۰ نفر
۱ شهریور ۱۳۸۸ - ۰۸:۱۷

با روی آوردن کاربران به استفاده از سرویس‌های میزبان ای‌میل،‌ بازار رقابت این سرویس‌های اینترنتی داغ‌تر شده است.

بهنوش خرم‌روز: از دید راجش جها،‌ مردی که مدیریت اکسچنج (Exchange)‌را بر عهده دارد،‌ این واقعیت که مردم به جای استفاده از سرورهای ای‌میلشان،‌ از سرویس‌های میزبان استفاده می‌کنند، به هیچ وجه به معنای نابودی مایکروسافت نیست. وی در گفتگویی با سی‌نت، گفت با وجود این که بسیاری رشد سرویس‌ها را به مثابه منفعتی برای شرکت‌هایی مانند گوگل می‌دانند، ‌اما در حقیقت فرصتی برای تجارت او محسوب می‌شوند.

آقای جها ادامه داد:‌ «من حس می‌کنم که در نهایت با رفتن به سمت سرویس‌ها،‌ اشتراکاتمان را افزایش می‌دهیم. منظور من به طور خاص، مایکروسافت است که الان برای تجارت‌های کوچک و متوسط در مقایسه با زمانی که تنها گزینه در اختیارش راه‌اندازی سرورهای اکسچنج آن‌ها بود، گزینه‌های بهتری در اختیار دارد.‌من فکر می‌کنم ما فرصت بزرگی برای رشد در اختیار داریم و به هیچ عنوان تصور نمی‌کنم که حالت دفاعی گرفته باشیم.»

در سال گذشته که بسیاری از شرکت‌های نرم‌افزاری، ‌از جمله مایکروسافت، ضربه خوردند، تجارت اکسچنج به رشد خود ادامه داد. به گفته آقای جها، سود آن به 2 میلیارد دلار رسیده و 70 درصد بازار کاربران حقوقی را در اختیار دارد. با

این حال وی تایید می‌کند که رقابت برای در اختیار گرفتن جعبه‌های ای‌میل هم بسیار بالا گرفته است.

جها درباره اکسچنج می‌گوید: «این جایی است که مردم بیشتر وقتشان را می‌گذرانند و توانسته به بخش مهمی از روز آن‌ها تبدیل بشود. رقیبان ما باهوشند. آن‌ها این موضوع را می‌فهمند.»

علاوه بر گوگل، آ‌ی‌بی‌ام هم ترکیب دومینو نوتز (Domino/Notes) لوتوس خود را آماده می‌کند و این در حالی است که سیسکو اعلام کرده بر اساس اکتساب پوست‌پث (Postpath) سال گذشته، یک سرویس ای‌میل بر پایه لینوکس ارائه خواهد نمود.

آقای جها انتظار دارد کاربران با راهبرد مایکروسافت احساس راحتی بیشتری داشته باشند، چون به آن‌ها امکان فعال نمودن اکسچنج و یا خرید آن به عنوان یک اشتراک سرویس میزبان را می‌دهد. وی می‌گوید: « ما با اکسچنج به آن‌ها اولتیماتوم تکنولوژیک نمی‌دهیم.»

با این حال مایکروسافت اولویت‌هایش را تغییر داده است. بر خلاف نسخه‌های پیشین اکسچنج، نسخه 2010 آن را تنها بعد از این که به عنوان محصولی از سرور جواب داد، به عنوان یک سرویس تعریف می‌کند. این محصول سرور که چندی از آزمایشات آن می‌گذرد و در ماه آوریل/ فروردین به مرحله بتا رسید، در حال حاضر به عنوان یک کاندیدای عرضه در مراحل نزدیک به پایان به سر می‌برد. یکی از ویژگی‌های این نسخه این است که به کاربران امکان می‌دهد خط ای‌میلی را که دیگر علاقه‌ای به استفاده از آن ندارند،‌ غیرفعال کنند یا اصطلاحا خاموش نگه دارند. آقای جها امیدوار است نسخه 2010 اکسچنج اواخر امسال به پایان برسد. وی می‌گوید:‌ « از مسیری که می‌رویم، راضی‌ام و باتوجه به آن‌که در حال حاضر، نیمی از ای‌میل‌های مایکروسافت (حدود هشتادهزار) روی نسخه جدید اکسچنج هستند، قطعا برای امسال آماده‌ایم.»

کد خبر 15252

برچسب‌ها

خدمات گردشگری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 8 =