همکاری ایران و ترکیه برای توسعه شهرهای هوشمند

تسنیم نوشت: ایران و ترکیه در راستای توسعه شهرهای هوشمند قرارداد همکاری دو جانبه امضا کردند.

همکاری ایران و ترکیه برای توسعه شهرهای هوشمند

غلامرضا رضائیان با اشاره به برگزاری نمایشگاه شهر هوشمند در استانبول اظهار کرد: این نمایشگاه ۲۷ و ۲۸ خردادماه برگزار شد که در آن ۲۰ شرکت دانش بنیان ایرانی در حوزه های مختلف فناورانه و نوآورانه شهری حضور فعال داشتند.

وی افزود: این رویداد مهم آسیایی - اروپایی با حضور وزیر حمل و نقل و زیرساخت، رئیس انجمن شهر هوشمند و رئیس اتحادیه شهرداران ترکیه، همچنین شهردار استانبول و نمایندگان اتحادیه اروپا در استانبول برگزار شد.

دبیر اجرایی هشتمین نمایشگاه شهر هوشمند با اشاره به اینکه هدف از برگزاری این پاویون افزایش توسعه و صادرات خدمات فنی و مهندسی همچنین صادرات محصولات دانش بنیان بوده که در راستای توسعه اقتصاد بین المللی شرکت های دانش بنیان مدنظر قرار گرفته است؛ افزود:  پاویون فناورانه ایران از سوی بازدیدکنندگان و مهمانان ویژه کنگره، شرکت های خصوصی، شهرداران و مقامات ترکیه بسیار مورد توجه و استقبال قرار گرفت. به طور نمونه رئیس اتحادیه شهرداران ترکیه، شهردار استانبول، معاون وزیر حمل و نقل و زیرساخت و یازده شهردار این کشور از پاویون مورد نظر بازدید به عمل آوردند.

وی از  امضای قرارداد همکاری بین شرکت ایرانی و یک شرکت ترک برای توسعه شهرهای هوشمند  افزود: در قالب تفاهمنامه های رسمی بین ایران و دبیرخانه های اجرایی نمایشگاه فناورانه و شهر هوشمند ترکیه و اسپانیا، این پاویون ها در سال ۱۴۰۰ ادامه خواهد داشت.

۲۲۳۲۲۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1528137

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 5 =