۰ نفر
۲۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۰
بازسازی خانه با کمترین هزینه

همگی می‌دانیم تمام سازه‌ها در هر دوره و زمانی که ساخته می‌شوند؛ پس از مدتی به علت استهلاک و فرسودگی دچار ایراداتی می‌شود که نیازمند رسیدگی و رفع عیب می‌باشند. چنانچه حتی ساختمان‌ها از نظر سازه‌ی استحکام خود را حفظ کرده باشند؛ ساختار و طرح معماری آن دیگر با مدل‌های زیبا و جدید متناسب با روز همخوانی نخواهد داشت.

اگرچه بسیاری از این بناها در زمان ساخت خود جزو شیک‌ترین و بروزترین ساختمان‌ها بوده‎‌اند؛اما در حال حاضر نیازمند رسیدگی و بازسازی هستند. بازسازی ملک کهنه و فرسوده علاوه بر ایجاد روحیه و انگیزه در ساکنین آن، احتمال وقوع خطرات جانی و مالی احتمالی آینده را نیز کاهش داده و در بسیاری موارد نیز از اتفاقات ناخوشایند حوادث غیر مترقبه پیشگیری می‌کند. اما در حال‌حاضر با توجه به افزایش قیمت مصالح ساختمانی به موازات افزایش قیمت مسکن،هر نوع بازسازی نظیر بازسازی به وسیله چوب ترمو نما مبحثی است که بسیاری از صاحبان ملک را دچار تشویش و نگرانی کرده است. اما واقعا بازسازی و نوسازی یک ملک نیازمند صرف هزینه‌های بالا و سرسام‌آور است؟ هرچند اجتناب از برخی موارد هزینه بر پروسه بازسازی که مربوط بخش سازه‌ای و مهندسی است؛ غیر ممکن می‌باشد. اما در بسیاری از موارد که هدف از بازسازی ملک تغییرات دکوراسیون و زیبایی است؛ این امر را می‌توان با کمی‌هوش و درایت مدیریت کرد و هزینه انجام آن را به شکل اقتصادی و مقرون به صرفه صرف کرد.

اطمینان از شرایط لازم برای بازسازی ملک

عمر مفید ساختمان‌های مهندسی ساز که با متریال‌های درجه یک و دقت ساخته می‌شوند  بالغ بر ۱۰۰ سال است. اما در ایران برخی از سازه‌ها به دلیل عدم توجه و ساخت اصولی این عمر به ۲۰ تا ۳۰ سال کاهش می‌یابد و بعد از آن ساختمان نیازمند بازسازی و رسیدگی می‌شود. اما یکی از مهم‌ترین نکاتی که هر فردی باید قبل از اقدام به نوسازی ملک خود در نظر داشته باشد؛ آن است که از وضعیت ملک خود چه به لحاظ سازه‌ای و چه معماری اطلاع کسب کند. این امر تنها با مشورت و کسب راهنمایی از متخصصان این حوزه امکان پذیر می‌باشد.  به این منظورمی‌توانید با مراجعه به دفاتر مهندسی از آنها بخواهید برای بررسی ملک شما اقدام کنند. این کار باعث می‌شود تا شما در جریان واقعی و اصولی وضعیت سازه‌ای ساختمان خود قرار بگیرید. بنابراین می‌توانید ضروریات لازم برای بازسازی ملک را پیش‌بینی کنید. از آنجا که موارد مربوط به ایرادات مهندسی و سازه‌ای جزو اولویت‌های بازسازی هستند؛ شما می‌توانید هزینه‌های لازم برای انجام این کار را برآورد کنید. سپس در صورت امکان تامین هزینه به سراغ بخش‌های دیگر بازسازی و نوسازی ساختمان مانند چوب نمای ساختمان خود رفته و برای انجام آنها اقداماتی را انجام دهید که در نهایت سبب شود هزینه کلی بازسازی اقتصادی و مقرون به صرفه تمام شود.

برخی از افراد گاهاً بدون در نظر گرفتن ضروریات این کار و عدم برنامه ریزی مناسب، بازسازی ملک را شروع کرده و بعد از مدتی از گذشت کار متوجه اشتباهات و ضررهای مالی این تصمیم نادرست می‌شوند. بنابراین لازم است در کنار برنامه ریزی‌های مالی و زمانی، از نظرات و پیشنهادات کارشناسان حرفه ای در این حوزه مطلع شوید.

