بیادی: مشارکت قابل قبولی رقم خواهد خورد /مردم نباید به سرنوشت خود بی تفاوت باشند

یک چهره سیاسی اصولگرا گفت: در انتخابات، رقابت می‌بایست در حد گسترده باشد اما بعد از انتخابات رقابتها باید تبدیل به رفاقت شود.

 حسن بیادی، فعال سیاسی اصولگرا در پیش بینی از میزان مشارکت مردم در انتخابات ریاست جمهوری، به خبرگزاری خبرآنلاین گفت: جمهوری اسلامی در همه عرصه‌های سیاسی و اجتماعی داخلی و خارجی با رای مردم شناخته می شود و مشارکت مردم در مسائل سیاسی و پشتیبانی از نظام، از شاخص های مهم مردم ایران در جهان است. این که در این انتخابات بحث کاهش مشارکت آرا مطرح شده است، دلایلی دارد که مقام معظم رهبری در سخنرانی خود به این نکته اشاره کردند که این ها توجیهات قابل قبولی برای عدم مشارکت نیست.

وی گفت: ضمن این که مردم خوب ایران همیشه در آخرین دقایق غیرت و همیت و آزادگی خود را نشان می دهند و همواره نشان داده اند که در بدترین پیچ‌های انقلاب در مبارزه با استکبار و تحریمهای ظالمانه با نظام اسلامی همراهی کرده اند و به سخنان مقام معظم رهبری جامه عمل پوشانده‌اند.من کاملا خوش بین هستم که مشارکت قابل قبولی در روز جمعه رقم بخورد.

بیادی در خصوص نقش مناظره ها در افزایش مشارکت در انتخابات گفت: نامزدهای انتخاباتی متاسفانه حتی در مناظره ها نتوانستند دل مردم را به دست بیاورند و کاری کردند که کاهش آرا در نظرسنجی ها کاملا مشهود بود. به نظر من آقای همتی برای یک اداره کل هم برنامه نداشت و صرفا برای جدال حضور پیدا کرده بود.هرچند که در بین دوستان اصولگرا هم عده ای با همین فرهنگ وارد مناظرات شدند.فکر می کنم که به جز سه نفر، بقیه در مناظرات نه موفق بودند و نه برنامه های خوبی داشتند. 

بیادی گفت: در انتخابات، رقابت می‌بایست در حد گسترده باشد اما بعد از انتخابات رقابتها باید تبدیل به رفاقت شود و نامزدهای انتخاباتی ضروریست که کینه‌ها و عداوت ناشی از جدال احتمالی را کنار بگذارند.

این چهره اصولگرا تاکید کرد: ممکن است بعضی ها چپ باشند و بعضی ها راست. این چپ و راست به معنی دو دست چپ و راست برای نظام است که باید بتوانند باهم به خوبی کار بکنند و از یک مغز فرمان بگیرن و برای تحقق یک هدف مشترک تلاش داشته باشند. در نهایت بازهم امیدوارم که مردم نسبت به سرنوشت خود بی تفاوت نباشند و حضوری پرشور و شعور پای صندوق های رای داشته باشند.

27215

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1526257

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 8 =