کرمانشاهی: دوچرخه باید حقوقش را از دیگر وسایل نقلیه بگیرد

عضو هیئت علمی دانشکده شهرسازی دانشگاه تهران توضیح داد: به نظر من اگر تجارب دوچرخه‌سواران جمع و ثبت بشوند، امکان مسیریابی مطابق با علایق دوچرخه‌سوار ایجاد می‌شود. مسیریاب‌های داخلی در بخش پیاده تلاش‌هایی انجام دادند و در بخش دوچرخه‌ها هم این امکان وجود دارد که تجارب دوچرخه‌سوارها ثبت بشود و مسیرهایی مطابق سلیقه افراد ارائه بشود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ شهاب‌الدین کرمانشاهی، عضو هیئت علمی دانشکده شهرسازی دانشگاه تهران، گفت: آلودگی هوا یک شمشیر دولبه برای دوچرخه‌سواری است، از یک جهت با کاهش مصارف به کاهش انتشار کمک کردیم، از یک طرف خود آلودگی‌ هوا یکی از موانع برای دوچرخه‌سواران است. یک دوچرخه‌سوار حرفه‌ای به من می‌گفت اگرچه در شرایط آلودگی‌هوا شرایط برایش سخت می‌شود اما فعالیت بدنیشان باعث می‌شود که حجم ریه افزایش پیدا کند.

او افزود: اتفاقا به همین دلیل، سختگیری‌های انجام شده روی خودروها باید بیشتر بشود. از جمله مهمترین کارها در این رابطه هم مدیریت پارکینگ است. وقتی پارکینگ به اندازه زیادی و رایگان وجود دارد، به این معنی است که برای وسیله شخصی فرش قرمز پهن کردیم.

او افزود: برای این که دوچرخه موفق بشود، باید حقوقش را از بقیه بگیرد. یکی از این حقوق‌ها پارکینگ است. به این ترتیب آلودگی‌هوا مسئله مهمی است و افراد با تحرک‌ کمتر، بیشتر در خطر عواقب آلودگی‌هوا هستند.

مشروح این گفت‌وگو را اینجا بخوانید.

۴۷۲۳۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1524423

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =