ساقی زینتی، بازیگر «پس از باران»: ۳۰ سال کار کرده‌ام اما هنوز مستاجرم

میزان نوشت: بازیگر سریال «محکومین» گفت: متاسفانه ما هنوز مثل ۱۵ سال پیش قرارداد می‌بندیم و وقتی اعتراضی هم می‌کنیم با بهانه‌های مختلفی از جانب تهیه‌کننده‌ها مواجه می‌‍شویم اما در این میان یک عده‌ای خاص و نور چشمی قراردادهای نجومی می‌بندند و دستمزدهای بالایی می‌گیرند.

ساقی زینتی درباره نقش خود در سریال «کلبه‌ای در مه» گفت: دلیل اصلی حضور من در سریال «کلبه‌ای در مه» بازی در قالب نقش یک رمال شمالی بود چرا که در سینما و تلویزیون همیشه رمال جنوبی داشته‌ام اما هیچگاه نقش رمال‌های شمالی به تصویر در نیامده بود و این برای من چالش خوبی بود. ضمن آنکه داستان سریال «کلبه‌ای در مه» چفت و بست محکمی دارد.

وی در همین راستا ابراز کرد: همه در سال‌هایی از زندگی خود با رمال‌ها آشنایی داشته‌ایم و کم و بیش از خصوصیات و شاخصه‌های مهم این شخصیت‌ها خبر داریم. الان هم در هر محله‌ای رمال و فال‌گیر و .. رواج دارد و من هم به دلیل نا آگاهی ۱۵ سال پیش از نزدیک با این‌ افراد آشنایی پیدا کردم که امروز برای بازی در این سریال «کلبه‌ای در مه» و نقشم به من کمک کرد. ضمن آنکه از تجربیات دیگران هم برای ایفای هرچه بهتر نقشم بهره برده‌ام.

وی همچنین با اشاره به اینکه هنوز واکسن کرونا نزده درباره رعایت پروتکل‌های بهداشتی در  پشت صحنه سریال «کلبه‌ای در مه»  ابراز کرد: خدا را شکر در طول تصویربرداری این سریال هیچگونه مشکلی نداشتم و تا جایی که امکان داشت پروتکل‌های بهداشتی از سوی همه عوامل رعایت و اجرا می‌شد. می‌گویم تا جایی که امکان داشت به این دلیل که مثلا بازیگران در هنگام بازی جلوی دوربین نمی‌توانند ماسک بزنند و فاصله‌گذاری را رعایت کنند، اما به محض اتمام بازی موارد بهداشتی را رعایت می‌کردیم.

بازیگر سریال «پس از باران» پیرامون تاثیرات شیوع کرونا بر زندگی جامعه اظهار داشت: شیوع ویروس کرونا با تمام معایب و اتفاقات تلخی که برای همه ما به وجود آورده، اما باعث شده تا با قرنطینه و فاصله‌گرفتن از هم بیشتر به زندگی و لذت بردن از آن فکر کنیم. اینهمه رنجش‌ها، استرس‌ها، فشارهای زندگی را تحمل می‌کردیم و شبانه‌روز همه ما درگیر مشکلات زندگی بودیم و ذهن ما درگیر بود. انسان اشرف مخلوقات است و باید در کنار روزمرگی‌ها قدری درباره خود زندگی هم تامل کند که این‌ها همه با قرنطینه شدن و شرایط اپیدمی پیش آمد. با ۵۵ سال زندگی یاد گرفتم با هر بادی مثل بید نلرزم و به همه هم می‌گویم مهمترین چیز در زندگی؛ ذهن باز و آزاد است و باید زمانی را فارغ از دغدغه‌های روزمره زندگی کنیم.

وی درمورد وضعیت دستمزدها در سینما و تلویزیون بیان کرد: متاسفانه ما هنوز مثل ۱۵ سال پیش قرارداد می‌بندیم و وقتی اعتراضی هم می‌کنیم با بهانه‌های مختلفی از جانب تهیه‌کننده‌ها مواجه می‌‍شویم. یک عده‌ای خاص و نور چشمی قراردادهای نجومی می‌بندند و دستمزدهای بالایی می‌گیرند. ۳۰ سال است در عرصه بازیگری مشغول فعالیت هستم و الان دو ماهی است برای گرفتن وام در رفت‌وآمد به صندوق هنرمندان هستم. ۳۰ سال است کار می‌کنم و هنوز در شهر پرند مستاجرم. آن هم به این خاطر که دستمزد من در طول این سالیان تنها نیازهای روزانه همچون کرایه خانه، ایاب و ذهاب و ... من را برطرف کرده و امکانی برای پس انداز نداشتم.

زینی در همین راستا اظهار کرد: الان هم وضعیت دستمزدها بدتر شده و به بهانه کرونا، وضعیت اقتصادی بد و... با قراردادهای ۱۵ سال پیش سر کار می‌رویم. فقط نمی‌دانم چرا وضعیت بد اقتصادی ناشی از کرونا فقط شامل حال برخی از ما می‌شود و عده‌ای روزبه‎روز دستمزدهایشان افزایش پیدا می‌کند. به هر حال مجبوریم کار کنیم و شغل ما همین است. با هر کارگردانی هم کار می‌کنم می‌گوید کاش زودتر با شما کار می‌کردیم و اعلام رضایت می‌کند، اما در مرحله پرداخت دستمزد ورق بر می‌گردد و عملا پایین‌ترین دستمزد را می‌دهند.

ساقی زینتی خاطرنشان کرد: سکانس‌های مربوط به بازی من در «کلبه‌ای در مه» به اتمام رسیده و هنوز پیشنهادی ندارم و امیدوارم در آینده‌ای نزدیک مشغول به فعالیت شوم و شرایط دستمزد و کار کردن بهتر از قبل باشد.

۵۸۵۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1527590

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۰:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۳/۳۱
    4 1
    چرا هنرمندا فکر میکنن باید مادالعمر در رفاه باشن هرچی در جوانی در میارن خرج عطینا میکنن در سن بالا تنه من غریب میگن یذره از پزتون کم کنید تا در پیری مستاجر نشید
  • امین فرزانه IR ۱۰:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۱
    2 1
    ما هم 50 ساله داریم قلم می زنیم ولی نه تنها مستاجریم که برای معاش روزمره مون هم باید صد جور لیست بنویسیم و زیاد و کم کنیم. این به اون در