عباس عبدی: با احتیاط از تماس رئیسی و اژه ای با منتقدان استقبال کنیم

عباس عبدی از چهره های سیاسی اصلاح طلب بر این باور است که باید از اقدام روسای جدید قوای مجریه و قضاییه در تماس با منتقدان استقبال کرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، تماس های چند روز اخیر دفتر ابراهیم رئیسی و بعد از آن محسنی اژه ای روسای قوای مجریه و قضاییه با منتقدان و اصلاح طلبان با واکنش های متفاوتی روبرو شد. برخی از آن استقبال کرده و برخی آن را ژست و تعارفات ابتدای کار این دو رئیس قوه دانسته اند.

عباس عبدی از فعالان سیاسی اصلاح طلب که با او نیز تماس گرفته شده، بر این باور است که نباید نسبت به این اقدام رئیسی و محسنی اژه ای برای دریافت نظرات و پیشنهادات منتقدین، بدبین بود اما در عین حال می توان با احتیاط از آن استقبال کرد.

او درباره هجمه سیاسیون خارج از کشور به افرادی چون زیدآبادی که از این اقدام استقبال کرده اند می گوید؛« نیروهایی که در خارج هستند جز اینکه با این و آن درگیر شوند کار دیگری نمی‌توانند انجام دهند.»

مشروح گفت و گوی خبرگزاری خبرآنلاین با عباس عبدی از چهره های سیاسی اصلاح طلب را می خوانید؛

*********

*آقای عبدی! در روزهای اخیر تماس هایی از دفتر آقایان رئیسی و محسنی اژه ای با سیاسیون منتقد و اصلاح طلبان گرفته شد، نظرشما درباره این رویکرد دو رئیس جدید قوه مجریه و قضاییه چیست؟

به طور دقیق نمی دانم که این آقایان به چه دلیل اقدام به این تماس‌ها کرده‌اند ولی وظیفه ما این است که اصل را بر حُسن نیت بگذاریم و اینکه می خواهند تصویری که از آنها به وجود آمده این تصویر نباشد که صرفا به دنبال درگیری و برخوردهای حذفی هستند. به هر حال آنها گفته‌اند که می‌خواهند از نظرات دیگران، تا حدی که موافق اندیشه‌هایشان است، استفاده کنند.

نباید به اقدام آقایان رئیسی و اژه ای بدبین بود

 بنابراین همین اندازه هم خوب است و نباید بسیار بدبین بود و می‌توان با احتیاط از آن استقبال کرد. بعید می‌دانم که این نگاه زیانی داشته باشد. در حالی که بدبینی و رد آن قطعا زیان‌هایی دارد. بنده به شخصه از این اقدام استقبال می کنم و از گفتن آنچه که فکر می کنیم درست است و خدمت به جامعه  و مردم و دولت آینده است نباید استنکاف کرد.

همین که چند توصیه منتقدین مورد توجه قرار گیرد بهتر از هیچ است

*با خود شما تماسی گرفته شده است؟

طبیعی است با بنده هم مثل همه کسانی که با آنها تماس گرفته شد، تماس گرفتند. نکته خاصی هم نیست. من هم برخورد نامتعارف و منفی ندارم بلکه استقبال می کنم. من که در روزنامه‌ها یادداشت‌ها و مطالب خود را می‌نویسم ایرادی ندارد که همان مطالب را برای آنها ارسال کنم یا اینکه اگر موردی به ذهنم آید آن را هم مستقیما طرح و پیشنهاد کنم.

توقع هم ندارم که همه این موارد به کار گرفته و پذیرفته شود به این دلیل که حتما تفاوتی مهم بین ما وجود دارد. همین که چند توصیه هم مورد توجه قرار بگیرد بهتر از هیچ است بنابراین اگر یک گام به سمت جلو برداشته شود مثبت است.

عباس عبدی: با احتیاط از تماس رئیسی و اژه ای با منتقدان استقبال کنیم

این گونه تماس‌ها می‌تواند خوب باشد به شرطی که...

*چقدر این گونه اقدامات و تماس ها می تواند تاثیرگذار باشد یا اینکه می تواند صرفا ژست باشد؟

این گونه اقدامات و تماس‌ها می تواند خوب باشد به شرطی که انگیزه‌های کوتاه مدت و یا اهدافی غیر از مشورت‌خواهی پشت ماجرا نباشد و صادقانه عمل شود.

حملاتی که به آقای زیدآبادی می شود اهمیتی ندارد

*هجمه هایی که اخیرا از سوی تندروها و اپوزیسیون به افرادی مثل زیدآبادی که از این کار رئیسی استقبال کرده است، به نظرتان علتش چیست؟

نباید به این حملاتی که به آقای زیدآبادی می‌شود چندان توجه کرد چرا که مسئله بااهمیتی نیست. نیروهایی که در خارج هستند عملا با بن بست بزرگتری روبرو هستند تا نیروهای داخلی. نیروهای داخلی هنوز کورسوهای امیدی برای بهبود شرایط دارند اما نیروهایی که در خارج هستند این حد از امیدواری را هم ندارند جز اینکه با این و آن درگیر شوند کار دیگری نمی‌توانند انجام دهند.

آنان هم که چشم امیدشان آمریکا بود با دیدن وضع افغانستان چاره‌ای جز شرمندگی ندارند.

آرزو می‌کنم که آقایان، به صورت تاکتیکی، اقدام به تماس با منتقدین نکرده باشند

آقای زیدآبادی هم پرستیژ و اعتبار حرفه‌ای خودش را دارد و هیچ دلیلی  ندارد که او از این پیشنهاد استقبال نکند. پیش از انتخابات هم گفته بود باید کمک کنیم، ضمن اینکه مواضع مستقل خودش را هم دارد. اینها چه افراد بی اعتباری هستند که این حد از کمک کردن به بهبود امور را هم برنمی‌تابند و با آن مخالف هستند.

به هر حال امیدواریم این اقدام، گامی مثبت باشد اما در عین حال می‌تواند اقدامی تاکتیکی هم باشد. آرزو می‌کنم که آقایان، به صورت تاکتیکی این کار را انجام نداده باشند.

۲۷۲۱۹

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1531926

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 9 =