متوسطه اول و دوم علوی، بهترین انتخاب برای فرزندان شما

همه ما از نقش بسیار مهم مقطع تحصیلی متوسطه اول و دوم آگاهیم. به خصوص که دانش‌آموزان با ورود به این مقطع تحصیلی باید خود را برای شرکت در کنکور سراسری و رسیدن به دانشگاه و رشته‌ی مورد علاقه‌شان آماده کنند. پیداکردن مدرسه‌ی مناسب همواره یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های اولیای دانش‌آموزان بوده است.

مؤسسه‌ی علوی با افتتاح شعب آموزشی متعدد در سطح کشور تلاش کرده است تا پاسخ مناسبی به دغدغه‌ی آموزشی والدین گرامی بدهد. نتایج و دستاوردهای علوی در طول سالیان گذشته گواه مناسبی برای عمل‌کرد موفق آن است. در ادامه با ما همراه باشید تا در خصوص مشخصات متوسطه غیر انتفاعی علوی در شهر تهران اطلاعات بیشتری در اختیار شما قرار دهیم.

آموزش در متوسطه غیر دولتی علوی تهران

اصلی‌ترین معیار برای انتخاب یک مدرسه‌ی مناسب، سطح علمی آن است. بدون شک کادر دبیران مدرسه به‌عنوان مهم‌ترین عامل در کیفیت آموزشی آن به شمار می‌رود. علوی با استخدام برترین و مجرب‌ترین اساتید آموزشی مقطع متوسطه، فضای علمی مناسبی را در محیط مدارس خود فراهم کرده است.
دبیران مقطع متوسطه‌ی علوی همواره با بهره‌مندی از جدیدترین روش‌های آموزشی، دانش‌آموزان را برای حضور و موفقیت در عرصه‌های علمی مختلف از جمله کنکور سراسری و المپیادهای علمی آماده می‌کنند. نتایج  دانش‌آموزان پایه دوازدهم متوسطه علوی در کنکور سراسری، نشان‌دهنده‌ی موفقیت سیستم آموزشی آن است.

سنجش در مدارس متوسطه علوی

قطعاً مهم‌ترین ابزار برای تشخیص فرآیندهای آموزشی اثربخش، سنجش و ارزیابی دانش‌آموزان است. روش‌های مختلفی برای ارزیابی علمی دانش‌آموزان وجود دارد. آزمون‌های تشریحی و چهارگزینه‌ای به‌عنوان مهم‌ترین ابزار برای سنجش سطح علمی دانش‌آموزان به شمار می‌روند. فرآیند سنجش دانش‌آموزان در متوسطه‌های علوی به‌صورت استاندارد و برنامه‌ریزی‌شده انجام می‌شود.

برخلاف بسیاری از مدارس که برای آزمون‌های چهارگزینه‌ای، دانش‌آموزان خود را به سمت مؤسسات کنکوری سوق می‌دهند، علوی آزمون‌های آزمایشی اختصاصی خود را برگزار می‌نماید. به‌این‌ترتیب نظام برنامه‌ریزی تحصیلی دانش‌آموزان در متوسطه غیر دولتی علوی به‌صورت اختصاصی پایه‌ریزی می‌شود.

فراآموزش در متوسطه غیر انتفاعی علوی

تلاش برای تربیت دانش‌آموزانی که از نظر شخصیتی انسان‌های کاملی باشند، جزء اهداف و آرمان‌های مدارس علوی محسوب می‌شود. این اهداف همیشه در قالب برنامه‌ها و کلاس‌های آموزشی در مدارس علوی پیاده‌سازی می‌شوند. تلاش واحدهای آموزشی در علوی آن است که علاوه بر وجهه‌ی علمی دانش‌آموزان، سایر ابعاد شخصیتی آن‌ها را نیز پرورش دهند. کشف استعدادهای ذاتی دانش‌آموزان در زمینه‌های مختلف به‌عنوان یکی از رسالت‌های مدارس علوی به شمار می‌رود. در همین راستا کلاس‌های آموزشی متعددی در متوسطه‌های علوی برگزاری می‌شود که برخی از مهم‌ترین آنها عبارت‌اند از:

  • کلاس‌های آموزش زبان انگلیسی و فرانسه
  • هارت‌های زندگی
  • آموزش مهارت‌های رایانه
  • کلاس رباتیک
  • کلاس‌های هنری از جمله خوش‌نویسی
  • آموزش برنامه‌نویسی
  • آموزش سواد مالی
  • آموزش سواد رسانه
  • کلاس خلاقیت و پژوهش

