۰ نفر
۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۰ - ۰۸:۳۶

فارس نوشت:

یک هکر دوباره موفق به نفوذ به یکی از شبکه های وابسته به سونی شده است.

این هکر شبکه So-net را هک کرده که یک ISP وابسته به سونی محسوب می شود. با این اقدام برخی اقلام مجازی مورد استفاده در بازی های ویدیویی آنلاین به ارزش بیش از 1200 دلار سرقت شده است.

در همین حال شرکت امنیتی اف - سکیور هم اعلام کرده که موفق به شناسایی یک وب سایت پیشینگ شده که بر روی یکی از سرورهای شرکت سونی در تایلند میزبانی می شده و همین مساله نشان می دهد که مهاجمان مجازی باز هم به سرورهای این شرکت نفوذ کرده اند.

این مسائل در شرایطی رخ می دهد که سونی اعلام کرده بر تمهیدات امنیتی خود افزوده تا دیگر شاهد هک شدن شبکه های رایانه ای وابسته به خود نباشد. حدود یک ماه قبل هکرها با نفوذ به شبکه آنلاین بازی پلی استیشن اطلاعات بیش از 100 میلیون نفر را به سرقت بردند و از آن سوءاستفاده کردند. این مساله جنجال خبری گسترده ای را به دنبال داشت.

کارشناسان می گویند رویدادهای اخیر نشان می دهد شبکه سونی یکبار دیگر هک شده و کماکان نفوذپذیر است و کارشناسان امنیتی این شرکت باید برای رفع این مشکل به طور جدی اقدام کنند، وگرنه به طور قابل ملاحظه ای از تعداد کاربران آنها کاسته خواهد شد. سونی می گوید این هک جدید ارتباطی با موارد قبلی هک ندارد.

/5656

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 152362

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 0 =