ساخت یک میلیون واحد مسکونی در سال، مشکلی از بازار مسکن حل می‌کند؟

رییس انجمن انبوه‌سازان استان تهران با اشاره به قیمت ساخت مسکن گفت: ما با ۳۰۰ هزار تومان هم ساخت هر مترمربع مسکن‌مهر را شروع کردیم، اما هم‌اکنون به طور متوسط برای ساخت مسکن ۵ میلیون تومان باید در نظر گرفته شود.

ایرج رهبر در گفت وگو با خبرگزاری خبرآنلاین با بیان این‌که در حال حاضر سالانه حدود ۳۰۰ هزار واحد مسکونی ساخته می‌شود، گفت: در ۷، ۸ سال اخیر ۳۰۰ هزار واحد مسکونی ساخته شده؛ این در حالی است که در گذشته ۷۰۰ هزار واحد مسکونی هم ساخته شده است.

رهبر در پاسخ به این پرسش که آیا ساخت یک میلیون واحد مسکونی در سال، مشکلی از بازار مسکن حل می‌کند؟ تصریح کرد: مشکل مسکن فقط در بخش مسکن نیست. ما باید چند وزارتخانه را در یک قالب هماهنگ ببینیم. ما اگر آمایش سرزمین را نبینیم و اجازه دهیم مهاجرت از شهرها و روستاها به شهرهای بزرگ به دلیل امرار معاش و گرفتن شغل و زندگی بهتر به وجود آید، به طور طبیعی تراکم جمعیت در یک نقطه به وجود می‌آید و نقطه دیگر که راحت‌تر می‌توانستیم مسکن تهیه کنیم، خالی از جمعیت می‌شود.

ساخت یک میلیون واحد مسکونی در سال، مشکلی از بازار مسکن حل می‌کند؟

وی با بیان این‌که آمایش سرزمین را باید طراحی کنیم، عنوان کرد: وزارتخانه‌هایی که دست‌اندرکار هستند مثل وزارت جهادکشاورزی، وزارت صمت و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی باید با یکدیگر هماهنگ شوند که شغل به وجود آورند تا دیگر نیازی نباشد افراد از شهرهای کوچک و روستاها با شهرهای بزرگ مهاجرت کند.

رییس انجمن انبوه‌سازان استان تهران متذکر شد: در این شرایط می‌توان نیاز مسکن را برنامه‌ریزی کرد؛ چراکه در شهرهای کوچک راحت‌تر می‌توان زمین تهیه کرد یا ساخت‌وساز راحت‌تر اتفاق می‌افتد.

مشروح گفت وگو با ایرج رهبر درباره وضعیت ساخت و ساز و تولید انبوه مسکن را (ایـــــنــــــجـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــا) بخوانید.

۲۲۳۲۲۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1528341

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =