۰ نفر
۹ تیر ۱۴۰۰ - ۰۰:۱۸
رستگاری پس از ۲۶ سال/عکس

۲۶ سال پس از شکست در ضربات پنالتی، انگلیس با هدایت گرت ساوتگیت که در آن بازی ضربه خود را هدر داده بود، حریف مدعی را شکست داد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ صعود به عنوان صدرنشین هم باعث نشد تا انگلیسی قرعه ساده ‌ای را برای مرحله یک هشتم نهایی داشته باشند. تقابل با تیمی که در چند تورنمنت مهم باعث حذف این تیم شده بود، برای هواداران انگلیسی چندان خوشایند نبود اما فرصتی ویژه را برای گرت ساوت گیت سرمربی این تیم به وجود می‌آورد؛ گرفتن انتقام پنالتی از دست رفته در نیمه نهایی یورو ۹۶.

در جام ملتهای اروپا ۱۹۹۶ که به میزبانی انگلیس برگزار می‌شد، این تیم در نیمه نهایی به مصاف آلمان رفت و در شرایطی که نمایشی درخشان در سراسر بازی ارائه کرده بود، پس از نتیجه ۱-۱ در وقت های اضافه به استقبال ضربات پنالتی رفت. شاگردان تری ونبلز که پس از تحقیر هلند و غلبه بر اسپانیا، آماده فتح یورو بودند، در طول بازی فرصت های بسیار خوبی را از دست دادند که شاید بهترینش لحظه ای بود که تکل پاول گاسکویین توپ را قطع نکرد و به جای توپ، گاتزا وارد دروازه شد.

پنالتی ها با ضربات مطمئن بازیکنان انگلیس و آلمان سپری شد تا این که پشت ضربه ششم، گرت ساوت گیت ستاره تیم استون ویلا قرار گرفت. او ضربه را به شکلی زد که آندریاس کوپکه برای مهارش به مشکل نخورد و تنها تشخیص دادن جهت کافی بود تا این ضربه آرام، زمینی و متمایل به سمت چپ دروازه مهار شود.

حالا ۲۶ سال پس از آن شب تلخ، شاگردان گرت ساوت گیت در دیداری که نمایش بهتری نسبت به آلمان ارائه کردند، موفق شدند پیروز مسابقه شوند. این بار مهاجمان انگلیس یعنی هری کین و رحیم استرلینگ قدر توپ های ارسال شده به دهانه دروازه را دانستند و با باز کردن دروازه مانوئل نویر، انتقام باخت در جام جهانی ۲۰۱۰ آفریقای جنوبی و البته حذف تلخ در ومبلی را گرفتند.

رستگاری پس از ۲۶ سال/عکس

۲۵۶ ۲۵۱

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1530537

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 10 =