۰ نفر
۲۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۵
کدام آموزشگاه زبان بهتر است | مشخصات یک آموزشگاه حرفه‌ای را بدانید

همه ما می‌دانیم که یادگیری یک زبان جدید مزایای بسیاری دارد. از جمله این مزایا می‌توان به: ایجاد فرصت‌های شغلی در داخل و خارج از کشور، امکان مهاجرت یا سفرهای گردشگری آسان‌تر، تقویت حافظه و اعتماد به نفس بیشتر اشاره کرد.

اما اگر ندانیم چطور آموزشگاه زبان مناسب خود را انتخاب کنیم، ممکن است از دوره آموزش زبان، نتیجه دلخواه را نگیریم. در این مطلب با نکات راهنمای انتخاب بهترین آموزشگاه زبان آشنا می‌شویم.

در هنگام انتخاب آموزشگاه زبان به چه نکاتی دقت کنیم؟

آموزشگاه زبان یک موسسه آموزشی است که در آن می‌توانیم در دوره‌های آموزش زبان شرکت کنیم و یک زبان جدید را در مدتی نسبتا کوتاه بیاموزیم. این آموزشگاه‌ها از نظر انواع دوره‌های آموزشی، تعداد زبان‌های خارجی ارائه شده، شهریه دوره، فضای آموزشی و مسائلی از این دست با هم تفاوت دارند. در ادامه مهم‌ترین نکاتی را که پیش از ثبت نام در یک آموزشگاه باید به آن‌ها دقت کنیم را با هم مرور می‌کنیم.

اعتبارسنجی

یک آموزشگاه زبان پیش از هرچیز باید دارای اعتبار باشد. منظور از اعتبار، داشتن مجوزهای دولتی برای آموزش زبان است. در ایران مرجع صدور مجوز تاسیس آموزشگاه زبان برای آموزش فراگیران زیر 20 سال، وزارت آموزش و پرورش و برای آموزش بزرگسالان، وزرات علوم، تحقیقات و فناوری است. همچنین درباره میزان اعتبار و مقبولیت مدرک پایان دوره در آموزشگاه مورد نظر تحقیق کنید.

فضای آموزشی

یادگیری زبان هم مثل یادگیری بسیاری از علوم دیگر به فضای آموزشی مناسب نیاز دارد. حتی اگر قرار باشد در دوره‌های آنلاین ثبت نام کنید، باید فضای آموزشی آموزشگاه را از نزدیک ببینید. زیرا بهترین نوع آموزش در محیط آموزشی مناسب اتفاق می‌افتد. نکاتی که باید به آن‌ها دقت کنید عبارتند از:

  • اندازه کلاس‌های آموزشی
  • وجود بخش‌های گوناگون آموزشی و اداری
  • موقعیت مکانی آموزشگاه و فاصله آن با خطوط و ایستگاه‌های حمل‌ونقل شهری
  • وجود محیطی مفرح برای زبان آموزان ، به‌ویژه برای کودکان و نوجوانان
  • میزان امکانات رفاهی و تجهیزات آموزشی

کدام آموزشگاه زبان بهتر است | مشخصات یک آموزشگاه حرفه‌ای را بدانید

استادان حرفه‌ای زبان

استاد حرفه‌ای، پایه و اساس یک تجربه یادگیری خوب است. یک معلم زبان خوب ،جدا از این‌که زبان خارجی مورد نظر را به خوبی می‌داند و می‌تواند با آن زبان به‌راحتی مکالمه کند، باید با روش‌های آموزش زبان نیز آشنا باشد. برخی از ویژگی‌های ضروری برای استادان حرفه‌ای زبان عبارتند از:

  • داشتن تحصیلات آکادمیک در رشته‌ زبان خارجی مورد نظر یا در رشته تدریس زبان
  • داشتن سابقه بالا در آموزش زبان در دانشگاه‌ها، مدارس یا موسسات آموزش زبان
  • برخورداری از خلاقیت و نوآوری در آموزش زبان
  • برخورداری از مهارت‌های ارتباطی لازم
  • مثبت نگری و امیدواری نسبت به پیشرفت فراگیران

برنامه آموزشی و تکالیف منظم

یادگیری زبان بیش از هر چیز دیگر به یک تلاش برنامه‌ریزی شده و منظم نیاز دارد. دستیابی به این هدف بدون برنامه آموزشی قوی ممکن نیست. برنامه آموزشی مناسب می‌تواند به زبان‌آموز نشان دهد در هر زمان در چه مرحله‌ای قرار دارد، چه محتوای آموزشی را گذرانده است و چه محتوایی را پیش رو دارد. تمرین‌ها و آزمون‌های منظم و دوره‌ای نیز باید در برنامه آموزشی زمان‌بندی دقیقی داشته باشند.

