محمد آخوندی: شهرداری‌ باید توسعه ورزش همگانی را از وظایف اصلی خود قرار دهد

نامزد شورای ائتلاف نیروهای انقلاب در ششمین دوره انتخابات شورای شهر با اشاره به بیانیه گام دوم رهبر انقلاب و لزوم ورود نیروهای جوان و با انگیزه جهادی به عرصه‌های مدیریت شهری تهران، توسعه ورزش همگانی را از برنامه اصلی خود پس از ورود به شورای شهر تهران معرفی کرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ محمد آخوندی، نامزد ششمین دوره انتخابات شورای شهر تهران و عضو فهرست شورای ائتلاف نیروهای انقلاب به برنامه‌های حوزه تخصصی خود، یعنی ورزش و ورزش همگانی پرداخت و با اشاره به مطالبه و تاکید رهبر معظم انقلاب بر اهمیت توجه به ورزش همگانی، گفت: ورزش در حوزه شهری با سلامت جامعه ارتباط مستقیم دارد و به ویژه سلامتی بانوان و کودکان نیز در گرو فعالیت‌ ورزشی هدفمند است. از سوی دیگر ورزش در حوزه دولتی یا همان وزارت ورزش و جوانان و ادارات ورزش و جوانان در استان‌ها به دلایل گوناگون توان گسترش و توجه مناسب به حوزه ورزش همگانی را ندارند و به همین دلیل شهرداری‌ها باید توسعه ورزش همگانی را با هدف ارتقاء سلامتی و افزایش شور و نشاط و تفریح در شهر یکی از وظایف اصلی خود قرار دهند.
وی افزود: اگرچه کارهای خوبی در این زمینه در سال‌های گذشته انجام گرفته است، اما ما می‌توانیم با یک برنامه‌ریزی جدید فرایندی را تعریف کنیم که بتوان همه خانواده‌هارا درگیر ورزش و به ویژه ورزش همگانی کرد.
دکتر آخوندی با اشاره به برنامه‌های خود در حوزه ورزش، تصریح کرد: با توجه به اینکه شهر تهران جمعیت بالایی دارد و قهرمانان بسیاری را در عرصه ورزش تربیت کرده و از این جهت حتی با یک کشور برابری می‌کند، ما برنامه‌هایی داریم که علاوه بر ورزش همگانی به ورزش حرفه‌ای نیز وارد شویم و حتی بتوانیم در حوزه ورزش اشتغال نیز ایجاد کنیم و از جوانان فارغ‌التحصیل در رشته‌های ورزشی نهایت استفاده را داشته باشیم.
سخنگوی اسبق سازمان تربیت بدنی ادامه داد: بر این باور هستیم که پتانسیل‌های خوبی برای ورزش در شهر تهران فراهم است که اگر به لطف پروردگار، مردم عزیز تهران ما را شایسته اعتماد خود دانستند، می‌توانیم آنها را به فعلیت برسانیم و هم در ورزش همگانی و قهرمانی و هم در حوزه اشتغال جوانان مختصص در امر ورزش با اجرای برنامه‌هایی که جزئیات آن را به اطلاع مردم عزیز خواهیم رساند، وضعیت را بهبود خواهیم بخشید.

وی  افزود: ایجاد روحیه ورزشی سالم و شاداب در سنین مختلف، پر کردن اوقات فراغت شهروندان و همچنین گسترش ورزش شهروندی از جمله اهداف شهرداری تهران است.

وی در خاتمه گفت: امیدواریم با کاهش شیوع ویروس کرونا و حضور دوباره شهروندان در عرصه های ورزشی و اجتماعی، شاهد اثرگذاری بیشتری از فعالیت های حوزه ورزش شهروندی در سال آینده باشیم.

41 41

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1524904

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =