معاون حقوقی رئیس‌جمهور به پرسش هایی درباره دولت پاسخ گفت.

فاطمه بداغی در خصوص اتهامات وارده به عباس امیری‌فر دبیر کمیسیون فرهنگی دولت و برخی دیگر از کارکنان نهاد ریاست‌جمهوری مبنی بر دست داشتن در تهیه سی‌دی "ظهور بسیار نزدیک است " و در پاسخ به این سوال که آیا دولت از امیری‌فر حمایت می‌کند یا خیر اظهار داشت: رسماً هیچ نمایندگی از امیری‌فر به عنوان معاونت حقوقی رئیس جمهور نداریم. ایشان وکیل دارند و دارند پیگیری می‌کنند.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا شما به عنوان معاون حقوقی رئیس‌جمهور کارهای امیری فر را که کارمند دولت می‌باشد پیگیری نمی‌کنید؟ گفت: در همه پرونده‌های کارمندان دولت وارد نمی‌شویم. باید مشخص شود اتهامات وارده مربوط به سمت آن فرد است یا خیر؟ اگر مربوط به سمت باشد ما وارد می‌شویم.

معاون حقوقی رئیس‌جمهور در پاسخ به سؤال دیگری مبنی بر اینکه آیا اتهامات وارده به امیری فر مربوط به سمت دولتی وی می‌شود یا خیر خاطرنشان کرد: نه، قطعاً اگر عنوان اتهام سی‌دی "ظهور بسیار نزدیک است " باشد مربوط به دولت نیست.

رییس‌جمهور سرپرست وزارت نفت خواهد بود
فاطمه بداغی معاون حقوق رییس‌جمهور عصر روز یک‌شنبه در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه شورای نگهبان تفسیری ارایه داده مبنی بر اینکه رییس‌جمهور نمی‌تواند سرپرستی وزارت نفت را بر عهده بگیرد، گفت: قوانین تفسیری عطف ماسبق می‌شود و در این مورد نیز دولت تصمیم خود را از قبل اعلام کرده بود و این موضوع فیصله یافته است و رییس‌جمهور سرپرست این وزارتخانه است.

وی ادامه داد: نظرات تفسیری شورای نگهبان در کنار هم قابل اجراست و شورای نگهبان ذیل اصل 73 قانون اساسی تفسیری داشت که عطف ماسبق می‌شود و در واقع با توجه به این موضوع رییس‌جمهور سرپرست خواهد بود.

بداغی خاطر نشان کرد: با جمع تفاسیر شورای نگهبان، در این مورد نباید اتفاق جدیدی رخ دهد.

/27211

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 152804

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 0 =