واکنش دادگستری به صحبت‌های مهرعلیزاده درباره دریافت واکسن کرونا توسط کارکنان قضائی شیراز

تسنیم نوشت: دادگستری استان فارس پیرامون تزریق واکسن کرونا به تعداد اندکی از کارکنانی که عمدتاً دارای بیماری‌های خاص و زمینه‌ای و خطرناک بودند، توضیحاتی ارائه کرد.

در جریان سومین و آخرین دور مناظرات انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰، محسن مهرعلیزاده اقدام به نمایش لیستی از افرادی کرد که واکسن کرونا دریافت کرده‌اند. 

طبق اعلام مهرعلیزاده، چند تن از کارکنان دادگستری فارس واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند در حالیکه جزو اولویت‌های دریافت نبوده‌اند.

دادگستری استان فارس با انتشار اطلاعیه‌ای به توضیح واکسیناسیون عده‌ اندکی از کارکنان خود پرداخته است.

در اطلاعیه دادگستری استان فارس آمده است؛ صرفاً در یکی از مجتمع‌های قضائی شیراز، تعداد ۳۵ نفر معادل ۵۰ درصد جمعیت مجتمع، همزمان به بیماری شدید کرونا مبتلا شدند و تعدادی از همکاران نیز به علت ابتلا به این ویروس فوت شدند. همچنین طی پنج روز متوالی ۷ نفر در حوزه ستاد دادستانی مرکز استان فارس دچار بیماری کرونا شدند.

این اطلاعیه می‌افزاید: کلانشهر شیراز به صورت متوالی و در مواعد مختلف در وضعیت قرمز یا نارنجی قرار داشت و علی‌رغم اینکه دستگاه‌های اجرایی با حضور یک سوم یا یک دوم نیروها فعالیت می‌نمودند، دادگستری استان فارس به لحاظ کثرت مراجعین و عدم امکان تعطیلی و ضرورت پاسخگویی مناسب به مراجعین، با حضور تمام نیروی انسانی اعم از کارکنان قضائی و اداری به فعالیت مستمر و شبانه‌روزی خود ادامه داد.

بر همین اساس، از آنجایی که فعالیت دادگستری استان فارس به ویژه در حوزه دادسرا شبانه‌روزی است و حتی یک لحظه تعطیل‌بردار نیست و لازمه حضور مستمر و مداوم و مؤثر کارکنان و ایجاد انگیزه حضور، فراهم بودن شرایط حداقلی به ویژه در حوزه سلامت است، بر اساس مصوبات شورای تأمین استان ذیل استاندار و ستاد کرونای استان فارس و با موافقت دانشگاه علوم پزشکی شیراز و به لحاظ ضرورت امر، آن هم پس از دریافت واکسن از ناحیه کادر درمان و افراد اولویت دار، تعداد اندکی از کارکنانی که عمدتاً دارای بیماری‌های خاص و زمینه‌ای و خطرناک هستند، مبادرت به تزریق واکسن کردند.

این خبر می‌افزاید؛ گویا رسیدگی به امور قضائی مردم و انجام موفق مأموریت مبارزه با فساد به مذاق برخی از چهره‌های سیاسی خوش نیامده که با توسل به بداخلاقی‌های انتخاباتی، واقعیات را تحریف کرده و اقدام قانونی و همراه با مجوز دادگستری فارس در واکسینه کردن کارکنان دارای بیماری‌های زمینه‌ای ـ که طبق اعلام ستاد ملی مبارزه با بیماری کرونا و زوارت بهداشت جزو گروه‌های اولویت‌دار دریافت واکسن کرونا هستند ـ را دستاویز تخریب چهره رقیب انتخاباتی خود کند.

۴۷۲۳۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1524799

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 6 =