اظهارات تحریک‌آمیز وزیر خارجه امارات علیه حماس و حزب‌الله

ایسنا نوشت: وزیر خارجه امارات از "تروریستی" خواندن شاخه نظامی جنبش حماس و حزب‌الله لبنان توسط برخی کشورها و مستثنا کردن شاخه سیاسی آنها ابراز تعجب کرد!

عبدالله بن زاید آل نهیان در گفت‌وگو با سایت کمیته یهودی ـ آمریکایی که به تازگی در امارات دفتر افتتاح کرده است، در اظهاراتی تحریک آمیز گفت: باعث تاسف است که برخی کشورها مردد هستند که به طور آشکار و واضح درباره تشکیلاتی مانند حماس و حزب‌الله صحبت ‌کنند.

وی افزود: این خنده دار است که برخی دولت‌ها شاخه نظامی این جنبش‌ها را تروریستی می‌خوانند و شاخه سیاسی آنها را از این قاعده مستثنا می‌کنند و این درحالی است که خود این جنبش‌ها معتقدند که تفاوتی میان دو شاخه نظامی و سیاسی‌شان وجود ندارد.

عبدالله بن زاید در ادامه بر ضرورت وجود یک تفکر راهبردی میان فلسطینی‌ها و رژیم صهیونیستی تاکید و ابراز امیدواری کرد که توافق عادی سازی روابط میان ابوظبی و تل‌آویو به دیگر کشورهای منطقه کمک کند تا آینده را بار دیگر تصور کنند.

وی همچنین گفت که همکاری در زمینه آب بین کشورش و رژیم صهیونیستی الگویی برای زمینه‌های همکاری است و امارات با بسیاری از کشورهای جنوب شرقی آسیا و شرق آفریقا ارتباط دارد و این بازارها برای بازاریابی محصولات این رژیم مفید است.

وزیر خارجه امارات اخیرا نیز طی سخنانی در مراسم افتتاح دفتر کمیته یهودی- آمریکایی در ابوظبی، علیه جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) و حزب‌الله لبنان سخن رانده و مدعی شده بود که جامعه جهانی علیه این دو جنبش اقدامی نمی‌کند.

310 310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1524451

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ایران قدرتمند IR ۱۷:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۲
    1 0
    دولت های بی خاصیت وترسو وبی غیرت امثال امارات..‌.به شرط نوکری وغلامی ودراختیار بودن دولت تروریستی شیطان بزرگ وسگ نگهبانش اسرائیل کودک کش وغاصب می تواندحکومت کندوگرنه باید تخت وتاجش راجمع کند.