متوسطه اول و دوم علوی، بهترین انتخاب برای فرزندان شما

امکانات متوسطه علوی

یک مدرسه خوب برای تحقق اهداف و برنامه‌های خود باید از ظرفیت و امکانات مناسبی برخوردار باشد. بدون شک درصورتی‌که یک مدرسه محیط مناسبی برای فعالیت‌های آموزشی و فراآموزشی خود نداشته باشد، در دستیابی به اهداف و برنامه‌های خود دچار مشکل می‌شود. مدارس مقطع متوسطه علوی با برخورداری از امکانات مناسب، محیط مناسبی را برای رشد استعدادها و توانایی دانش‌آموزان فراهم آورده است. از جمله مهم‌ترین امکاناتی که در اکثر واحدهای آموزشی علوی وجود دارند، می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • سایت مجهز به رایانه و اینترنت پرسرعت
  • سالن غذاخوری
  • سالن مطالعه
  • کتابخانه
  • آزمایشگاه‌های علمی دروس فیزیک، شیمی و زیست‌شناسی
  • کلاس‌های درس هوشمند

در شرایط شیوع ویروس کرونا که آموزش در بسیاری از مدارس کشور به‌صورت مجازی دنبال می‌شود، عدم وجود زیرساخت‌های مناسب در مدارس، چالش‌های زیادی را به وجود آورده است. شبکه‌ی شاد هم که توسط آموزش و پرورش معرفی شد، با محدودیت‌هایی مواجه است. متوسطه غیر دولتی علوی با برخورداری از سامانه‌ی آموزش مجازی اختصاصی خود، زمینه را برای فعالیت‌های آموزشی مدرسه در بالاترین کیفیت ممکن در دوران شیوع ویروس کرونا مهیا نموده است.

مشاوره در متوسطه اول و دوم علوی

دانش‌آموزان در انتهای دوره متوسط اول، باید در خصوص انتخاب رشته تصمیم‌گیری کنند. همچنین در دوران منتهی به کنکور سراسری اهمیت حضور مشاوره تحصیلی در کنار دانش‌آموزان غیرقابل انکار است. در کنار این موارد دانش‌آموزان مقطع متوسطه‌ی اول و دوم در سنین حساس نوجوانی قرار دارند و نیاز به مشاوره روان‌شناس برای جلوگیری از درگیرشدن آن‌ها با چالش‌های مختلف کاملاً احساس می‌شود.

در مقطع متوسطه مدارس علوی کادر مشاوره به‌صورت تمام‌وقت در مدرسه حضور دارد. مشاوران مدارس علوی با رصد وضعیت آموزشی و روانی دانش‌آموزان، برنامه‌ریزی‌ها و فعالیت‌های مناسب برای جهت‌دهی دانش‌آموزان در مسیر درست را انجام می‌دهند.

متوسطه اول و دوم علوی، بهترین انتخاب برای فرزندان شما

شعب مدارس مقطع متوسطه اول و دوم علوی در تهران

در این قسمت لازم است تا به معرفی شعب مدارس علوی در مقطع متوسطه بپردازیم. شما عزیزان می‌توانید با مطالعه‌ی این قسمت از محله‌های تحت پوشش هریک از مدارس غیر انتفاعی علوی اطلاع حاصل نمایید.

متوسطه اول و دوم دخترانه علوی منطقه ۵ تهران (آریاشهر)

متوسطه اول دخترانه علوی در بلوار فردوس شرق و متوسطه دوم دخترانه علوی در بلوار آیت‌الله کاشانی قرار دارد. رشته‌های تحصیلی ریاضی، علوم تجربی و علوم انسانی در متوسطه دوم دخترانه علوی در آریاشهر پوشش داده می‌شود. اگر در محله‌های پونک، مرزداران، جنت‌آباد، صادقیه، سازمان آب، شهرک اکباتان، اشرفی اصفهانی، آیت‌الله کاشانی، بلوار فردوس بزرگراه جناح، کوهسار، زیباشهر و پارک استقلال در مناطق ۲ و ۵ شهر تهران هستید، متوسطه غیر دولتی علوی دخترانه آریاشهر آماده‌ی پذیرش فرزندان دختر شما است. همچنین ساکنین مناطق ۹ و ۱۰ تهران در محله‌های شمشیری، مهرآباد، استاد معین، جی، جیحون و تیموری نیز می‌توانند از خدمات متوسطه اول دخترانه آریاشهر علوی بهره‌مند شوند.

متوسطه اول و دوم پسرانه علوی منطقه ۵ تهران (آریاشهر)

از بهترین واحدهای آموزشی متوسطه اول و دوم در منطقه ۵ تهران، متوسطه‌های اول و دوم پسرانه علوی آریاشهر محسوب می‌شوند. متوسطه دوم پسرانه علوی منطقه ۵ در خیابان نجف‌زاده و در بلوار آیت‌الله کاشانی واقع است. همچنین متوسطه اول آریاشهر پسران نیز در خیابان رامین جنوبی محدوده‌ی بلوار فردوس شرق قرار دارد. در مقطع متوسطه‌ی دوم علومی رشته‌های تحصیلی ریاضی، تجربی و علوم انسانی پوشش داده می‌شوند.

ساکنان محله‌های بلوار فردوس، آیت‌الله کاشانی، ستارخان، صادقیه، اتوبان ستاری، شهرک اکباتان، پارک استقلال، طرشت، پونک، اشرفی اصفهانی، جنت‌آباد و مرزداران می‌توانند از خدمات این متوسطه هوشمند علوی بهره‌مند شوند. همچنین اگر در مناطق ۹ و ۱۰ در محله‌های شمشیری، مهرآباد، استاد معین، جی، جیحون و تیموری سکونت دارید، این واحد آموزشی پذیرای فرزندان پسر شما است.

متوسطه اول و دوم دخترانه علوی منطقه ۱۳ تهران (خیابان دماوند)

دو مقطع تحصیلی متوسطه‌ی اول و دوم دخترانه در این واحد آموزشی واقع در خیابان دماوند در منطقه ۱۳ تهران پوشش داده می‌شود. اگر در شرق تهران و محله‌های پیروزی، نیروی هوایی، خیابان دماوند، شهید آیت، تهران نو و نبرد ساکن هستید، این واحد آموزشی آماده خدمت‌رسانی به شما عزیزان است. همچنین متوسطه غیر انتفاعی علوی پسرانه خیابان دماوند، پذیرای دانش‌آموزان مناطق ۸ و ۱۴ در محله‌های تهرانپارس، نارمک، هفت‌حوض، رسالت، وحیدیه، خاقانی، فدک، چهارراه تلفن‌خانه، بزرگ‌راه شهید باقری، افسریه، مشیریه، امام حسین، شهدا، پرستار، آهنگ و ابوذر نیز است.

متوسطه دوم پسرانه علوی منطقه ۱۳ تهران (نیروی هوایی)

متوسطه غیر انتفاعی علوی پسرانه منطقه ۱۳ تهران در محله نیروی هوایی آماده پذیرایی از ساکنان محله‌های تهران‌نو، میدان امامت، امام حسین، آشتیانی، شورا، زینبیه، خیابان دماوند و شهید آیت تهران است. همچنین این مدرسه می‌تواند میزبان دانش‌آموزان پسر در مناطق ۸ و ۱۴ در محله‌های تهرانپارس، نارمک، هفت‌حوض، رسالت، وحیدیه، خاقانی، افسریه، مشیریه، پرستار، آهنگ، میدان شکوفه، میدان شهدا و ابوذر نیز باشد.

متوسطه اول و دوم دخترانه علوی منطقه ۱۱ تهران (منیریه)

اگر ساکن محله‌های مرکزی تهران در منطقه ۱۱ هستید، متوسطه غیر انتفاعی علوی دخترانه منیریه آماده پذیرش فرزندان گرامی در رشته‌های ریاضی، تجربی و علوم انسانی شما است. از جمله محله‌های تحت پوشش این واحد آموزشی می‌توان به منیریه، جامی، ابوسعید، ولیعصر، میدان راه‌آهن، حسن‌آباد و گمرک هستید، این واحد آموزشی در فاصله‌ی نزدیکی نسبت به شما قرار دارد. همچنین دانش‌آموزان مناطق ۱۰، ۱۲ و ۱۶ در محله‌های وحدت اسلامی، رودکی، بریانک، قزوین، زنجان، رودکی، مالک‌اشتر، بهارستان، بازار، قیام، نازی‌آباد، چهارراه لشگر و خیابان‌های امام خمینی، خیام و مولوی نیز می‌توانند از امکانات و خدمات این متوسطه اول دخترانه منطقه ۱۱ استفاده کنند.

متوسطه اول و دوم پسرانه علوی منطقه ۱۱ (جمهوری)

یکی دیگر از شعبه‌های متوسطه اول و دوم علوی در مرکز شهر تهران و در خیابان جمهوری در منطقه ۱۱ واقع شده است. محله‌های انقلاب، کارگر، منیریه، میدان حر، حسن‌آباد، گمرک، فلسطین، امیرآباد، میدان ولیعصر و فروزش تحت پوشش متوسطه اول و متوسطه دوم پسرانه منطقه ۱۱ تهران قرار دارند. همچنین دانش‌آموزان مناطق ۱۰، ۱۲، ۱۶ و ۱۷ در محله‌های قزوین، نواب صفوی، رودکی، مالک‌اشتر، بهارستان، بازار، قیام، زنجان، بریانک، نازی‌آباد، آذری، ابوذر، امامزاده حسن، یافت‌آباد و چهارراه لشگر نیز می‌توانند از امکانات این مدرسه استفاده کنند.

کلام پایانی

با ویژگی‌های مدارس متوسطه غیر دولتی علوی در تهران آشنا شدید. همچنین شعبه‌های مختلف این مجموعه مدارس در شهر تهران و محله‌های تحت پوشش هر یک را نیز معرفی کردیم. اهمیت مقطع متوسطه اول و دوم بر هیچ‌یک از ما پوشیده نیست. درصورتی‌که به دنبال بهترین مدارس متوسطه در شهر تهران هستید، مدارس علوی با ویژگی‌های منحصربه‌فرد پیشنهاد اصلی ما به شما است.

۲۱۲۱

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1524380