چه کشوری برای ادامه تحصیل در خارج از کشور مناسب است؟

یکی از مهم ترین مباحثی که در ذهن کسانی که قصد ادامه تحصیل در خارج از کشور را دارند، مقایسه بین کشورهای مختلف است، که در این مقایسه اصولا کشورهای اروپایی در یک سو، و کشورهایی مثل استرالیا، کانادا و آمریکا هر کدام در سوی دیگری قرار می گیرند. شاید بتوان گفت که مقایسه این کشورها نتیجه صحیحی ندارد اما با این حال باید بدانید که مزایا و معایب هر کدام چیست.

جدیدترین اخبار و بررسی ها نشان دهنده این هستند که تحصیل در کشور کانادا با وجود بالا بودن هزینه زندگی و تحصیل، همواره متقاضی های خاص خود را دارد، متقاضی هایی که دشواری های این مسیر را به جان می خرند، شرایط آب و هوایی، هزینه های بالا، مدرک زبان، نیاز به GRE یا GMAT از جمله این شرایط هستند. اما تحصیل در اروپا مزایایی مثل نزدیک بودن به ایران دارد و البته هزینه های تحصیل در اروپا نیز نسبت به کانادا کمتر است ولی در مقابل می بینیم که برای تحصیل در اروپا فرد دانشجو در نهایت ملزم به یادگیری یک زبان سوم، یعنی زبان رسمی کشور مقصد خواهد بود.

در اروپا می توان تحصیل رایگان را در آلمان داشت، کشوری که بهترین دانشگاه های فنی مهندسی در آن قرار دارد و در حوزه هایی مثل شیمی و فیزیک جایگاه ویژه ای دارد. در کنار تحصیل رایگان آلمان می توان مزایایی همچون شرایط کاری مطلوب و امکان اخذ اقامت کاری را مد نظر قرار داد که از آلمان، یک مقصد ویژه و قابل توجه ساخته است.

با مد نظر قرار دادن فاکتور هزینه در روند تحصیل در اروپا، می توان نگاهی به کشور ایتالیا داشت. افرادی که قصد تحصیل در ایتالیا را دارند می توانند در مقاطع مختلف از مزیت بورس استانی ایتالیا استفاده کنند و تمام هزینه های خود را پوشش دهند.

اما با نگاه کردن به شرایط مورد نیاز برای هر کدام از کشورهای فوق، از جمله مدرک زبان و روند زمانی مورد نیاز برای رسیدن به نتیجه مورد نظر، می توانیم یک گزینه ارزشمند را به شما معرفی کنیم که در سال های اخیر استقبال زیادی از آن شده است، تحصیل در اسپاینا.

شما می توایند برای تحصیل در اسپانیا بدون مدرک زبان نیز اقدام کنید و این مساله می تواند به خودی خود علاوه بر افزایش شانس پذیرش، کاهش زمان مورد نیاز برای انجام مراحل مهاجرت را در پی داشته باشد. تحصیل در مقطع لیسانس اسپانیا هزینه بسیار کمی دارد و افرادی که می خواهند در این کشور مقطع لیسانس را در رشته هایی مثل پزشکی یا دندانپزشکی بخوانند، می توانند یکسال در کشور اسپانیا به یادگیری زبان اسپانیایی بپردازند و پس از آن به دانشگاه ورود کنند. لازم به ذکر است که شاید هزینه هر سال تحصیل در اسپانیا کمتر از 2000 یورو باشد.

همچنین با در نظر گرفتن امکان تحصیل به زبان انگلیسی و البته بدون نیاز به مدرک زبان در مقاطع ارشد و دکتری اسپانیا، می توان گفت که این کشور از محبوبیت بسیار زیادی برخوردار است و جالب است که بدانید شما با تحصیل در اسپانیا، می توانید به نحوی مسیر تحصیل در آمریکا برای مقطع بالاتر را نیز هموار کنید، که با استفاده از مدرک تحصیلی این کشور و کسب دانش زبان اسپانیایی، می توانید جایگاه بسیار خوبی برای تحصیل در آمریکا پیدا کنید. تحصیل در آمریکا هم فارغ از مبحث هزینه های نسبتا قابل توجه، هواداران بسیار زیادی دارد که البته مزایایی تحصیل و زندگی در این کشور بر هیچ فردی پوشیده نیست.

شما می توانید برای اطلاع از جدیدترین شرایط تحصیل در اروپا، کانادا، اسپانیا، ایتالیا و تحصیل در آلمان با کارشناسان موسسه دانش گستر کوه نور در تماس باشید.

چه کشوری برای ادامه تحصیل در خارج از کشور مناسب است؟

2121

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1524389