ردپای مجید کیهانی در المپیکی شدن فرزانه فصیحی!

مجید کیهانی رئیس سابق فدراسیون دوومیدانی اعلام کرد که عامل اصلی کسب سهمیه المپیک فرزانه فصیحی بوده و این ورزشکار با اولویت‌هایی که شامل حالش می‌شده راهی بازی‌ها می‌شود.

مریم روحی: در روزهای اخیر یک سهمیه المپیک نصیب دوومیدانی زنان ایران شد و فرزانه فصیحی دونده تخصصی 60 متر توانست صاحب سهمیه 100 متر المپیک شود. سهیمه ای که نه برای شخص خاص بلکه به نام ایران بود و مسئولان می توانستند این سهمیه را به شخص دیگری بدهند و درواقع بند یونیورسالیتی به کشورهایی که درخواست دادند (با شرایط ویژه) اعطا می شد و هیچ ارتباطی به عملکرد اخیر فصیحی نداشت و ادعاهایی که درخصوص اختصاص سهمیه به خاطر خود فصیحی بوده کاملا کذب است.

در زمان اعلام رسمی این خبر هیچ یک از مسئولان کمیته ملی المپیک توضیحی درباره نحوه و روال اختصاص آن به فصیحی ندادند و یک بار گفته شد پیمان فخری با زرنگی آن را گرفته، یک بار اعلام شد فدراسیون جهانی آن را به فصیحی داده! و در نهایت هم هیچ صحبت واحدی از دهان مسئولان بیرون نیامد. با این حال از همان ابتدا پیش بینی می شد که مجید کیهانی رئیس سابق فدراسیون و البته عضو هیات اجرایی کمیته پیشنهاد دهنده اصلی بوده و او سبب شده که فرزانه فصیحی بتواند در توکیو بدود.

کیهانی: من باعث شدم دوومیدانی و فصیحی  به سهمیه المپیک برسند

مجید کیهانی در پاسخ به سوال خبرنگار خبرآنلاین درخصوص اینکه این سهمیه توسط چه کسی پیگیری شد، گفت: من به عنوان عضو هیات اجرایی، مشاور رئیس کمیته ملی المپیک و کارشناس دوومیدانی به آقای سجادی سرپرست کاروان ایران پیشنهاد دادم و اعلام کردم که امکان کسب سهمیه برای دختران دوومیدانی ایران وجود دارد. او هم بزرگواری کرد و درخواست را داد. در ادامه هم کمیته بین المللی المپیک با این درخواست موافقت کرد و خوشبختانه این اتفاق رخ داد و ما به یک سهمیه رسیدیم.

کیهانی درباره اینکه برچه اساس این سهمیه به فصیحی اختصاص داده شده است نیز گفت: هرورزشکاری که از نظر رنکینگ و امتیاز در بخش زنان ایران جایگاه بالاتری داشت می توانست به این سهمیه برسد. فرزانه فصیحی نیز در هردو بخش نفر اول است پس به صورت اتوماتیک به این سهمیه رسید.

او ادامه داد: فرزانه فصیحی تنها خانم ایرانی بود که توانست سهمیه جهانی را بگیرد و فدراسیون جهانی با این اولویت ها و هم چنین دوومیدانی کاری که مسابقات زیادی شرکت کرده است، این سهمیه را اختصاص داد. که در تمام اولویت ها فصیحی نفر اول و واجد شرایط بود.

نکات جالب توجه درباره صحبت های مجید کیهانی ارتباط عجیب سهمیه 60 متر جهانی داخل سالن به 100 متر فضای بازی المپیک است! ضمن اینکه فصیحی با بودجه ای که از کمیته ملی المپیک، فدراسیون دوومیدانی، باشگاه سپاهان و البته اسپانسرها داشت توانست در دوران کرونا در کشور صربستان تمرین کند و فقط هم در مسابقات این کشور شرکت کرد و در هیچ مسابقه معتبری به میدان نرفت . در این میان شخصی چون ریحانه مبینی پرنده طول که توانست بعد از سالیان سال رکورد ایران را بزند و از او به عنوان یک استعداد یاد می شود به خاطر شیوع کرونا نتوانست مسابقه زیادی شرکت کند و هیچ مسابقه ای اعزام نشد!

وعده بزرگ برای مبینی؛ ریحانه شانس مدال بازی های آسیایی شد!

حسین رحمتی مشاور و عضو هیات رئیسه فدراسیون دوومیدانی که در تیم پلیمر هم حاضر است و مبینی نیز در این تیم عضویت دارد درخصوص اینکه آیا پیگیری درخصوص انتقادات این دونده صورت گرفته یا خیر به خبرآنلاین گفت: فدراسیون از این پرنده طول دختران حمایت می کند چرا که مبینی جزو شانس های مدال ما در بازی های آسیایی است و باید از او حمایت مالی و معنوی شود. این یک اتفاقی بوده که رخ داد و فدراسیون یا من در جریان کامل آن نبودیم.

او در پاسخ به این سوال که آیا جلسه ای برای رفع انتقادات ریحانه مبینی برگزار شده یا خیر، گفت: ما جلسه ای با ریحانه مبینی و  حسن بادپی مربی او داشتیم و درخصوص برنامه های آینده او صحبت و اعلام کردیم که فدراسیون برای او برنامه دارد. هدف ما بازی های آسیایی است و با توجه به نتایج او می توانیم یک ورزشکار خوب در آینده داشته باشیم.

این وعده ها در حالی مطرح شده که چند روز پیش مربی و مسئولان شهر ریحانه مبینی نسبت به این اتفاقات و اعطای سهمیه به فصیحی اعتراض داشتند.

بیشتر بخوانید: مریم طوسی: پیام من برای همه مخاطبان بود؛ نه یک نفر!

253 251

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1530828

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =