افزایش ۱۰ درصدی بستری‌های کرونا در تهران

فارس نوشت: معاون درمان ستاد مقابله با کرونا در تهران گفت: با رشد ۱۰ درصدی مبتلایان به کرونا در تهران موج پنجم کرونا از هفته گذشته شروع شد.

نادر توکلی در مصاحبه تلفنی با برنامه «روزنه» گفت: با رشد ۱۰ درصدی مبتلایان به کرونا در تهران موج پنجم کرونا از هفته گذشته شروع شد.

وی با اشاره به این که موج پنجم کرونا زنگ خطر مهمی برای تهران است، عنوان کرد: خطر افزایش تعداد مبتلایان به کرونا بیشتر از چیزی است که امروز وجود دارد.

معاون درمان ستاد مقابله با کرونا در تهران با اشاره به این که پیک چهارم کرونا از ۱۰ فروردین تا ۱۰ خرداد ماه پابرجا بود، تصریح کرد: آمار شیوع ویروس کرونا از ۱۰ خرداد ماه امسال تا چند روز پیش روند کاهشی نداشته [ثابث بوده] و از هفته گذشته شیب صعودی به خود گرفته است.

وی تاکید داشت: تعداد مرگ و میر ویروسِ جهش‌یافته نسبت به ویروس‌های سال گذشته کم‌تر است.

نادر توکلی با اشاره به این که قدرت انتقال ویروس جهش‌یافته بیشتر از سایر نسخه‌ها است، اظهار داشت: عفونت‌زایی ویروس جدید کرونا به شدت افزایش یافته است.

وی افزود: ما باید با فرارسیدن فصل گرما رعایت پروتکل‌های بهداشتی را بیش از پیش جدی بگیریم.

معاون درمان ستاد مقابله با کرونا در تهران ادامه داد: استفاده‌ی زیاد از محلول‌های بر پایه‌ی الکل خطرات متعددی را برای اشخاص به همراه دارد، بر همین اساس توصیه می‌شود تا عموم افراد با استفاده از آب و صابون دست‌های خود را ضدعفونی کنند.

وی با بیان این که ماسک در هوای گرم به سرعت آلوده می‌شود، تاکید کرد: در فصل گرما ماسک باید به دفعات تعویض شود.

نادر توکلی در بخش دیگری از سخنان خود در برنامه «روزنه» گفت: بدون شک در یک ماه آینده محدودیت‌های زیادی برای برگزاری نشست‌ها و همایش‌ها و غیره اعمال خواهد شد.

معاون درمان ستاد مقابله با کرونا در تهران با اشاره به این که متاسفانه برخی از افراد سالمند از دریافت واکسن امتناع می‌کنند، عنوان کرد: اگر تمام سالمندان واکسن کرونا را تزریق کنند، وضعیت صعودی آمار کرونا بهبود پیدا می‌کند.

47231

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1531008

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 10 =