کارگردان سری فیلم‌های «اخراجی‌ها» در روزنامه وطن یادداشتی درباره اکبر عبدی نوشت که این روزها در بیمارستان بستری است.

بخش‌هایی از یادداشت مسعود ده‌نمکی بدین قرار است:
 
شنیدم اکبر عبدی در یکی از کلینیک‌های تهران بستری شده است. به علت سابقه بیماری قند شنیدن این خبر در این چند ماه جای تعجب نداشت، اما همین که پایم به کلینیک رسید و با اتاق ورود ممنوع مواجه شدم، متوجه شدم یک مقدار قضیه جدی‌تر از دفعات قبل است. کادر درمانی و مدیریت کلینیک با جان و دل در تلاش بودند تا این مشکل را مدیریت کنند. از همه نگران‌تر مادر اکبر عبدی بود که با چشمانی نگران مراحل درمان و دستورات پزشکان را دنبال می‌کرد.

مثل همیشه با ورودم به اتاق گل از گل عمو اکبر شکفت. پزشکان هم با دیدن من شروع کردند به گله‌گذاری که ایشان سرمایه ملی ماست و نباید این مشکل را سرسری بگیرد، اما آقای عبدی زیر بار نمی‌رود و می‌خواهد در خانه یا در همین کلینیک تحت درمان قرار بگیرد. وقتی مدیر و کادر درمانی حرف‌های‌شان تمام شد تازه متوجه عمق مشکل شدم و اینکه دیشب چه خطری از بیخ گوش ایشان رد شده است. با اصرار ما قرار شد همین امشب به یک بیمارستان مجهزتر منتقل شود و دیشب دور هم بدون شیرینی 50 سالگی اکبر عبدی را در بیمارستان تبریک گفتیم.

کارگردان فیلم «اخراجی‌ها» در ادامه با تاکید بر اینکه « اکبر عبدی چند ویژگی دارد »، این ویژگی ها را چنین برشمرد:

• او بیشتر به برادر شهید بودن خودش افتخار می‌کند و همیشه مهم‌ترین قسمش به روح برادر شهیدش است.

• اکبر عبدی حقش در سینمای ایران هیچ وقت ادا نشد و باندبازی و چیزهای دیگر نگذاشت جز در نظر مردم جلوه کند.

• اکبر عبدی پدیده بازیگری دهه‌های اخیر ایران است و وجه تمایز او با دیگر بازیگران این است که او مکتب نرفته استاد بازیگری شد و به قول برخی کارگردانان قدیمی سینمای ایران او نابغه است و بازیگری در خون اوست. به‌رغم اینکه تحصیلات آکادمیک ندارد، اما با تجربه و هوشی که دارد همه را شگفت‌زده می‌کند. فقط کافی است متن را یک‌بار برایش بخوانی بدون تمرین و در یک برداشت همه دیالوگ‌ها را از حفظ اجرا می‌کند.

• در دو تجربه قبلی پشت صحنه‌های به‌یاد‌ماندنی از او دارم. هر وقت با بی‌مهری‌ها مواجه می‌شدم، دلداری‌ام می‌داد و می‌گفت: درد بی‌درمان رفقای ما حسادت و تنگ‌نظری است. شاید کسی نداند که به‌‌رغم عدم ورودش به مسائل سیاسی، از مطلع‌ترین افراد در زمینه مناسبات سیاسی، تحولات منطقه‌ای و جهانی است و ریز اخبار کشور و جهان را دنبال می‌کند و با زبانی ساده تحلیل‌های عمیقی ارائه می‌کند.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 93246

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۰۸:۱۳ - ۱۳۸۹/۰۶/۲۷
    0 0
    مخلص عمو اكبريم.خداوند شفايش دهد انشا...
  • بدون نام IR ۰۹:۰۱ - ۱۳۸۹/۰۶/۲۷
    0 0
    قدر زر زرگر شناسد قدر گوهر گوهری.آرزوی سلامتی برای این هنرمند عزیز را از درگاه خداوند خواستاریم
  • بدون نام IR ۰۹:۲۳ - ۱۳۸۹/۰۶/۲۷
    0 0
    آقای عبدی عزیز، إن شاء الله هرچه زودتر بهبودی حاصل کنی.