۰ نفر
۲۶ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۴
این سرزمین متعلق به همه ما ایرانیان است

رحیم زریان، شاعر و نویسنده در روزنامه ایران نوشت: شرکت در انتخابات با توجه به شرایط کشورمان وظیفه‌ای مهم و ملی است. شاید نامزد موردنظر برخی از ما تأیید صلاحیت نشده باشد، با این‌ حال باید با توجه به شناختی که از کاندیداهای فعلی داریم، براساس نگاه و تفکرات خودمان دست به انتخاب بزنیم؛ وگرنه تنها اثر و البته مخرب‌ترین تأثیر کنار کشیدن ما از صحنه انتخابات، تقویت دشمنان کشورمان است.

از سویی با قهر کردن به آنهایی که دنبال مصادره این انقلاب به نفع خود هستند هم فرصتی برای ابراز وجود خواهیم داد؛ در صورتی که این‌ سرزمین و انقلاب متعلق به همه ما ایرانیان است، آن‌ هم فارغ از برخی تفاوت‌ها.

بحث من این نیست که به چه کسی رأی بدهیم. این حق محفوظی برای هرکدام از ما شهروندان است. مسأله این است که با وجود برخی دلگیری‌ها نباید اجازه بدهیم که جمهوریت نظام خدشه‌دار شود. در انتخابات شرکت کنیم تا دشمنانمان راهی برای نفوذ به سرزمینمان پیدا نکنند. به‌عنوان یکی از اهالی فرهنگ، نویسنده و شاعری که از همان بدو پخش اعلامیه‌های امام خمینی (ره) در بین مردم درصحنه حضور داشته‌ام و افتخار همراهی مردم و پیروی از راه بنیانگذارکبیر انقلاب را داشته‌ام معتقدم که ای‌ کاش شورای نگهبان سختگیری کمتری در تأیید صلاحیت‌ها در پی می‌گرفت. این چند چهره‌ای که رد صلاحیت شدند همگی از فرزندان انقلاب بودند.

با اینکه معتقدم در صحنه سیاست شرایط باید به طریقی باشد که همه گروه‌های فکری و سیاسی فرصتی برای خدمت به مردم پیدا کنند؛ با این‌ حال امروز همین هفت نفر در صحنه انتخابات شرکت دارند و باید از میان آنها فردی را که به نظرمان اصلح‌ هست ، انتخاب کنیم. نکته‌ای که در مناظرات اخیر تلویزیونی کاندیداهای ریاست جمهوری نظر اغلب مان را جلب کرده و من بابت آن دلگیر هستم این است که چرا فضای این مناظره‌ها به‌گونه‌ای پیش رفته که بعضی از این عزیزان درصدد تخریب رئیس دولت فعلی، آقای روحانی برآمده‌اند؟ باید انصاف داشته باشیم، در دولت فعلی هم‌ کارهای خوب و ارزشمند انجام‌ شده است. اصلاً مگر غیر از این است که دولت حاضر هم به تأیید ارکان نظام ازجمله شورای نگهبان رسیده و از طرفی تأیید رهبری هم داشته و دارد؟

پس از نامزدهای محترم درخواست دارم که منصفانه‌تر نگاه کنند و به جای تخریب آقای روحانی بر برنامه‌های خود متمرکز شوند. من به‌عنوان یکی از اهالی فرهنگ در حالی این خواسته را دارم که می‌دانم به سبب درگیری دولت با مسأله بسیار مهم تحریم، فرصت چندانی برای رسیدگی به اوضاع فرهنگ و هنرمان فراهم نشد، نقدهایی هم دارم. اما تأکید دارم که نمی‌توان خدمات مثبت دولت آقای روحانی را هم نادیده گرفت.

مگر اصلاح‌طلبان ضدانقلاب هستند که برخی این‌گونه آنها را تخریب می‌کنند؟ حداقل خود من که از ابتدای انقلاب در صحنه حضور داشتم می‌دانم که اغلب اینها فرزندان انقلاب و ادامه‌ دهنده راه امام راحل هستند. نگذاریم عده‌ای با چوب سیاست تخریب شوند. این گفته‌های من بابت طرفداری از طیف خاصی نیست، فقط تأکید دارم اگر خودمان را انقلابی و مردمی می‌دانیم نباید از مسیر انصاف دور شویم. متأسفانه طی یک دهه گذشته تبعات تحریم‌ها شرایط سختی را برای مردم و از سویی مسئولان دولت رقم‌ زده، اینها را نباید فراموش کرد. هشت سال گذشته بخش عمده‌ای از اقدامات دولت برای گذر از تحریم‌ها متمرکز شد که ناگزیر هم بوده. در آخر از کاندیدایی که دولت آینده را بعد از انتخابات در دست خواهد گرفت درخواست همراهی و حمایت بیشتر از اهالی فرهنگ  دارم. مگر غیر از این است که انقلاب ما یک انقلاب دینی- فرهنگی بوده؟ پس تلاش شود تا برای همه گروه‌های فکری- فرهنگی شرایطی برای فعالیت فراهم شود.

۵۸۵۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1525750

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 1 =