انتشار کتاب چهار ماموریت در پنج دولت

مرکز اسناد انقلاب اسلامی کتاب «چهار ماموریت در پنج دولت» را منتشر کرد.

این کتاب نوشته محسن پاک آیین، سفیر پیشین جمهوری اسلامی ایران در کشورهای زامبیا، ازبکستان، تایلند و جمهوری آذربایجان است. مرکز اسناد انقلاب اسلامی با عنا یت به آنکه  تاریخ  شفاهی بخش مهمی از فرا یند مستندسازی دوره های روابط خارجی نظام جمهوری اسلامی به حساب می آید، اقدام به انتشار این کتاب کرده است. کتاب مذکور در پنج بخش و 948 صفحه، گوشه ای از تاریخ شفاهی سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران است.

پیشترمحسن پاک آیین خاطرات سفارت خود در زامبیا،ازبکستان، تایلند و جمهوری آذربایجان بطور جداگانه و تحت عناوین " پنج سال در سرزمین سبز،چهار سال در سرزمین تیمور، چهل ماه در سرزمین طلائی و چهار سال آن سوی ارس" منتشر کرده است.

از این دیپلمات نویسنده همچنین کتاب‌های دیپلماسی نبوی، محبت اهل بیت در شمال آفریقا، سفیران پیامبر اعظم، سیاست و حکومت در آفریقا، شناخت نومحافظه‌کاران آمریکا، پنجاه سال مناسبات ایران و تایلند، حیدر علی اف و دیدگاه دوستی دائمی با ایران (ترجمه به زبان آذری)، ترجمه کتاب اسلام و مسلمانان جهان از ماهاتیر محمد تحت عنوان جهانی که در آن بسر می بریم و کتاب های سبز کشورهای میانمار، لائوس و زامبیا منتشر شده است.

انتشار کتاب چهار ماموریت در پنج دولت

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1529874

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 8 =