چوب-ترمو-نما

 برنامه ریزی برای بازسازی خانه با کمترین هزینه

زمانی که دیگردر خانه خود آرامش همیشگی را ندارید و منزل شما دائما دچار ایراداتی همچون ترکیدگی لوله، شکست دیوار، نشت آب، گرفتگی لوله ...  می‌شود؛ قاعدتاً زمان آن رسیده نسبت به بازسازی آن اقدام کنید. برخی از ساختمان‌ها هر چند در ظاهر دچار چنین ایراداتی نیستند؛ اما اعضای خانواده از ساخت درونی و نحوه قرار گیری دیوارها رضایت ندارند. به این منظور می‌توان طی یک عملیات نوسازی دکوراسیون داخلی را به شکل دلخواه تغییر داد. زمانی که شما یک طرح بازسازی مناسب داشته باشید؛ قطعاً می‌توانید با کمترین هزینه ایده‌های بسیار زیبایی را برای خانه خود اجرا کنید. همانطور که گفتیم آنچه که در تعیین هزینه‌های مربوط به بازسازی نقش بسیار مهم و کلیدی دارد؛ این است که آیا بازسازی مربوط به استحکام منزل است و یا تنها بخش تغییر دکوراسیون و نوسازی را در بر می‌گیرد. در خصوص بازسازی و تغییر دکوراسیون داخلی تخصیص هزینه‌ها بسیار متفاوت می‌باشد. زیرا ایده‌ها و متریال‌های متفاوتی دراین مورد موجود می‌باشد. گزینه‌های متفاوتی همانند نوع جنس کابینت، نوع کاغذ دیواری، نوع دیوار پوش، انواع کفپوش و حتی انواع و برندهای متفاوتی از رنگ ساختمانی در بازار وجود دارند که می‌توانند با بودجه شما هماهنگ شوند.

برای بازسازی قسمت‎‌های مختلف منزل موارد مختلفی وجود دارند که باید آنها را در لیست هزینه‌های خود بگنجانید. به عنوان مثال مواردی که در ادامه گفته می‌شود از جمله مهم ترین بخش‌های بازسازی و نوسازی خانه‌ها هستند.

بازسازی آشپزخانه

در بازسازی و نوسازی آشپزخانه لازم است تا هزینه‌هایی مانند تعویض کابینت، تخریب  آرک‌های قدیمی، رابیتس کاری‌ها، جا به جایی لوله کشی‌ها، کف سازی، استفاده از جزیره، تعویض شیر آلات و… را در نظر داشته باشید. چنانچه تصمیم به اجرای کابیت های چوبی، کفپوش ترمووود و یا سایر تزئینات چوبی در این قسمت از منزل گرفتید؛ کارشناسان مستقر در شرکت مازند چوب آرایا آماده ارائه بهترین مشاوره ها به صورت کاملا رایگان و تخصصی به شما عزیزان هستند.

بازسازی حمام و سرویس بهداشتی

بازسازی حمام و سرویس بهداشتی لازم است مواردی همچون عایق کاری دیوارها، تعویض کاشی دیوار، سرامیک‌های کف، تعویض سینک روشویی، شیرآلات، کاسه توالت،  تعویض درب  و پنجره را در لیست خود قرار دهید و بنا بر نیاز و با توجه به بودجه در اختیار اقدام کنید.

شرکت مازند چوب آریا آماده ارائه بهترین پانل های چوبی ضد آب برای مناطق پر رطوبت و آب خور همانند حمام، سونا و سرویس بهداشتی می باشد. برای اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

چوب-ترمو-نما

بازسازی اتاق خواب

بازسازی اتاق خواب تا حدودی سلیقه‌ای می‌باشد. اما  برخی از موارد جزو ایرادات سازه و یا موارد مربوط به تغییر تاسیسات، گرمایش و سرمایش اتاق است. بنابراین در این بخش هزینه‌هایی همچون تغییر پنجره، نصب کمد دیواری، پنل شوفاژ، دریچه و کانال کولر، کفپوش و دیوارپوش را مد نظر داشته باشید.

برای نصب بهترین کفپوش و دیوارپوش چوبی مطابق با استانداردهای روز دنیا همراه با ضمانت چندین سال می‌توانید شرکت مازند چوب آریا را انتخاب نمایید.

بازسازی نمای ساختمان

بازسازی نمای ساختمان از جمله مواردی است که بسیاری از صاحبان خانه‌ها تمایل زیادی به انجام آن دارند. نمای ساختمان به دلیل مجاورت با عوامل مخرب جوی مانند باد، باران و نور آفتاب نسبت و... نسبت به سایر نقاط  زودتر دچار فرسودگی می‌شود. هرچند برای این قسمت از ساختمان همیشه از متریال‌های مستحکم و با کیفیت استفاده می‌شود؛ اما گذر زمان سبب می‌شود تا اولا این مصالح در اثر مجاورت با عوامل مخرب زیست محیطی و دوما به دلیل زیبا نبودن و منسوخ شدن نیاز به تغییر و بازسازی داشته باشد. امروزه استفاده از مواد و متریال‌های نوین مهندسی شده همانند ترمووود یا همان چوب نمای ساختمان بسیار باب شده است. چوب ترمو نما به دلیل ساختار خاص و ویژگی‌های کیفی مثبت فراوان، از جمله مواردی است که کارفرمایان و صاحبان املاک تمایل زیادی به استفاده از آن در نمای ساختمان، فضا سازی محیط، دکوراسیون داخلی، کفپوش و دیوارپوش دارند. استفاده از سنگ‌های طبیعی مانند گرانیت و مرمریت نیز همچنان از قدیم تا به حال مرسوم بوده و مورد پسند و مقبول سلیقه‌های خاص می‌باشد.

برای تهیه بهترین الوارهای ترموود مورد نیاز در بازسازی ساختمان خود می توانید به شرکت مازند چوب آریا مراجعه کنید تا سالیان طولانی از بابت نمای ساختمان خود خاطر جمع باشید.

2121

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1524371