عباس عبدی: مقصران حادثه اتوبوس خبرنگاران باید پاسخگو باشند

ایرنا نوشت: رییس انجمن صنفی روزنامه نگاران تهران گفت: مقصران حادثه اتوبوس حامل خبرنگاران محیط زیست باید پاسخگو باشند.

عباس عبدی روز جمعه در حاشیه مراسم تشییع پیکر ریحانه یاسینی و مهشاد کریمی خبرنگاران ایرنا و ایسنا که عصر چهارشنبه در سانحه واژگونی اتوبوس در استان آذربایجان‌غربی جان باختند، با تسلیت درگذشت این دو خبرنگار فقید، اظهار کرد: تصادفات جاده‌ای محدود به خبرنگاران نیست. به تازگی چند سرباز تصادف کردند و جان‌شان را از دست دادند. قبلا هم در مسیر سیرجان به شیراز تعداد زیادی از سربازان در اثر تصادف فوت شدند. 

این فعال رسانه‌ای تاکید کرد: دولت باید با هر کسی که کوتاهی و قصوری داشته برخورد جدی کند. درباره استانداردهای اتوبوس و مسیری که اتوبوس رفته ابهاماتی وجود دارد. باید مشخص شود چرا از یک خودرو بدون استانداردهای کافی استفاده کردند. به نظر می‌رسد یک تعدادی از صندلی‌ها کمربند نداشتند. شاید هم  کمربندشان درست کار نکرده که تعدادی از خبرنگاران به بیرون پرت شده‌اند. به هر حال وقتی که استانداردها را که پایین بیاورند، مشکلات گریبان همه را می گیرد. 

وی با اعلام این خبر که چند نفر از طرف انجمن صنفی روزنامه‌نگاران تهران برای پیگیری وضعیت سانحه دیدگان به ارومیه اعزام شده‌اند اظهار داشت: این انجمن تا روشن شدن جوانب موضوع پیگیری خود را ادامه می دهد. 

عبدی تصادفات رانندگی را یک مساله چند وجهی خواند و گفت: وضعیت راه، امنیت خودرو و نظارت سه مساله‌ای است که بز میزان تصادفات تاثیر می‌گذارد. طی ۱۵ سال گذشته میزان خسارت‌ها کم شده ولی هنوز خیلی تا وضعیت مطلوب فاصله داریم.

۵۸۵۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1529102

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 16
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۷:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۴
    23 0
    حوادث تصادق در جاده هت کم نیستند و همه آنها جانکاه هستند اما چرا فقط به این دو مورد (که البته غم انگیز و تاسفبار است) می پردازید. 3 سرباز بی گناه، از بین رفتند و خانواده هایشان داغدار شدند. کمی به خودتان بیائید و وجدانتان برای همه این فجایع بیدار کنید.
    • کارمند دانشگاه آزاد IR ۱۸:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۴
      29 0
      چند سال پیش اتوبوس دانشگاه آزاد واحد علوم تحقیقات به دلیل فرسودگی و نا امن بودن جاده دانشگاه، ترمز برید و بیست دانشجو کشته شدند، من داخل همین دانشگاه کار میکنم، تمام عواملی که مقصر شناخته شدند، دارن به کارشون ادامه میدهند و حتی بعضی هاشون ترفیع گرفته اند. حالا شما توقع داری برای این دو نفر خبرنگار کسی پاسخ گو باشه
    • حسین IR ۱۸:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۴
      0 0
      سلام ...حرف شمادرسته...منتهاایناچون خبرنگاربودن بیشترپوششون دادن...کلی ازاین اتفاقات هرروزمی افته...اگه اینطوره بایدیه وزارتخونه بزنیم فقط تسلیت بگه!!!!البته تبعیض متاسفانه همیشه بوده...مخصوصانسبت به سربازا
    • GB ۱۸:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۴
      0 0
      خب معلومه این ۲ نفر وابسته به اصلاح طلبان بودند، اون ۳ سرباز معلم به هیچ جا وابسته نبودند
    • GB ۲۳:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۴
      0 0
      نظرات قابل درج نیست
  • محمد IR ۱۸:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۴
    23 1
    فقط لاستیک‌های تقلبی ناشی از تحریم باعث این همه واژگونی اتوبوس‌ها هست چرا فقط به واژگونب اتوبوس افراد معروف توجه میکنید. این اتفاق تقریبا هر هفته در کشور می افتد ولی ظاهرا خون بعضی ها رنگی تر هست از مردم عادی.
  • امیر IR ۱۹:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۴
    0 0
    مقصران بالا رفتن از دیوار سفارت آمریکا چی؟!!
  • رها امیری IR ۱۹:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۴
    0 0
    کاش یک فکر اساسی برای جاده های کشور بکنند از نظر تابلوهای راهنما ،نور ، دست اندازها ،و .... هم چنین اموزش راننده هایی که با جون مردم سرو کار دارن ، جریمه ها باز دارنده نیست تا کی مادران سرزمین مان ه روز عزیزانشون توی این جاده ها از دست بدن و غمگینانه پر زدنشون و تماشا بکنند شمارو به خدا همت کنید از کشورهای دیگه الگو بگیرید و هر کاری که لازم انجام بدید تا امار مرگ و میر جا ده ای پایین بیاد
  • IR ۲۱:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۴
    0 0
    3 سرباز به اجبار رفتند و مثل همین افراد کشته شدند اما چون مرد بودند برای هیچ کسی صرف نمی‌کند که در این مورد حرف بزند! تسلیت به خانواده های کل جانباختگان تصادفات جاده ای بیشمار ایران
  • DE ۲۳:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۴
    0 0
    سرباز می میرد ، خبرنگار میمیرد ، همه در واژگونی اتوبوس هائی بدون ترمز فعال !!! ضمنا باز این عبدی شعار داد، آقا مقصر راننده است ! هروقت مقصران شلیک به هواپیما و حادثه آبان جوابگو بودند ، این حوادث مشکوک هم بررسی میشود . جناب آقا ،انگار بعد از 43 سال ، تازه ازیک کشور اروپائی مدرن به ایران آمده ..
  • IR ۰۳:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۵
    0 0
    چرا دولت برای آمارسازی و بازیهای نمایشی جون خبرنگاران را به بازی میگیردوباعث مرگ دو جوان میشود.به قول یکی از خبرنگاران هفته ی پیش خودمان آمدیم ارومیه و گزارش گرفتیم ولی ستاد خواست که امروز دوباره همه ی خبرنگاران جمع شوند،چرا الان ستاد پاسخگوی این نمایشات خبری نیست،آیا این افتتاح های نمایشی دردی را درمان میکند؟
  • IR ۰۸:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۵
    0 0
    آخه عبدی ، تو رو چی به این حرفا ، تو برو در باره خاتمی و اصلاحات و حصر و این چیزا نظر بده ...
  • IR ۰۹:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۵
    0 0
    حادثه مشکوک است وباید دقیق بررسی شود.
  • ایرانی سابق IR ۱۰:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۵
    0 0
    صبح بخیر جناب عبدی. ظاهراً تازه هواپیماتون نشسته ، از کدوم کشور تشریف آوردین؟ اینجا ایرانه
  • IR ۱۱:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۵
    0 0
    نظرات را منتشر کن ببینیم چی مگن مردم
  • IR ۱۲:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۵
    0 0
    مقصر شما دولت مضخرفتان رییس جمهور دلخواهتان مردم تکرارکنتان رییس مجلس 20 دقیقه ایتان هستید