توضیحات مهم حدادعادل درباره حضور دختر سردار سلیمانی در لیست شورای شهر /به او گفتیم انصراف بدهد اما...

ایرنا نوشت: حداد عادل درباره کاندیداتوری دختر شهید سردار سلیمانی توضیحاتی ارائه کرد.

غلامعلی حداد عادل روز یکشنبه در نشست خبری به همراه ۲۱ نامزد مورد حمایت شورای ائتلاف برای شورای شهر تهران، با اشاره به کاندیداتوری دختر سردار شهید سلیمانی اظهار کرد: بعد از اینکه اعلام شد خانم نرجس سلیمانی دختر شهید سلیمانی در فهرست پیشنهادی ما هست انتقاداتی شنیده شد. حقیقت این است که خانم نرجس سلیمانی مستقل برای نامزدی شورای شهر تهران تصمیم گرفته بودند و ما نه از تصمیم ایشان اطلاع داشتیم و نه درخواستی کرده بودیم و ما هم چند روز پیش از ثبت نام ایشان مطلع شدیم.

رییس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اضافه کرد: درک او از وصیت نامه پدرشان این بود که خانواده سلیمانی از حضور در امور اجتماعی منع نشده‌اند و این مطلب به خود او مربوط است و شورای ائتلاف دخالتی نداشته است. 

حداد عادل ادامه داد: سرکار خانم سلیمانی تصمیم داشته به صورت منفرد در انتخابات شرکت کند و احتمال دادیم اگر اطلاع رسانی مناسب صورت نگیرد وایشان رای نیاورد، دشمنان کشور در خارج و داخل کشور  این موضوع را دستاویز کنند و بگویند مردم ایران از آرمان‌های شهید سلیمانی فاصله گرفتند و ما برای جلوگیری از چنین اتفاقی امکانات را در اختیارشان گذاشتیم و خواستیم در فهرست ما باشند و ایشان هم پذیرفتند.

وی با اشاره به تحصیلات دختر شهید سلیمانی در رشته حقوق و علوم سیاسی، ادامه داد: ابتدا به دلیل حاشیه‌ها به او پیشنهاد انصراف دادیم اما او مصر بود. امیدواریم راه پدر را ادامه دهد.

رییس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب، خاطرنشان کرد: وجود نام «سلیمانی» را در لیست خود باعث افتخار می‌دانیم. دختر شهید سلیمانی به خدمات اجتماعی علاقه دارد و امیدوارم موفق شود و بتواند راه پدر را ادامه دهد. با برخی اطرافیان نگران بودیم که برخی فکر کنند که می‌خواستیم به اعتبار لیست خود بیفزاییم. ما اصرار کردیم و به درخواست ما، او وارد شد.

حدادعادل اضافه کرد: خودمان در ابتدا به او پیشنهاد انصراف دادیم اما نرجس سلیمانی مصمم بود و است و موافق گنجاندن نامش در لیست بود و ما نام سلیمانی را در لیست خود یک افتخار  و مایه برکت می‌دانیم.

وی در بخش دیگری از این  نشست ادامه داد: شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی تجربه‌ای برآمده از ۴٢ سال کار سیاسی است. در دهه اخیر شاهد فعالیت جبهه مردمی نیروهای انقلاب و همچنین شورای ائتلاف نیروهای انقلاب برای حضور در انتخابات یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی بودیم و امروز هم می‌خواهیم به وظیفه خود در انتخابات روز جمعه عمل کنیم.

رییس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب افزود: جامعه ما از نظر قوه مجریه در یک نقطه عطفی قرار گرفته و خواهان تغییر و تحول هستند و امیدواریم ٢٨ خرداد آغاز نویی در قوه مجریه و شوراهای شهر و روستا باشد.

حدادعادل خاطرنشان کرد: شورای ائتلاف در انتخابات مجلس و شهر و روستا بنا دارد فهرستی را به مردم عرضه کند که حاصل اتاق‌های در بسته نباشد. این شیوه اگر کارایی هم داشته متعلق به اوایل دهه ٧٠ بود و آن روز پس از ۴٢ سال روش‌های جدید باید اتخاذ شود. بنابراین تلاش این بوده است افرادی که برای رای‌گیری معرفی می‌کنیم نظر مردم را کسب کنند. این تفاوت روش ما با گذشته و سایر لیست‌هایی است که عرضه شده است.

وی ادامه داد: ما با ثبت نام گسترده از افراد نظر آنها را دریافت کرده‌ایم و ٣١٣ نفر را در معرض رای بیش از ٢٠ هزار نفر از مردم تهران گذاشته‌ایم و از این تعداد ٨۴ نفر را انتخاب و به مصاحبه دعوت کردیم و پس از آن یک فهرستی ٢٨ نفره را به شورای انتخاب عرضه کردیم و ما به ٢١ نفر از آن لیست رسیدیم.

حدادعادل درباره نامزدهای پوششی انتخابات سیزدهمین دوره ریاست‌جمهوری، گفت: در سه تا چهار روز آینده نامزدها باید تصمیم بگیرند که اگر اقبال از یک نامزد دیگری بیشتر بود برای پیروزی جبهه انقلاب کنار بروند.

27215

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1524825

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 7
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۲:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۳
    22 4
    شما دنبال "سپر بلا" برای لیستتون بودید که جور شد!
  • IR ۱۳:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۳
    38 3
    جناب حدادعادل سلام من خیلی وقته که منتظرم ایران بشه جاپن اسلامی پس چه شد؟!!!!!
  • IR ۱۳:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۳
    26 4
    تو هم که راست میگی
  • IR ۱۳:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۳
    24 3
    به این میگن سوء استفاده دوگانه!!!
  • IR ۱۳:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۳
    16 3
    حدا د اشتباه میکنه حداد چکاره است
  • IR ۱۴:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۳
    10 37
    درود بردختر سردار دلها
  • IR ۱۴:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۳
    23 7
    اشتباه بزرگی کردند.