محمد مایلی‌کهن:بازی با عراق را ساده نگیرید؛چرا می‌گویید راحت می‌بریم‌شان؟

محمد مایلی کهن پیشکسوت فوتبال ایران در مصاحبه با خبرآنلاین درباره شرایط تیم ملی پیش از بازی مقابل عراق گفتگو کرد.

زاوش محمدی: تیم ملی ایران امشب و از ساعت ۲۱ در یکی از حساسترین بازی های خود در انتخابی جام جهانی به مصاف عراق می رود. تیم ملی عراق با ۱۷ امتیاز صدرنشین است و ایران هم با ۱۵ امتیاز در رده دوم قرار دارد. عراق با توجه به امتیازاتی که کسب کرده صعودش مسجل شده اما ملی پوشان ایران برای صعود باید حتما سه امتیاز بازی را کسب کنند. از آخرین برد ایران مقابل عراق در یک بازی رسمی بیش از ۱۰ سال می گذرد و حالا شاگردان اسکوچیچ به دنبال طلسم شکنی هستند. به بهانه این بازی سراغ محمد مایلی کهن رفتیم و با او درباره شرایط تیم ملی و بازی مقابل عراق صحبت کردیم که در ادامه می خوانید:

شرایط تیم ملی پیش از بازی مقابل عراق را چطور می بینید؟

پیش از شروع حرف هایم اول تبریک می گویم به تیم ملی بسکتبال و والیبال کشورمان که در چند بازی اخیر خود درخشیدند و خسته نباشید به آنها می گویم. تیم ملی فوتبال ما در سه بازی گذشته خود خوب ظاهر شد و موفق شد هر سه را با پیروزی پشت سر بگذارد و شکست دادن بحرین آن هم با سه گل کار ساده ای نبود و قابل تحسین است. باید خسته نباشید جانانه ای به آنها گفت و تیم ملی ما در نیمه دوم مسلط بر حریف بود و توانست در خانه حریف پیروز شود. بسیاری بازی امروز مقابل عراق را ساده می بینند و معتقدند این بازی را به راحتی پیروز می شویم اما من میگویم هیچ بازی آسان نیست و نباید تیمی را دست کم گرفت و این یکی از جذابیت های فوتبال است. شما در فوتبال نمی توانید بازی ها را پیش بینی کنید. بارها دیدیم تیم های ضعیف تیم های قوی را شکست دادند و همین عامل جذابیت فوتبال شده است. عراق همیشه با ما رقیب بوده و تیم خوبی دارند و نمی تواند بازی ساده ای برای ملی پوشان باشد. امیدوارم مثل نیمه دوم بازی مقابل بحرین باشیم و بتوانیم یکی از خان‌ها را از پیش رو برداریم. 

ما با همین بازیکنان و با هدایت ویلموتس مقابل بحرین و عراق شکست خوردیم اما حالا با ۳ گل پیروز شدیم. نقش آقای اسکوچیچ را چقدر در این پیروزی می بینید؟ 

نفراتی که در حال حاضر به تیم ملی دعوت شدند نسبت به دوران ویلموتس تغییراتی داشتند و به نظر می رسد کادرفنی تیم ملی برای شناسایی بازیکنان وقت بیشتری گذاشتند و من اعتقاد دارم بازیکنانی وجود دارند در داخل کشور که لیاقت حضور در تیم ملی را داشتند. اما به طور کلی بعد از شکست مقابل بحرین و عراق در دور رفت، کل تیم احساس خطر کرد و بازیکنان و کادرفنی با قدرت تمام پا به این مسابقات گذاشتند و ما اگر مقابل بحرین امتیاز از دست می دادیم دیگر شانسی برای صعود نداشتیم. ما بازیکنان حرفه ای داریم و می بینید که در کشورهای مختلف بازی می کنند و همین باعث شده تا آنها با تفکراتی حرفه ای در تیم ملی حاضر باشند تا بتوانند از این بحران خارج شوند. امیدوارم امروز بتوانیم عراق را شکست دهیم و پیروزی با تعداد گل بالا مهم نیست و فقط به برد در این بازی نیاز داریم و نباید هیچ تیمی را دست کم بگیرم. 

تیم عراق صعودش مسجل شده، فکر می کنید کار ما راحت تر باشد؟

شمات یقین بدانید که همه تیم ها با انگیزه برد وارد زمین می شوند و عراق به همین دلیل بدون استرس و راحت تر بازی خواهد کرد. فشاری که الان روی تیم ما وجود دارد، روی بازیکنان عراق نیست و همین مساله شاید به ضرر ما تمام شود. اما یکسری بازیکن حرفه ای داریم که به چنین شرایط واقف هستند و می توانند از خودشان و تیم ملی در چنین شرایطی مراقبت کنند. شما به دو گلی که سردار آزمون به بحرین زد نگاه کنید. هر دو گل در سطح کلاس‌های بین المللی بوده و نمی توان از پاس‌های طارمی غافل شد. ما در یک مقطعی در تیم ملی امید به همراه آقای خاکپور با این بازیکنان کار کردیم. آن زمان این بازیکنان بسیار جوان بودند و باید از آنها مراقبت می کردیم تا شیطنت نکنند اما در حال حاضر شرایط تغییر کرده و آنها به عنوان یک بازیکن حرفه ای شرایط را به خوبی درک می کنند. 

شما نقش وحید هاشمیان و کریم باقری را در تیم ملی چطور می بینید؟

همیشه کمک‌ مربی ها در فوتبال نقش ارزنده ای دارند اما اینکه بخواهیم نقش این عزیزانی که من بسیار به آنها علاقه دارم را بیشتر از نقش آقای اسکوچیچ بدانیم، اشتباه است. ضمن اینکه من بسیار نقد داشتم درباره انتخاب آقای اسکوچیچ اما نمی توان نقش ایشان را در حال حاضر کتمان کرد.

بعد از انتخاب آقای اسکوچیچ، ویروس کرونا شیوع پیدا کرد و بازی های ملی یکسالی به تعویق افتاد. بسیاری معتقد بودند فدراسیون می توانست تیم ملی را به وحید هاشمیان بسپارد

من از روز اول مخالف حضور آقای اسکوچیچ روی نیمکت تیم ملی بودم و از آن آدمهایی هم نیستم که بخواهم نظرم را تغییر بدهم. اما با علاقه بسیار زیادی که به وحید هاشمیان دارم به نظرم او نمی تواند نفر اول باشد. هاشمیان شخصیت محجوبی دارد به عنوان راس کار موافق نیستم. شما به عنوان سرمربی باید یکجایی قاطعانه تصمیم بگیرد.

256 251

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1525601

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 10 =