افزایش ۳۰ درصدی حریق در مراتع اصفهان/۱۰۸ هکتار دیگر از مراتع در آتش سوخت!

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان از افزایش ۳۰ درصدی حریق مراتع در اصفهان نسبت به مدت مشابه در سال گذشته خبر داد و گفت: کمبود بارش و اختلافات مرتع داران از علل این افزایش است.

منصور شیشه فروش در گفت و گو با خبرنگار خبرآنلاین با اشاره به اینکه از ابتدای سال تاکنون ۲۴ مورد حریق در مراتع و جنگل های استان اصفهان به وقوع پیوسته است، اظهار کرد: در مجموع ۱۰۸ هکتار از مراتع، باغات و جنگل ها دستخوش وقوع حریق شده اند که بیشترین سهم از این آتش سوزی ها در شهرستان سمیرم بوده است.

وی افزود: از ابتدای سال تاکنون، ۱۵ فقره حریق، ۶ هکتار از مراتع شهرستان سمیرم را از بین برد و پس از آن سه مورد حریق، پنج هکتار از مراتع شهرستان شهرضا و دو مورد آتش سوزی هم چهار هکتار از مراتع شهرستان فریدونشهر را نابودکرده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: یگان حفاظت از منابع طبیعی و یگان حفاظت از حیات وحش در محیط زیست مکلف شدند تا نسبت به پیشگیری از حریق در مراتع و عرصه های کشاورزی اصفهان اقدام کنند؛ چراکه گاهی اختلافات میان مرتع داران باعث وقوع حریق های عمدی درمراتع شده است.

افزایش ۳۰ درصدی حریق در مراتع اصفهان

وی با اشاره به برگزاری جلسه پیشگیری از وقوع حریق در مراتع استان اصفهان، اضافه کرد: علت ۹۸ درصد از حریق های سال گذشته خطای انسانی است و در راستای پیشگیری از آتش سوزی اطلاع رسانی و آموزش های لازم به مرتع داران و عشایر ارائه شده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با اشاره به تشکیل ۷۵ تیم گشت و مراقبت در راستای جلوگیری از حریق در استان اصفهان گفت: بیشترین حریق در مناطق جنگلی و مراتع طبیعی غرب وجنوب استان اصفهان رخ داده است و از ابتدای سال تاکنون شاهد افزایش ۳۰ درصدی حریق در مراتع استان اصفهان هستیم.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1528411

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 3 =