اکبر عبدی که معتقد است فیلم «مادر » مرحوم حاتمی تکرار نشدنی است،زمان پخش قسمت​هایی از این فیلم در یک برنامه زنده تلویزیونی به گریه افتاد.

  به گزارش خبرآنلاین، این بازیگرسینما و تلویزیون به مناسبت فرارسیدن روز مادر، مهمان برنامه زنده «هفت و هفت دقیقه» شبکه آموزش بود. عبدی که در این فیلم نقش ماندگاری را ایفا کرده، از همکاری  با مرحوم حاتمی یاد کرد و گفت : « آن روزها خانه ما انتهای نازی آباد بود و حتی علی حاتمی به من اصرار می​کرد که بیا با ما زندگی کن و یکی از اتاق​های خانه من با همه وسایل مال تو باشد .»

عبدی افزود : «حتی وقتی 40 ساله بودم مرحوم حاتمی می گفت کودک درون تو هنوز زنده است. من این زنده بودن را مدیون آن مرحوم وبزرگانی مثل عبدالله اسکندری ، داوود میرباقری و ..هستم .»

وی اضافه کرد :« یکی از خاطرات من از پخش چندین باره فیلم «مادر » در این سال​ها ابراز لطف مردمی است که این فیلم را دیده​اند و گاه حتی در خیابان ماشین را کنار زده و مرا بوسیده​اند. دربین این مردم حتی کسی بود که می​گفت من با دیدن این فیلم زندگی در آمریکا را ول کردم و به ایران بازگشتم. »

او در این برنامه با تماشای صحنه​هایی از این فیلم به شدت متاثر شد وگریست. بازیگر فیلم « آدم برفی » گفت : « فیلم مادر تکرار شدنی نیست . ممکن است فیلم​های دیگری با این مضمون ساخته شود ، اما این فیلم یک چیز دیگر است.»

عبدی در این برنامه بارها از مرحوم رسول ملاقلی پور به عنوان یکی از اعضای فامیل خود - شوهر دختر عمه​اش - یاد کرد و مجری برنامه  نیز از فیلم «میم مثل مادر » به یکی از آثار سینمایی مهم نام برد که با موضوضع مادرساخته شده​است.

در این برنامه همچنین گفت و گویی با مادر اکبر عبدی پخش شد که  که در منزل شخصی او صورت گرفته بود. مادر این بازیگر درباره کودکی های او و علاقه اش به بازیگری گفت : « هنرپیشگی از همان 4 سالگی در ذات او بود. البته پدرش هیچ​وقت موافق نبود او بازیگر نبود. وقتی اکبر با  دوستانش بعد از مدرسه برای اجرای تئاتر به گلوبندک می​رفت  و دیر می​کرد، مجبور می​شدم به پدرش بگویم که کلاس اضافه دارد.همیشه سعی می​کردم کمکش کنم. »

او همچنین افزود : « اکبر آقا از همان روزها تا امروز در هیچ دوره​ای به اندازه پرکاهی مرا نرنجاند و همیشه از وضعیت مالی ما سوال می​کرد .»

پس از پخش این فیلم ، عبدی که همچنان اشک می​ریخت ، به ذکر خاطراتی از دوران دبیرستان خود پرداخت و گفت : «من دیپلم تراشکاری قالبسازی داشتم و چون پدرم مکانیک نساجی بود ، دوست داشت که ما هم این صنعت را دنبال کنیم. او می گفت بازیگر، خصوصا بازیگر کمدی را مردم جدی نمی گیرند و می​گویند طرف دلقک است. آن روزها پدرم به این خاطر که نمی توانست 3 تومان هزینه اضافی روزانه مرا تامین کند، من نتوانستم وارد دانشگاه بشوم.»

عبدی در این برنامه همچنین به ذکر خاطراتی از برادر شهید خود پرداخت و روز آزادسازی  خرمشهر را به بچه های محل​هایش و همچنین پدر و مادر شهید جهان آرا تبریک گفت . در این برنامه همچنین منوچهراسماعیلی که گویندگی نقش اکبر عبدی و سه بازیگر دیگر در فیلم «مادر» را برعهده داشت در یک گفت وگوی تلفنی کوتاه از همکاری خود با مرحوم حاتمی سخن گفت .

5757

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 153217

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 8
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۵:۵۶ - ۱۳۹۰/۰۳/۰۳
    5 5
    هنوز هم خیلی دوست دارم بازیاتو،ولی ای کاش تو اخراجی ها نبودی
  • بدون نام IR ۱۶:۲۳ - ۱۳۹۰/۰۳/۰۳
    7 0
    این فیلم یک شاهکار بود دیالوگ ها و صحنه آرایی ها فوق العاده بود امروز شبکه جام جم دوباره پخش کرد و لذت بردیم
  • بدون نام IR ۱۸:۱۸ - ۱۳۹۰/۰۳/۰۳
    4 0
    برنامه ساعت هفت و هفت دقیقه یکی از برنامه های متفاوت شبکه آموزش است که در پاسداشت چهره های برجسته ای چون استاد سعدی افشار_ بیژن بیرنگ _یا حتی مرحوم صبحی مهتدی اولین گوینده قصه های ظهر رادیو موفق عمل کرده اما یکی دو هفته ای است که بدون دلیل بخشهای پر طرفداری مثل آموزش گویندگی و گزارشگری یا باشگاه کتابدوستان را تعطیل کرده است در ضمن بزرگداشتی که دیروز برای مرحوم علی حاتمی برگزار کردند خیلی خوب بود اما کاش به جای اکبر عبدی یکی از اعضا خانواده ایشان مثل خانم لیلا حاتمی دعوت میشد
  • ارش IR ۰۴:۵۰ - ۱۳۹۰/۰۳/۰۴
    5 4
    حیف اکبر آقا ی عبدی دوست داشتنی که در فیلمهای مثل اخراجی ها باشه .
  • بدون نام IR ۰۵:۱۲ - ۱۳۹۰/۰۳/۰۴
    10 0
    به نظرمن اکبرعبدی یکی ازنابغه های هنری وماندگارهای بی نظیرایران می باشد
  • محسن IR ۱۴:۳۳ - ۱۳۹۰/۰۳/۰۴
    4 3
    منم موافقم جاشتو اخراجیها نبود
  • amir IR ۱۳:۰۸ - ۱۳۹۰/۰۳/۰۵
    4 2
    مثل همیشه بهترینه مخصوصا تو اخراجی ها که اخرشه
  • مصطفی SA ۱۲:۲۵ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۷
    0 1
    اکبر جان خیلی دوستت داریم چون مردی و به کشور و نظامت علاقه مند و ارادتمند خانواده ی شهدا واقها دمت گرم که الگوی همه هنرپیشه های ایرونی هستی از این راه دور که هزاران فرسنگ اون ور آبهای خلیجه روی گلت رو می بوسم بچه های نازی آباد که نه همه ایرون نازی آباده سینه چاکتن.