دبیر ستاد بزرگداشت حضرت امام (ره) گفت: امسال نیز به خاطر مسایل امنیتی مراسم شب های حرم به جز شب چهاردهم برگزار نمی شود.

به گزارش خبرآنلاین محمد علی انصاری دبیر ستاد بزرگداشت سالگرد حضرت امام خمینی(ره) در ادامه نشست خبری طولانی یک ساعت و نیمه خود با رسانه ها که صبح امروز در محل ستاد برگزار شد، در پاسخ به سوال خبرنگار خبرآنلاین مبنی بر اینکه چرا امسال طبق سالهای گذشته  نام رییس جمهور جزو سخنرانان مراسم نبود، گفت: هم اکنون نیز نام ایشان و سایر مسئولین کشور جزو مهمانان مراسم هست؛ ما خود دنبال این برنامه هستیم. بخشی از کار که فراهم کردن بستر، آماده سازی و تهیه مقدمات است و در اختیار ما است فراهم شده است. کماکان مانند سال گذشته از رییس جمهور دعوت می شود که در مراسم سخنرانی کند و منتظر پاسخ این مسئولین هستیم.

وی ادامه داد: اما مانند سال گذشته به خاطر فضای حرم ما با مشکل مکان مواجه هستیم. چون مراسم روز چهاده خرداد یک مراسم ملی است در فضای باز برگزار شده و سایر مراسم ها نیز در فضای بسته حرم برگزار می شود. مراسم شب ها قطعا نمی تواند در آن فضا برگزار شود. مباحث امنیتی نیز مزید علت است. بنابراین ما مجبور هستیم هر مراسمی که داریم در حرم و فضای محدود فعلی برگزار کنیم.

انصاری با اشاره به رایزنی های انجام شده برای دعوت مسئولین گفت: ما منتظر پاسخ مسئولینی هستیم که برای سخنرانی در مراسم شب چهاردهم دعوت شده اند. اگر پاسخ آن ها همانند گذشته مثبت باشد ما بهره مند خواهیم شد ولی چنانچه به هر دلیلی که خود آن ها تشخیص می دهند پاسخ شان منفی است بهتر است از طریق ستاد ما اسمی را اعلام نکرده باشیم.

دبیر ستاد بزرگداشت سالگرد امام(ره) با تاکید بر اینکه هیچ تغییری در برنامه روز چهاردهم ایجاد نخواهد شد گفت: البته نمی خواهیم این حوزه را خیلی بسط دهیم که فردا پیرامون آن گمانه زنی شود. در هر حال رسالتی برای آماده سازی و دعوت از مسئولین داریم و رسالتی مجموعه ها برای پاسخ به دعوت ما دارند. اگر پاسخ دادند ما اعلام خواهیم کرد ولی اگر پاسخ ندادند چیزی به پای حساب نوشته نشود و تحلیل نشود. ما منتظر پاسخ هستیم.

در ادامه این نشست عبدالرسول وصال مسئول کمیته خبری و روابط عمومی ستاد مرکزی بزرگداشت امام خمینی(ره) خاطرنشان کرد: هر ساله سخنران مراسم سالگرد امام روز چهارده خرداد فقط مقام معظم رهبری و یادگار امام بودند. یعنی هیچ سخنران دیگری نداشتیم. تنها سال گذشته این مسئله به خاطر اینکه مراسم سالگرد امام با روز جمعه و نماز جمعه مصادف شده بود با این مسئله مواجه شدیم. بنابراین امسال عین سنت های سال قبل انجام می شود و سخنرانی رییس جمهور و سایر مقامات در شب های مربوط به ایام پانزده و چهارده خرداد انجام می شود.

در ادامه این نشست خبری خبرنگاری پرسید، من شما را به نامه ای که پیرو حادثه سال گذشته مراسم سالگرد امام نوشتید ارجاع می دهم که انصاری سخنان وی را قطع کرد و گفت: خواهشم می کنم کاری به سال گذشته و نامه گذشته نداشته باشیم. امسال با دست وحدت، اتحاد، برادری و برابری نشسته ایم برای مراسم بزرگداشت امام برنامه ریزی می کنیم.

وی تاکید کرد: به برنامه ای که امروز اعلام کردم هیچ سخنرانی اضافه نخواهد شد. ما در چند نوبت در سالگردهای قبل، سالگرد امام با روز جمعه مصادف شد که قبل از خطبه های نماز یادگار امام سخنرانی کردند و سپس مقام معظم رهبری سخنرانی کردند و دیگر بعد از فرمایشات مقام معظم رهبری سخنرانی نداشتیم، الا سال گذشته.

انصاری افزود: سال گذشته چون نیروهای امنیتی اعلام کردند که مراسم داخل حرم امام(ره) از نظر امنیتی مشکل دارد و ما نمی توانیم امنیت آن را برقرار کنیم، از برگزاری مراسم شب ها صرف نظر کردیم. فقط و فقط به خاطر اینکه ما به جایگاه ریاست جمهوری احترام گذاشته باشیم به پیشنهاد خود ما زمان مراسم را اضافه کردیم و گفتیم تنها یک مراسم داشته باشیم و از ایشان دعوت کردیم که در همان روز چهارده خرداد سخنرانی کنند ولی هیچ گاه در روز چهارده خرداد سخنرانی رییس جمهور را نداشتیم.

وی افزود: ممکن است سال آینده حرم امام (ره) کامل شود و ما ده شب پیاپی برنامه داشته باشیم. ولی فعلا امسال به لحاظ توصیه امنیتی تنها یک مراسم شب چهارده خرداد و یک مراسم روز چهارده خرداد مراسم داریم. اجماع ستادی ما است که در شب چهارده خرداد به استقبال مراسم روز چهارده خرداد برویم. از همین جا اعلام می کنیم چنانچه شخصیت های ما آمادگی نداشتند و خودشان ابراز تمایل کردند که مراسم به روز چهارده خرداد اکتفا شود ما نیز اجماع داریم که نباید خیلی به مراسم شب های حرم تعصب داشته باشیم. خیلی شفاف و روشن عرض می کنم که برنامه روز چهارده خرداد از ساعت نه صبح شروع می شود. یادگار حضرت امام(ره) سخنران قبل از سخنرانی رهبر معظم انقلاب است و بعد از سخنرانی رهبری هیچ سخنرانی نخواهیم داشت.
/27211

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 152603

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محمد US ۱۲:۰۱ - ۱۳۹۰/۰۳/۰۱
    0 0
    بهترین برنامه است از زحمات شما ممنونیم