۰ نفر
۱۳ تیر ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۳
گشایش تماشاخانه پائیز در یزد

تماشاخانه پائیز یزد با گنجایش ۱۵۰ نفر برای اجرای برنامه‌های نمایشی و تئاتر به همت جمعی از هنرمندان و خیران به بهره برداری رسید.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از یزد، مجید جوادیان زاده مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد در این مراسم با بیان اینکه امکانات دولتی کفاف مطالبات هنرمندان را نمی‌دهد، افزود: امیدواریم در بحث‌های مرتبط با تجهیزات و حمایت از آثاری که قرار است، ارائه شود همکاری‌های لازم صورت گیرد.

در این مراسم مدیرکل هنرهای نمایشی وزات فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز با بیان اینکه استان یزد در حوزه نمایش و نمایش نامه نویسی از استان‌های پیشتاز به شمار می‌رود افزود: افتتاح این مجموعه‌ها به هنرمندان استان یزد کمک زیادی خواهد کرد.

قادر آشنا ادامه داد: وظیفه دولت این است که در اجراهای عمومی، چاپ و تولید نمایش نامه‌ها هنرمندان را حمایت کند. 

همچنین دراین مراسم از مجموعه آثار نمایشنامه نویسان یزد با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد و انجمن هنرهای نمایشی رونمایی شد.

در این مجموعه آثار نویسندگانی همچون ابوالحسنی، امیرخانی، ابرود، احتیاط، جوادیان زاده، حکیمی و شهریار به رشته تحریر در آمده است.

این اولین سالن خصوصی نمایش با گنجایش حدود ۱۵۰ نفر در استان یزد است و بیش از ۱۰ میلیارد ریال برای تجهیز این مجموعه هزینه شده است.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1531863

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 9 =