نظرم باید سیستم ساختار سیاسی را برای آینده ایران درست کنیم.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، محسن رضایی در جمع بندی اظهارات خود در مناظره دوم گفت:

عنوان دولت ما اقدام و تحول است، یعنی دیگر وعده و شعار را باید کنار گذاشت و جراحی های بزرگی انجام داد چرا که مشکلات اجتماعی ریشه در مشکلات اقتصادی و مشکلات اقتصادی ریشه در مشکلات سیاسی و مدیریتی دارد.

برنامه دولت ما اصلاح از درون قدرت است و به این دلیل که رابطه من با نظام با ثبات بوده و از ۱۷ سالگی تا الان در مسیر مستقیمی حرکت کردم و به دلیل اعتمادی که بین من و نظام وجود دارد و رابطه ای که با دوستان دیگر از نیروهای مسلح تا قوه قضاییه و مجلس دارم می توانم ادعا کنم اصلاحات اساسی را انجام دهم. ابتدا از خود دولت شروع خواهم کرد، این بدین معنا نیست که از مدیران با کفایت فعلی استفاده نکنیم. بلکه باید مشکلات و نواقص مرتفع و پاک شود.

مساله دیگر نهادهای وابسته به رهبری است با اینکه وابسته به رهبری هستند اما همه در خدمت دولت هستند، سپاه پاسداران، ستاد اجرایی و بنیاد مستضعفان و قرارگاه سازندگی خاتم، اینها هم نیاز به اصلاحاتی دارند که پیشنهاداتم را خدمت رهبر انقلاب می دهم تا امکان بهره وری بیشتر از این نهادها را داشته باشیم. کمک به ادامه تحولات در قوه قضاییه و مجلس که حتما در دستورکار ما خواهد بود. کمک به کاری که آقای رییسی در قوه قضاییه شروع کردند و در ابتدای کار هم هستند یا مجلس انقلابی که شکل گرفته را کمک خواهم کرد. هم چنین فعال کردن جلسات سران قوا هم از دیگر اقداماتم خواهد بود.

 شورای انقلاب فرهنگی واقعا بی خاصیت شده است،  اول از رهبر انقلاب تقاضا می کنم که شورای انقلاب فرهنگی را اگر ایشان موافقت کنند  منحل کنم و شورای انقلاب فرهنگی را از این وضعیت خارج کنیم و وضعیت فرهنگی و مساله جوانان را اساسی حل کنیم.

مساله دیگر اصلاح احزاب اصولگرا و اصلاح طلب که دو سرمایه هستند، است، اما  نفودی ها بازیگران سیاسی و ماجراجویان زیادی در ساختار سیاسی اجتماعی ما هستند، امروز ما اگر نتوانیم ساختار سیاسی اجتماعی برای آینده ایران درست کنیم با مشکلات زیادی مواجه خواهیم شد.

۲۷۲۱۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1523387

برچسب‌ها