واکسیناسیون ۲۰۰ هزارنفر از استادان و کارکنان دانشگاهی در مرداد ماه

باشگاه خبرنگاران جوان نوشت: فرمانده ستاد مدیریت بیماری کرونا در کلانشهر تهران از تمهیدات وزارت بهداشت برای واکسیناسیون دانشجویان مهندسی پزشکی خبر داد.

علیرضا زالی فرمانده ستاد مدیریت بیماری کرونا در کلانشهر تهران، درباره واکسیناسیون دانشجویان به منظور بازگشایی حضوری دانشگاه‌ها از مهر اظهار کرد: در جلسه مشترک میان معاونان وزارت علوم و وزارت بهداشت تمامی روسای دانشگاه‌ها دغدغه‌ها و مشکلات خود را در خصوص بحث بازگشایی حضوری دانشگاه‌ها از مهر با ارجحیت واکسیناسیون مطرح کردند.

او افزود: فرایند واکسیناسیون دانشجویان عرصه بالینی گروه‌های علوم پزشکی در حال انجام است و از آن جایی که اکثر دانشجویان دانشگاه‌های علوم پزشکی در سراسر کشور از جمله استان تهران در شرف انجام کارهای بالینی هستند؛ بنابراین نیاز به تزریق واکسن دارند.

زالی با بیان اینکه بحث بازگشایی حضوری دانشگاه‌ها از مهر باید حتما با رعایت تمام شیوه نامه‌های بهداشتی انجام شود، تاکید کرد: بحث خوابگاه ها، تغذیه، ایاب و ذهاب دانشجویان از جمله مواردی است که در شیوه نامه‌های بهداشتی بازگشایی دانشگاه‌ها باید با یک نگاه عقلانی و غیر احساسی دیده شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی ادامه داد: از آن جایی که وزارت خانه‌های علوم و بهداشت طی یک سال و نیم گذشته به دستاوردهای خوبی از آموزش‌های آنلاین رسیده اند؛ بنابراین کماکان باید به ظرفیت استفاده از فضای مجازی و تکنولوژی نوین آموزشی توجه شود، یعنی امکان شناور کردن و ترکیبی ساختن کلاس‌ها ادامه خواهد داشت.

فرمانده ستاد مدیریت بیماری کرونا در کلانشهر تهران گفت: قرار شده تا نظرات دانشگاه‌های مستقر در تهران طی ۲ هفته آتی به وزارت بهداشت منتقل شود. تلاش دوستان در وزارت بهداشت این است که بتوانند در فاز مرداد ماه بالغ بر ۲۰۰ هزار نفر از استادان و کارکنان مجموعه دانشگاه‌های وزارت علوم و وزارت بهداشت را در گروه اول واکسینه کنند.

دانشجویان تحصیلات تکمیلی در اولویت واکسیناسیون هستند

زالی بیان کرد: دانشجویان غیر پزشکی در مقاطع تحصیلات تکمیلی و دکتری و رشته‌های PHD (به علت محدود بودن تعداد دانشجویان) در اولویت تزریق واکسن کرونا هستند؛ چرا که حضور فیزیکی آن‌ها متفاوت از دانشجویان غیر تحصیلات تکمیلی یعنی کاردانی و کارشناسی است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی گفت: دوستان فعال در وزارت بهداشت قول داده اند که در صورت تامین سبد واکسیناسیون بتوانند تا انتهای شهریور ماه جمعیت بالغ بر ۵۰۰ هزار نفر از دانشجویان را واکسینه کنند، به نظر می‌رسد که اگر اختلالی در فرآیند تامین واکسن صورت نگیرد مجموع دانشجویان، کادر علمی و کادر اداری دانشگاه‌های علوم پزشکی و وزارت علوم تا انتهای پاییز واکسن را دریافت خواهند کرد.

زالی با بیان اینکه بحث بازگشایی دانشگاه‌ها باید به صورت شناورسازی صورت بگیرد، تاکید کرد: بازگشایی دانشگاه‌های مختلف باید در تناسب با واکسیناسیون‌های انجام شده صورت بگیرد، همچنین اگر دانشگاهی دانشجویان تحصیلات تکمیلی زیادی داشت و توانست شیوه نامه‌های بهداشتی را از قبیل ایاب و ذهاب دانشجویان، تغذیه و خوابگاه فراهم کند ایرادی از نظر وزارت بهداشت در بازگشایی زودتر نسبت به سایر دانشگاه‌ها نخواهد داشت.

تمهیدات وزارت بهداشت برای واکسیناسیون دانشجویان مهندسی پزشکی 

فرمانده ستاد مدیریت بیماری کرونا در کلانشهر تهران درباره واکسیناسیون دانشجویان مهندسی پزشکی به علت حضور در شرایط سخت بیمارستان‌ها در دوران کرونا گفت: از آن جایی که این افراد در شرایط سخت و خطرناک کرونایی قرار می‌گیرند؛ بنابراین نامه‌هایی را در زمینه واکسیناسیون آن‌ها به ستاد ملی پیشنهاد داده ایم، برخی از مشاغل مانند: شرکت‌های تجهیزات پزشکی برای تعمیر، راه اندازی و نگهداری به دلیل ماهیت کارشان ملزوم به حضور در بیمارستان‌ها حتی در بخش‌های ویژه کرونایی هستند و به علت اینکه در گروه‌های پرخطر قرار دارند باید واکسینه شوند.

زالی تصریح کرد: شاید به علت کمبود واکسن دانشجویان مهندسی پزشکی در زمره گروه‌های مستقیم ارائه خدمات قرار نگرفته باشند، اما پیشنهاد ما این است که این دانشجویان در تزریق واکسن کرونا در گروه اول لحاظ شوند، منتهی ستاد ملی در حال احضار گروه‌های پرخطر کشور برای دریافت واکسن کرونا است و تا جایی که خبر دارم دانشجویان رشته مهندسی پزشکی جزو این مشاغل به شمار می‌آیند و اگر در مناطق پرخطر بیشتری حاضر شوند اولویت مخصوص تری برای دریافت واکسن دارند.

۴۷۲۳۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1526997

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 13 =