۰ نفر
۳۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۹
کمک مونالیزای تقلبی به شاهکار داوینچی

ایسنا نوشت: نسخه تقلبی مشهور از تابلو نقاشی «مونالیزا»، در یک حراجی چندین برابر ارزش تخمینی به فروش رسید.

یک کپی مشهور از تابلو نقاشی مونالیزا که بسیار به نقاشی لئوناردو داوینچی شباهت دارد، در یک حراجی به بیش از ۱۰ برابر ارزش تخمین زده شده ـ یعنی به قیمت ۳.۴ میلیون دلار ـ فروخته شد.

برنده مزایده آنلاینی که برای فروش این اثر برگزار شده بود یک مجموعه‌دار اروپایی بود. با پرداخت ۳.۴ میلیون دلار برای خرید این نقاشی، رکورد گرانترین نقاشی تقلبی مونالیزا شکسته شد.

کارشناس بخش آثار استادان قدیم نقاشی در کریستیز معتقد است، به فروش رسیدن این نقاشی با چنین قیمتی محبوبیت روزافزون مونالیزا حتی با گذشت چندین قرن را نشان می‌دهد. 

این نقاشی که بیشتر به نام ریموند هکینگ یک فروشنده آثار تاریخی در فرانسه شناخته می‌شود در سال ۱۹۵۳ توسط هکینگ به قیمت ۳ پوند معادل ۱۱۰ دلار در سال ۲۰۲۰ خریداری شد.

هکینگ معتقد بود نقاشی که او خریداری کرده است نقاشی اصلی مونالیزا است و نقاشی که بر دیوار لوور آویخته شده است نقاشی تقلبی است.

با اینکه برخی از کارشناسان صحت ادعاهای هکینگ را در آن زمان مورد بررسی قرار داده بودند اما امروزه کارشناسان هنری معتقدند مونالیزای هکینگ توسط یک نقاش ناشناخته ایتالیایی در حوالی ۱۶۰۰ میلادی خلق شده است یعنی تقریبا یک قرن پس از آنکه داوینچی تابلو نقاشی اصل مونالیزا را خلق کرد.

۵۸۲۴۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1527378

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 12 =