درخواست عضو شورای شهر؛ گزارش درآمد و هزینه شهرداری تهران در سایت شفاف منتشر شود

فارس نوشت: گزارش درآمد و هزینه شهرداری تهران در سایت شفاف منتشر شود

بهاره آورین عضو شورای شهر تهران پس از ارائه گزارش درآمد هزینه‌های شهرداری تهران در دو ماه نخست امسال از سوی حسن رسولی خزانه‌دار شورای شهر گفت: در حال حاضر درآمد و هزینه‌های شهرداری از سال ۹۷ تا ۹۹ به صورت سیستماتیک از سامانه مالی فراخوانی و روی وب‌سایت شفافیت بارگذاری شده است.

عضو شورای شهر تهران گفت:‌برخی در شهرداری تهران اخیراً شبهه کرده‌اند که ضرورتی ندارد این اطلاعات روی سایت شفاف قرار گیرد.

آروین گفت: گزارش درآمد و هزینه‌ها باید ماهانه به شورا بیاید و مردم هم از آن مطلع شوند اگر نیاز باشد می‌توان از اعضای شورای شهر هم در این مورد رأی‌گیری کرد تا شبهه پیش آمده برطرف شود.

آروین افزود: چه اشکالی دارد این فایل‌های پی‌دی اف که در صحن ارائه می‌شود، با جزئیات بیشتر و به‌صورت داشبورد از سامانه‌ها روی وبسایت شفاف هم فراخوانی شود؟ درخواستم این است که در صحن تصریحی شود بر اینکه از نظر شورای پنجم ارائه گزارش درآمد و هزینه شهرداری در صحن یعنی ارائه آن روی وبسایت شفاف و بنابراین گزارش‌های مربوط به سال ۱۴۰۰ نیر روی وبسایت منتشر شود .

در ادامه سید حسن رسولی، خزانه‌دار شورای شهر تهران در واکنش به سخنان بهاره آروین گفت: استنباط من به عنوان خزانه‌دار شورا از ماده ۷۹ قانون شهرداری‌ها ضرورت استحضار شهروندان شهر از حساب درآمد و هزینه شهرداری است. همه کسانی که به نمایندگی مردم در پارلمان شهری حضور می‌یابند وکیل مردم هستند. مگر می‌شود وکیل حق اطلاع‌یابی از چیزی را داشته باشد اما موکل این حق را نداشته باشد؟

۴۷۲۳۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1531973

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 3 =