۰ نفر
۳۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۰
راهنمای سفر به ارمنستان با ماشین شخصی

ارمنستان یکی از کشورهای همسایه ایران به‌شمار می‌آید که جاذبه‌های دیدنی بسیاری را دل خود جای داده است. افراد بسیاری از سراسر جهان هرساله به این کشور سفر می‌کنند تا از طبیعت بی‌نظیر آن بازدید کرده و سری به دیدنی‌ها و جاذبه‌های جذاب آن بزنند.

به‌دلیل سفر افراد و گردشگران بسیار، امکانات تفریحی و گردشگری مناسبی هم برای در کشور و شهرهای مختلف ایجاد شده که می‌تواند اوقات خوبی را برای مسافران به‌وجود آورد. نزدیکی ارمنستان به ایران باعث شده ما بتوانیم از راه‌های مختلف به‌آسانی به آن سفر کنیم. تور ارمنستان هم در کشور به‌شکل تور هوایی و هم تور زمینی برگزار می‌شود. شما می‌توانید حتی با خودروی شخصی خود هم به ارمنستان سفر کنید. در این ‌مطلب می‌خواهیم درباره راهنمای سفر به ارمنستان با ماشین شخصی صحبت و شما را با آن آشنا کنیم. اگر دوست دارید با وسیله شخصی خود تور ایروان را تجربه کنید، حتما تا پایان این‌ مطلب با ما همراه باشید.

راه‌های سفر به ارمنستان

همان‌طورکه اشاره شد شما می‌توانید از راه‌های مختلفی به ارمنستان سفر کنید. یکی از آسان‌ترین راه‌ها برای سفر به ارمنستان استفاده از تور ارمنستان است. تور‍‌ها هم انواع مختلفی از سفر را به شما پیشنهاد می‌کنند. در یک تقسیم‌بندی کلی می‌توان راه‌های سفر به ارمنستان را به دو دسته زمینی و هوایی تقسیم کرد. با استفاده از هواپیما، اتوبوس و ماشین شخصی خود به ایروان سفر کنید.

هرکدام از این‌ موارد، خود به دسته‌های دیگری تقسیم می‌شوند. به‌عنوان‌ مثال شما می‌توانید پرواز بدون توقف، پروازی با یک توقف یا پروازی با چند توقف را برای سفر هوایی خود انتخاب کنید. از تهران هم می‌توان از اتوبوس‌هایی که در پایانه غرب (آزادی) یا پایانه بیهقی (آرژانتین) قرار دارند، برای سفر به ایروان استفاده کرد.

راهنمای سفر به ارمنستان با ماشین شخصی

استفاده از ماشین شخصی برای سفر

شما می‌توانید از سایت علی بابا که خود تورهای زیادی را به مقصد ایروان دارد، برای مشاهده قیمت بلیط‌ها و هتل‌ها استفاده کنید تا تصمیم بهتری برای سفر خود بگیرید. با همه توصیفاتی که داشتیم، بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند با وسیله نقلیه شخصی خود به‌سمت ایروان حرکت کنند و سفری ماجراجویانه را به مقصد ارمنستان برای خود و همسفران‌شان رقم بزنند. سفر با اتومبیل شخصی می‌تواند مزایا و ویژگی‌های خاص خود را داشته باشد و دست شما را در بسیاری از موارد باز خواهد گذاشت.

درادامه درباره راهنمای سفر به ایروان با اتومبیل شخصی صحبت کرده و راه‌های آن را برای شما شرح خواهیم داد. قبل از آن مطالبی را درباره گذرنامه و ویزای ارمنستان عنوان می‌کنیم که بهتر است درباره آن‌ها آگاهی کامل داشته باشید و البته به‌تناسب زمان سفر برای آن تصمیم‌گیری کنید.

آیا برای سفر به ارمنستان باید ویزا داشته باشیم؟

قبل از سال 1395 شما برای سفر به ارمنستان باید اقدام به تهیه ویزا می‌کردید. اما از سال 95 به بعد باتوجه‌ به قراردادهایی که میان دو کشور امضا شده، شما نیازی به اخذ ویزا برای سفر به ارمنستان نخواهید داشت. البته توجه داشته باشید که هنگام سفر گذرنامه شما باید حداقل شش ماه اعتبار داشته باشد و مدت اقامت شما می‌تواند تا 90 روز باشد.

این قراردادها برای گسترش صنعت گردشگری و بهبود روابط میان دو کشور امضا شده و باعث راحتی بیشتر مسافران دو کشور شده است. ایرانی‌های بسیاری برای سفر خارجی خود از تور ایروان و سفر به ارمنستان استفاده می‌کنند. موضوع ویزا باعث شده فرایند اداری برای این‌ افراد آسان‌تر باشد و دغدغه کم‌تری برای مراحل اداری یا اخذ ویزا داشته باشند.

راهنمای سفر به ارمنستان با ماشین شخصی

سفر زمینی به ایروان با وسیله شخصی

اگر تصمیم گرفته‌اید با اتومبیل شخصی خود به سفر رفته و قیمت تور ایروان خود را کاهش دهید، باید بگوییم که می‌توانید سفری فوق‌العاده داشته باشید! در سفر با وسیله شخصی شما با طبیعتی بی‌نظیر در مسیر روبه‌رو خواهید بود که می‌تواند بخش بسیار زیبایی از سفر شما باشد و اوقاتی بی‌نظیر را برای شما ایجاد کند. شما می‌توانید به آذربایجان شرقی رفته و از مرز "نوردوز" بگذرید. بعد از آن باید تا رسیدن به ایروان رانندگی کنید. طبیعت زیبایی در مسیری چشم‌نواز وجود دارد که حس تازگی و شادابی را به شما منتقل خواهد کرد. نکته‌ای که وجود دارد، بهتر است قبل از سفر درباره هتل، غذا و خوراک، بنزین و استراحت خود در مسیر برنامه‌ریزی منظمی داشته باشید.

مسیر رسیدن به ارمنستان در سفر زمینی

اگر از تهران رانندگی خود را آغاز کنید، مسیری 600 ‌کیلومتری تا تبریز خواهید داشت. سپس باید از تبریز به جلفا بروید که 130 کیلومتر خواهد بود. بعد از آن مسیری حدود 60 کیلومتر تا سیه رود را طی خواهید کرد. فاصله از سیه رود تا مرز نوردوز هم 20 کیلومتر است. بعد از رسیدن به مرز نوردوز شما می‌توانید از دو مسیر به‌سمت ایروان حرکت کنید. این دو مسیر به شرح زیر هستند:

  • مسیر اول (380 کیلومتر): مرز نوردوز، شهر مغزی، لهواز، لرنادزور، کاپان، اغوانی، آرپی، ایروان
  • مسیر دوم (440 کیلومتر): مرز نوردوز، شهر مغزی، لهواز، لرنادزور، کاپان، اغوانی، وایک، شاتین، گغوویت، لاشن، ایروان

جمع‌بندی

شما می‌توانید با وسیله شخصی خود هم تور ارمنستان را تجربه کنید و از مسیر سرسبز و زیبای مسیر هم استفاده کنید. در این ‌مقاله شما را با نحوه سفر با خودروی شخصی به ایروان آشنا کردیم. از مسیرهای گفته شده خود را به ایروان برسانید. حتما سعی کنید قبل از حرکت، درباره مسیرها مطالعه داشته باشید. برای سفر خود و مواردی که به آن‌ها اشاره شد، برنامه‌ریزی منظمی انجام دهید تا دچار مشکل نشوید و سفری به‌یادماندنی را تجربه کنید. برای سوخت اتومبیل خود در ارمنستان و پرداخت هزینه آن هم برنامه مشخصی را ازقبل داشته باشید.

2121

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1527636