ناگفته‌های پدیده جدید تیم ملی والیبال از آلکنو و لیگ ملت‌ها

صابر کاظمی ستاره جدید تیم ملی والیبال درباره شرایط تیم والیبال در ایتالیا گفت:این بازیها پیش درآمدی برای المپیک است و بیشتر به چشم بازی های تدارکاتی دیده می شوند.

مهری رنجبر: وقتی شهرام محمودی،درگیر جراحی کمرش شد، خیلی ها با تنها ماندن امیر غفور نگران تیم ملی شدند. اما صابر کاظمی، با هر اسپکی که در لیگ می زد، همه را امیدوار کرد. پشت خط زن جوان ملی پوش، با اینکه خوشحال است، اما اتفاقات خوش را تازه شروع راه طولانی اش می داند، راهی که به المپیک توکیو ختم می شود. به نظر او روحیه جنگندگی جوانان و تجربه سوپر استارها، دلیل درخشش تیم ملی والیبال ایران است. 

در بازی با آلمان چرا  این قدر پر اشتباه بودید؟
نمی دانم. انگار روز ما نبود، بالاخره نه تنها برای ما که برای همه تیم ها پیش می آید که یک روز خوب باشد و یک روز بد. ما هم از این قاعده مستثنی نیستیم. مهم این است که ما اینجا برای المپیک  آماده شویم.

بعداز بازی خوب مقابل روسیه، بنای بازیها مقابل تیم ها را برای برد گذاشته بودید؟
بازی اول مقابل روسیه اولین بازی بود که  من و چند تا از بچه های دیگر تیم، به طور ثابت از اول  کنار هم بازی کردیم و هما نطور که خودتان می گویید بازی خوبی به نمایش گذاشتیم. البته حریف هم کوچک نبود، روسیه پر افتخار بود، با چند سابقه قهرمانی  لیگ جهانی و حتی قهرمانی المپیک را در کارنامه اش دارد. آن  بازی خیلی به ما کمک کرد تا بچه ها بیشتر با هم هماهنگ  شوند و بعد هم دیگر از بازی مقابل هلند دیدید که موتور تیم روشن شد و  خیلی راحت آنها را شکست دادیم. 

وقتی بازی را با پیروزی  تمام می کنید، با خیال راحت  می خوابید ؟
خیال راحتی وجود ندارد. درست  است که این بازیها پیش درآمدی برای المپیک است و بیشتر به چشم بازی های تدارکاتی دیده میشوند، اما من خودم به شخصه سعی میکنم بهترین نمایش را  در بازیها داشته باشم، تا شرمنده دعای خیر مردم  و لطفی که  این مدت شامل حالم شده ، نشوم.

چطور آلکنو به شما جوانها اعتماد کرد، قبل از شروع بازیها  حرف خاصی زد؟ بیشتر روی چه چیزی تاکید داشت؟
او  خیلی مربی خیلی بزرگی است و  خوشحالم که با او کار میکنم. آلکنو به خاطر آینده نگری والیبال ایران و بیشتر در تمرینات روی سرویس های پرشی و توپ های بلند تاکید داشت که خدارا شکر جواب اعتمادش را  به خوبی دادیم.

چه اتفاقی افتاد که بازیکنان جوان مثل تو، حالا  این قدر راحت و بدون استرس بازی می کنید،  با اینکه اکثر بچه ها تجربه لیگ ملتها را نداشتند؟
درست است که تجربه فاکتور خیلی مهمی برای موفقیت هست، اما اعتماد سرمربی به ما و نکته های فنی که به ما تزریق میشد، روحیه و اعتماد به نفس ما را  خیلی بالا برد، که نتیجه اش را همه در بازیها می بینند. به نظرم روحیه جوانی و جنگدگی کنار تجربه بزرگان تیم مثل سعید معروف و سید محمد موسوی  تا به اینجا برای تیم ایران مثمر ثمر بوده است. انها به جوانان کمک می کنند تا راحت تر و بدون استرس بازی کنند.

ناگفته‌های پدیده جدید تیم ملی والیبال از آلکنو و لیگ ملت‌ها

با این بردها و بالا رفتن انگیزه بچه ها ، در واقع برای بقیه  تیم ها هم خط و نشون کشیدید؟
همونطور که  گفتم  همه سعی ما، برای  بهترین نمایش در لیگ ملتها  است و نهایت استفاده از این بازیها را برای آمادگی و هماهنگی کامل بچه ها با هم  ببریم . اگر به امید خدا این نتیجه ها ادامه دار باشه خط و نشان خود به خود برای بقیه تیم ها کشیده می شود.

تو چه نتیجه ای را  برای تیم در لیگ ملتها پیش بینی می کنی؟
من نتیجه و جایگاه خاصی را  نمی توانم برای تیم پیش بینی کنم. ولی قول میدهم، در زمین همه  تلاشم را  به کار بگیرم تا کنار بچه های تیم دل مردم را شاد کنیم.

  گردش سرماخوردگی بین  بچه ها ، یا حتی احتمال ابتلا  به کرونا  ، تو  و بقیه بچه ها را نگران نکرد؟
ما همه  پروتکل ها بهداشتی را رعایت می کنیم و با تست  pcr  که هر چهار روز یک بار می دهیم، جایی برای نگرانی نمی ماند.

پیروزیهایی که تیم گرفت به دلیل تغییر ترکیب و عدم آنالیز تیم است یا آمادگی که بچه ها روز به روز پیدا می کنند؟
با  تغییر ارنج  تیم در هر بازی، آنالیز تیم ایران  برای رقبا  خیلی سخت  است. ما اگر بازی اول مقابل  ژاپن را باختیم به دلیل نداشتن بازی تدارکاتی و هماهنگی بود، بعد وقتی اولین برد مقابل هلند را گرفتیم، هم تیم هماهنگ شده و هم روحیه خوبی گرفتیم. 

تو تا به حال دو بار امتیاز آورترین بازیکن بازی شده ای، از این قضیه برات راضی هستی و  به جایی که می خواستی رسیدی؟
خوشحالم بابت اینکه امتیازآورترین بازیکن زمین شده ام، ولی راه درازی دارم، چرا که هدفم  المپیک است.

 وقتی در لحظات حساس امتیاز می گیری با تشویق آلکنو، انگیزه ات بیشتر میشود تا بهتر کار کنی؟
بله، صدرصد بیشتر میشود. به هر حال فکر می کنم  آرزوی هر بازیکنی است که شاگرد آلکنو باشد.

بازی کنار سعید معروف چطوره؟ چون  خیلی ها معتقدند معروف در تیم ملی  باند دارد؟ واقعا تو در این مدت این قضیه را حس کردی؟
سعید معروف فوق العاده است. بازی کنار او  برایم خیلی دوست داشتنی و لذت بخش است. او به عنوان بزرگتر به همه بچه ها کمک می کند و اصلا چیزی به عنوان باند در تیم ندیده ام.

بیشتر بخوانید:

بازی ایران - کامبوج ۳-۰ نمی‌شود

برانکو علیه ایران!/ شانس صعود ایران به عنوان تیم دوم کاهش یافت

چشمک طارمی برای دوربین‌ها/عکس

۲۵۶ ۲۵۱

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1524690

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 7 =