افزایش نگرانی‌های کرونا/ واکسن داخلی کرونا چند؟

مهمترین اخبار کرونایی امروز را اینجا بخوانید.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین بنابر اعلام روابط عمومی وزارت بهداشت، متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۱۶ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۸۳ هزار و ۲۱۷ نفر رسید.

همچنین از دیروز تا امروز ۱ تیرماه ۱۴۰۰ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۱۱ هزار و ۷۱۶ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که هزار و ۲۷۸ نفر از آنها بستری شدند. مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به سه میلیون و ۱۱۷ هزار و ۳۳۶ نفر رسید.

براین اساس ۲۲ شهر کشور در وضعیت قرمز، ۱۷۵ شهر در وضعیت نارنجی و ۲۵۱ شهر در وضعیت زرد قرار دارند.

افزایش بستری‌های کرونا در ۴ استان

این توقف روند کاهشی کرونا در کشور باعث نگرانی‌های زیادی شده است. سیما سادات لاری، سخنگوی وزارت بهداشت، در این رابطه امروز گفت: وضعیت قرمز کرونایی در نوار جنوبی کشور همچنان در حال گسترش است و استان‌های سیستان و بلوچستان، هرمزگان، کرمان و بوشهر با افزایش جدی تعداد بیماران بستری مثبت مواجه هستند.

 در هفته چهارم خرداد ماه شاهد کاهش  ۲.۲ درصدی در موارد بستری مثبت و کاهش ۸.۶ درصدی در تعداد فوت شدگان بیماری نسبت به هفته ماقبل در کشور بوده ایم.

وی افزود: علی‌رغم مشاهده روند کاهشی در موارد بستری و فوتی در هفته گذشته، متأسفانه آمار تعداد بیماران سرپایی مثبت افزایش ۱۹ درصدی را نشان می دهد.

محدودیت‌های کرونا در استان سیستان و بلوچستان اعمال شود

حتی شرایط در استان سیستان و بلوچستان به حدی رسید که رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در نامه ای به وزیربهداشت با اشاره به افزایش آمار مرگ و میر ناشی از شیوع کرونا در استان های جنوبی و شرقی کشور خواستار اعمال محدودیت در استان سیستان و بلوچستان شد.

در نامه او آمده است: «احتراما به استحضار می رساند متاسفانه موج جدید بیماری کرونا در استان‌های جنوبی و شرق کشور باعث افزایش تعداد بیماران و مرگ و میر در این استان ها به ویژه استان سیستان و بلوچستان شده است متاسفانه استاندار محترم علیرغم توصیه های متخصصان و دلسوزان، حاضر به ایجاد محدودیت های لازم برای کنترل بیماری منحوس کرونا نیست.خواهشمند است دستور فرمائید هرچه سریع تر از سوی مقامات ذی ربط دستورات لازم به جناب استاندار داده شود. بدیهی است در صورت ادامه روند موجود در روزهای آینده با افزایش مبتلایان و مرگ و میر بیشتر هموطنان مواجه خواهیم شد که مسئولیت آن به عهده مسئولان ذی ربط به ویژه استاندار محترم سیستان و بلوچستان خواهد بود. توفیق روزافزون جنابعالی را از خداوند منان خواهانم.

به جز سه شهر، سایر شهرهای تهران در وضعیت نارنجی قرار دارند

همچنین امروز فرمانده عملیات مبارزه با کرونا در استان تهران وضعیت بیماری در این استان را تشریح کرد.

علیرضا زالی، گفت: متاسفانه از ابتدای هفته سوم و چهارم خرداد فرایند نزولی بیماران بستری و سرپایی کرونایی متوقف شد یعنی ما در دو هفته اول خرداد کاهش آمار را داشتیم ولی از هفته سوم و چهارم عملا به مفه رسیدیم و تعداد بیماران کاهش نیافته است.

وی افزود: به نظر می‌رسد کانون‌های مختلفی در تهران وجود دارند که این کانون‌ها هر چند وقت یکبار تعدادی از بیماران را دارند. الان نقشه درگیری بیماری در هر ۵ حوزه جغرافیایی شهر تهران فعال است و تقریبا در حال حاضر کلیه شهرستان‌های شهر تهران نارنجی هستند.

نمکی: تخت‌های آی سی یو پس از کرونا ۲ برابر شد

سعید نمکی، وزیر بهداشت، هم امروز خبر داد که افزایش بستری‌های کرونا در سیستم بیمارستانی کشور چه تاثیری داشته است.

نمکی در حاشیه مراسم افتتاح بیمارستان مراوه‌تپه اظهار کرد: امروز با کار خیرمندانه بنیاد علوی شاهد افتتاح بیمارستان ۶۴ تخت خوابی در یکی از محروم‌ترین نقاط مرزی استان گلستان هستیم.

وی افزود: در این بیمارستان تمامی بخش‌های مورد نیاز دیده شده و یکی از مجهزترین بیمارستان‌های منطقه برای خدمت‌رسانی محسوب می‌شود.

وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: با افتتاح این بیمارستان، فاصله سرانه تخت‌های بیمارستانی استان گلستان تا متوسط کشوری کاهش می‌یابد. در کشور به ازای هر هزار نفر جمعیت، یک و شش دهم تخت بستری داریم.

ظرف چند ماه آینده هر نوع واکسنی که مردم بخواهند در اختیارشان قرار می‌گیرد

از سویی درباره روند واکسیناسیون کرونا در کشور، اخبار متفاوتی منتشر شد.

رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) گفت: ظرف دو سه ماه آینده در ایران، مردم هر نوع واکسنی بخواهند در اختیارشان قرار می گیرد.

محمد مخبر با بیان اینکه ظرف دو سه ماه در جمهوری اسلامی این عزت می تواند حاکم شود که  مردم مانند سوپرمارکتی هرنوع واکسنی می‌خواهند بروند بگیرند گفت: فایزر، استرازنکا و هر چه که بخواهند می توانیم به آنها بدهیم و این ظرفیت وجود دارد.

وی افزود: البته ظرفیت تولید واکسن غیرفعال هم وجود دارد و تولید آن از یک سابقه ۱۰۰ ساله برخوردار است و عارضه ای ندارد.

قیمت واکسن کرونای داخل چقدر می‌شود؟

همچنین کیانوش جهانپور سخنگوی سازمان غذا و دارو درباره قیمت واکسن‌های داخلی در توییتی نوشت: «هیچ کدام از واکسن های کرونا تولید داخل تاکنون در کمیسیون قیمت‌گذاری سازمان غذا و دارو، قیمت گذاری نشده است. قیمت گذاری #واکسن_کرونا بر اساس هزینه تمام شده، حاشیه سود منطقی و قیمت واکسن های مشابه خارجی و البته با رویکرد حمایت از تولید ملی در کمیسیون قیمت‌گذاری انجام خواهد شد»

قیمت واکسن کرونای داخل چقدر می‌شود؟

۲۳۵۲۳۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1528182

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =