فدراسیون آماده برای رای نهایی پرونده ویلموتس

عضو هیأت رئیسه فدراسیون فوتبال گفت: اگر رای پرونده ویلموتس به ضرر ما باشد بحث مفصلی را می‌طلبد که باید در هیأت رئیسه صحبت کنیم.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ احسان اصولی عضور هیات رییسه فدراسیون فوتبال در خصوص تمدید قرارداد اسکوچیچ اظهار داشت: طبق بررسی‌های دوستان در حوزه فنی و ریاست فدراسیون مطلع شدم که قرارداد اسکوچیچ تمام نشده، بلکه بندی دارد که می‌تواند تداوم پیدا کند یا نکند. مثل همین مرحله مقدماتی جام جهانی که مشروط و معطوف به این موضوع شد. به هر حال رئیس فدراسیون به این جمع‌بندی رسید که اسکوچیچ باشد. البته نهایی شدن این موضوع در جلسه هیأت رئیسه و بعد از گزارش‌های فنی انجام می‌شود.در واقع این مسئله نهایی شده چون او قرارداد دارد و توافق هم شده است اما بالاخره در هیأت رئیسه باید روی عدد قرارداد یا اینکه قرار است تغییری صورت بگیرد، بحث شود و این اتفاق خواهد افتاد. اساساً بحث رفتن یا ماندن اسکوچیچ خیلی موضوعیت نداشت رسانه‌ها در مورد این موضوع طرح مسئله کردند.

عضو هیأت رئیسه فدراسیون فوتبال در مورد اینکه اعضای آیا اعضای این هیأت روی ماندن اسکوچیچ توافق‌نظر دارند یا اینکه به فکر سرمربی دیگری هستند، عنوان کرد: من نظر خودم را می‌گویم چون جلسه هیأت رئیسه تشکیل نشده که بگویم چه تصمیمی گرفته شده است. نظرات بخش بخش و تکه تکه هستند. نظر من این است که تیم تخصصی و فنی فدراسیون روی این موضوع جمع‌بندی کند و براساس آن ما به تصمیم برسیم.

اصولی در مورد اوضاع مالی فدراسیون فوتبال اظهار داشت: در بحث‌های مالی آنچه به من سپرده شده؛ بحث کمیته بازاریابی و تلویزیون است. تعاریف جدیدی را در این حوزه ایجاد می‌کنیم. در بحث حقوقی می‌تواند شامل فدراسیون، باشگاه‌ها و مجموعه‌های مختلفی که در این حوزه سرمایه‌گذاری می‌کنند، باشد. یک تفکر، نگاه و مطالبه‌ای را باید مطرح کنیم و دنبال آن هم هستیم. همانطور که در بخش‌های مختلف محتوایی تولید می‌شود مثلاً در حوزه سینما محصولی تولید می‌شود، مجموعه اتفاقاتی که رخ می‌دهد ماحصلش می‌شود 120 دقیقه تماشای آن فیلم در سینما، ماحصل تمام فعالیت‌هایی که در فوتبال اتفاق می‌افتد می‌شود 90 دقیقه تماشای آن بازی. این می‌شود محصول یک فرایند که یک طرف عرضه می‌شود و یک طرف هم تقاضا دارد.

وی تصریح کرد: اگر ما این عرضه و تقاضا و حق را به رسمیت نشناسیم با یک جامعه پرطرفدار که بین 30-40 میلیون هوادار هستند، مجبوریم از منابع دولتی و ... استفاده کنیم. به این ترتیب نمی‌تواند مستقل باشد و روی پای خودش بایستد. ما باید این را فراهم کنیم و در حال انجام این کار هستیم. به دنبال این مطالبه و به رسمیت شناختن این حق هستیم. دربی که جمعیت زیادی علاقه دارند آن را ببینند سرمایه دو باشگاه مطرح پایتخت است و باید در حالات مختلف قیمت‌گذاری و بهره‌برداری اقتصادی شود.

عضو هیأت رئیسه فدراسیون فوتبال گفت: دو باشگاه نباید متصل به خزانه دولت بمانند و بتوانند برای خودشان تأمین مالی کنند. فوتبال ملی ما هم همین شرایط را دارد. در حال جلوبردن این کار هستیم. مذاکرات،گفت‌وگوها و رایزنی‌هایی در حال شکل‌گیری است. برنامه‌ای را هم طراحی می‌کنیم که نقشه راه ما باشد تا بر اساس آن حرکت کنیم. در این چهار ماه این فضا را پشت‌سر گذاشتیم.

او در خصوص پرونده مارک ویلموتس اظهار داشت: منتظر رأی هستیم. طبق آخرین اطلاعی که از دوستان در حوزه حقوقی فدراسیون کسب کردم، در همین ماه تیر قرار است رأی صادر شود و بعد از آن باید ببینیم چگونه تصمیم‌گیری می‌شود. این مسئله بحث مفصلی را می‌طلبد که باید در هیأت رئیسه صحبت کنیم. برخی قرائت‌ها می‌گویند این خسارتی است که عده‌ای به منافع کشور وارد کرده‌اند. این موضوع مفصل است و جنبه‌های مختلفی دارد. دستگاه‌های نظارتی مطالبه و پیگیری‌هایی در این مورد دارند. سازمان بازرسی هم ورود کرده و رئیس سازمان بازرسی کل کشور اعلام کرده پرونده به دادگاه ارجاع شده، همه اینها باید جمع شوند و در هیأت رئیسه بررسی کنیم. الان نمی‌توانم نکته‌ای را بگویم.

254 251

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1530915

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • علیرضا GB ۰۰:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۳
    0 0
    در مورد ویلموتس. درسته اشتباه در قرار داد شده ولی او میداتد این نبلغ پول مردم ایران ناحقی است .میشه کاری ‌کرد حتی ورثه اش هم دستشون از این پول قطع بشه