ایجاد فرصت‌های بیشتر برای مکالمه

در بسیاری از کلاس‌های زبان، معلمان زبان از همان ابتدا با شما به زبانی که قرار است بیاموزید، صحبت می‌کنند؛ برخی نیز از شما می‌خواهند مطالبی را به زبان مورد آموزش بخوانید یا موضوعی را کنفرانس دهید؛ در برخی آموزشگاه‌ها فیلم‌هایی به زبان مورد نظر با ویدئوپروژکشن نمایش داده می‌شوند و گاهی معلمان از شما می‌خواهند با دیگر شاگردان به زبان خارجی جدید گفتگو کنید. تمامی این روش‌ها باعث می‌شوند شما بتوانید مهارت‌های زبانی خود را در موقعیت‌های واقعی تمرین کنید.

کدام آموزشگاه زبان بهتر است | مشخصات یک آموزشگاه حرفه‌ای را بدانید

تنوع دوره‌های آموزشی

یکی از معیارهای تشخیص آموزشگاه زبان ایده‌آل تنوع دوره‌های آموزشی است. یک آموزشگاه زبان خوب دوره‌های آموزشی گوناگونی برای کودکان، نوجوانان و بزرگسالان دارد و در هر یک از این دوره‌ها، شیوه‌های آموزشی، محتوای آموزشی و تجهیزات آموزشی متفاوت است. علاوه بر این بسیاری از آموزشگاه‌ها، دوره‌های مختلفی برای نیات مختلف از یادگیری زبان، شامل: تحصیل در خارج از کشور، مهاجرت شغلی، گردشگری، یادگیری با هدف تدریس و یادگیری با تمرکز بر مکالمه دارند.

محتوا و شیوه‌های آموزشی مکمل

یادگیری در کلاس‌های حضوری تنها بخش آموزش زبان نیست؛ بهره‌گیری از انواع محتوای آموزشی و شیوه‌های مکمل آموزش می‌تواند موجب ارتقا سطح یادگیری زبان شود. برخی از انواع محتوای آموزشی و شیوه‌های آموزشی مکمل عبارتند از:

  • کلاس‌های آموزشی آنلاین یا پرسش و پاسخ آنلاین
  •  انواع اسباب‌بازی‌ها و نرم‌افزارهای آموزشی مناسب کودکان
  •  انیمیشن‌ها، اپلیکیشن‌های بازی و نرم‌افزارهای آموزشی مناسب نوجوانان
  •  کتاب‌های آموزشی مصور مناسب سنین مختلف
  •  فیلم‌های سینمایی با یا بدون زیرنویس
  •  پادکست‌های آموزش زبان
  •  فایل‌های ویدئویی آموزشی
  •  کتاب‌های تمرین و حل مساله

زمان برگزاری و طول دوره آموزش زبان

برخی از فراگیران زبان‌های خارجی به‌دلایلی مانند مهاجرت نیاز دارند در دوره‌های آموزشی فشرده شرکت کنند. برخی به‌دلایل شغلی یا تحصیلی، فقط عصرها می‌توانند در کلاس‌ها شرکت کنند. برخی فقط در روزهای پایان هفته فرصت یادگیری دارند؛ بنابراین بهترین آموزشگاه زبان، آموزشگاهی است که انواع دوره‌های آموزشی را از نظر زمان برگزاری و طول دوره ارائه دهد.

هزینه دوره آموزشی

هنگام انتخاب آموزشگاه زبان، خوب است به یاد داشته باشید که ارزان‌ترین گزینه همیشه بهترین نیست. حرفه‌ای بودن قیمت را مدنظر قرار دهید؛ گاهی ارزش دارد که کمی هزینه بیشتر بپردازید و در ازای آن اطمینان حاصل کنید که شرکت در این دوره باعث فراگیری بهتر و نتایج تحصیلی پربار می‌شود.

کدام آموزشگاه زبان بهتر است | مشخصات یک آموزشگاه حرفه‌ای را بدانید

آموزشگاه زبان ایده‌آل یعنی: نتایج تحصیلی رضایت‌بخش

معیارهایی که برای انتخاب یک آموزشگاه زبان ایده‌آل برای شما مطرح کردیم، می‌تواند به انتخاب بهترین آموزشگاه در بین انواع موسسات آموزش زبان کمک کند. فراموش نکنید تمامی این ویژگی‌ها باید منجر به رضایت فراگیران از دوره تحصیلی شود؛ و این رضایت، چیزی نیست جز نتایج تحصیلی درخشان.

آموزشگاه زبان پردیسان یکی از موسسات نام‌آشنا و باسابقه در زمینه آموزش زبان‌های خارجی است. در شعب 9 گانه این موسسه در شهر تهران می‌توانید در دوره‌های آموزش زبان‌های انگلیسی، آلمانی، فرانسه و ترکی استانبولی در سطوح مبتدی تا پیشرفته شرکت کنید. این دوره‌ها همچنین به‌طور مجزا برای کودکان، نوجوانان و بزرگسالان برگزار می‌شوند. با شرکت در دوره‌های آموزش زبان آموزشگاه پردیسان، آموزش زبان را با بالاترین کیفیت، بیشترین تجهیزات آموزشی و قیمت مناسب تجربه خواهید کرد.

2121

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1524367