دادستان کل کشور تایید کرد زندان قرچک، تنها مخصوص زندانیان زن است و این زندانیان از زندان رجایی شهر کرج و برخی ندامتگاه های تهران به این زندان آمده اند.

امید سلیمی بنی: غلامحسین محسنی اژه ای، سخنگوی قوه قضاییه در نشست خبری امروز خود تشریح کرد: "به خاطر وظیفه ذاتی نظارتی و همچنین مسایلی که اخیرا درباره این زندان منتشر شده، پنجشنبه گذشته برای بازدید از این زندان رفتم و متوجه شدم همه زندانیان وکادر این زندان، زن هستند. این مسئله حسن بزرگی دارد. چون همه در آنجا زن هستند."

این مقام قضایی تاکید کرد: "همه مواردی که در سایتهای ضد انقلاب بود، بررسی کردم. این زندان، مرغداری نبوده، بلکه متعلق به بهزیستی بوده و از سال 81 در اختیار قوه قضائیه بوده و تاکنون سه بار بازسازی در آن صورت گرفته است."

دادستان کل کشور توضیح داد: "مواردی که سایتهای ضدانقلاب منتشر کرده اند، خلاف واقع است و نباید به آنها توجه کرد. ضد انقلاب از قول کسی که تاکنون در این زندان نبوده، مطالب کذبی را نوشته، این زندان فروشگاه دارد و لوازمی در آن به فروش می رسد که تنها به درد خانمها می خورد. به تمام سالنها و بندها رفتم و در چند ساعتی که آنجا بودم با 200 نفر از زنان زندانی صحبت کردم."

اژه ای گفت: "مطرح شده بود اینجا هواخوری نیست و ساعتهای متمادی آب قطع است، اینها کذب است، هر سالن دارای هواخوری است و قطعی آب در آن صحت ندارد."

دادستان کل کشور گفت: "مطرح شده بود اینجا هواخوری نیست و ساعتهای متمادی آب قطع است، اینها کذب است، هر سالن دارای هواخوری است و قطعی آب در آن صحت ندارد. در این زندان 39 سرویس بهداشتی و 39 دوش حمام وجود دارد. مع ذلک به نظر می رسد خانمها بیشتر از مردها آب مصرف می کنند، دستور دادم در فضای باز و هواخوری، شیر آب و ظرف مناسب شستشو اضافه کنند تا برای شستشوی زنان زندانی استفاده شود."

47/233

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 152916

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 15 =