شما 7 نفر که ارتباط کلامی مناسب ندارید،چگونه می توانید حرف میلیونها نفر را بشنوید؟

روزنامه شرق در یادداشتی پیرامون مناظره ها نوشت:چگونه وقتی در یک جمع هفت‌نفره، که همگی از مسئولان ارشد کشور بوده و هستند و با هم آشنایی کامل دارند، نمی‌توانند ارتباط کلامی مناسبی داشته باشند و به سؤالات پاسخ دهند، می‌توانند نظرات و خواست‌ گروه‌های مختلف اجتماعی و میلیون‌ها نفر را بشنوند.

علاوه‌ بر این، مناظرات ما را به این نتیجه رساند که بسیاری از جلسات تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی که در سطح کلان کشور برگزار می‌شود، به تعارف می‌گذرد و بحث‌های جدی در آنها صورت نمی‌گیرد. همه شرکت‌کنندگان در مناظره پست و مقام مهمی در کشور داشته و دارند و درخصوص مباحث کلان کشور جلسات متعددی با هم برگزار می‌کنند اما محتوای سخن آنها نشان داد که جای مباحث جدی در جلساتشان خالی است.

هدف از برگزاری جلسات رسیدن به توافق و اجماع ‌است، درحالی‌که مناظرات نشان داد جلسات مسئولان ارشد حداقل‌ها را هم محقق نکرده است و مدیران ارشد به هر دلیلی نتوانسته‌اند نظرات مخالف خود را در جلسات بیان کنند. کاندیدای ریاست‌جمهوری که مهارت‌های ارتباطی مانند شنیدن و گوش‌دادن فعالانه را ندارد، چگونه می‌تواند دانش، هوش و ابتکار شهروندان را برای اداره کشور به‌ کار گیرد. 

23302

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1523439

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =