۰ نفر
۸ تیر ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۸
«آقای بهشتی» آمد

در آستانه هفتم تیرماه سالروز انفجار دفتر حزب جمهوری و شهادت شهید بهشتی و ۷۲ تن از یاران باوفای ایشان، مجموعه «آقای بهشتی» تألیف حسین حمیدی در ۱۰ جلد به بازار کتاب آمد.

به گزارش خبرآنلاین از اصفهان، در آستانه هفتم تیرماه سالروز شهادت شهید بهشتی و ۷۲ تن از یاران باوفای ایشان در انفجار دفتر حزب جمهوری در سال ۱۳۶۰، مجموعه «آقای بهشتی» تألیف حسین حمیدی در ۱۰ جلد موضوعی چاپ و منتشر شد.

«آقای بهشتی» مجموعه‌ای ۱۰ جلدی است که با کمک گرفتن از داستان‌های کوتاه به معرفی وجوه مختلف شخصیتی، شرح‌حال، صفات بارز، ویژگی‌های اخلاقی و وجوه مختلف شخصیتی سید شهدای انقلاب می‌پردازد.

«آقای بهشتی» آمد

حسین حمیدی نویسنده این کتاب با بیان اینکه این مجموعه تنها به بیان بخشی از اتفاقات زندگی این شهید بزرگوار در زوایای مختلف پرداخته است، افزود: شخصیت وجودی شهید بهشتی به اندازه‌ای وسیع و ناشناخته است که امکان معرفی کامل شخصیت ایشان در این مجموعه وجود نداشت و تنها به این قصد نگاشته شد تا گوشه‌ای از اتفاقات زندگی این شهید بزرگوار را در دفتر تاریخ ثبت کنیم.

«آقای بهشتی» آمد

نویسنده مجموعه کتاب «آقای بهشتی» با اشاره به این جمله معروف شهید بهشتی که «بهشت را به بها می‌دهند و نه به بهانه» گفت: جای شگفتی است که چگونه مجموعه‌ای از ویژگی‌های انسانی، اخلاقی، فرهنگی سیاسی و اجتماعی در وجود یک فرد نهادینه می‌شود به نوعی که می‌تواند به تنهایی نمود راستینی از یک ملت باشد؛ آن گونه که امام خمینی (ره) پس از شهادت ایشان با جمله «بهشتی یک ملت بود»؛ شخصیت وجودی ایشان را به شکل خلاصه و کامل توصیف و تبیین کردند.

وی ادامه داد: شهید بهشتی در واقع مجتهدی فرهیخته، مدیری هوشیار، دولتمردی مدیر، عالمی اهل قلم، متفکری ژرف اندیش، مجاهدی زیرک، عابدی عاشق، فقیه، فیلسوف، مکتب شناس، سیاست دان، اقتصاددان، جامعه‌شناس و دارای ابعاد شخصیتی فراوان از این دست است که جاذبه‌اش در حد اعلا و دافعه‌اش در حد ضرورت بود.

حمیدی ادامه داد: بازخوانی روش فکری و سبک زندگی بزرگانی چون شهید بهشتی و بررسی گوشه گوشه زندگی ایشان در فضای جامعه کنونی به مثابه واکاوی یک اندیشه است و بازخوانش آن، موجب پردازش اندیشه‌های جدید در جهانی نو و موجب هدایت نسل جوان به سمت سعادت و کامیابی خواهد بود.

وی اضافه کرد: علاقه مندان برای تهیه این کتاب می توانند با شماره همراه ۰۹۱۳۹۱۲۱۲۴۳ تماس بگیرند.

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1530390

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 7 =