سردار و طارمی را در جیبم می گذارم!

مدافع تیم‌ملی هم از دو بازیکن خط حمله ایران تعریف می‌کند.

سعید اکبری؛ مرتضی پورعلی گنجی یکی از بازیکنان دوست داشتنی و بی حاشیه تیم‌ملی است. او با خیلی از فوتبالیست‌ها فرق دارد. اگر حرف‌هایش را بخوانید، متوجه این موضوع می‌شوید. مرتضی جزو فوتبالیست‌هایی است که مطالعه بالایی دارد. کتاب می‌خواند و در فضای مجازی به مردم و طرفداران کتاب پیشنهاد می‌دهد. مرتضی می‌گوید در زندگی با خودش رقابت دارد. همیشه می‌خواهد از خودش سبقت بگیرد و با گذشته خداحافظی کند. او آرزوهای بزرگی در سردارد که هر چند جزئی درباره‌شان حرف نمی‌زند اما پلن رسیدن به آنها را برایمان ترسیم می‌کند. پورعلی گنجی در این گفت و گو برایمان از تیم ملی هم می‌گوید. از اینکه می‌توانند مثل تیم 98 یک نسل بسیار محبوب در فوتبال‌ ایران باشند.

مرتضی خیلی ها توقع داشتند تو در بازی های برگشت فیکس باشی ولی روی نیمکت نشستی و چقدر هم به تیم انرژی دادی. در تمام صحنه شادی ها بودی و انگار خودت گل زدی.

خدا به من لطف داشت و از سنین نوجوانی به تیم ملی دعوت شدم. تا همین حالا هم در تیم ملی هستم. از همان دوران چه زمانی که در رده ملی حضور داشتم و چه در رده باشگاهی بازی می‌کردم، سعی داشتم موقعی که در زمین باشم تمام توان، انرژی و سرم را بگذارم و اگر هم بازی نکردم، به تیم انرژی مثبت بدهم و بهترین‌ها را برای هم تیم‌هایم بخواهم. احساس می کنم اگر شما خوب کسی را بخواهید، خدا هم خوب شما را می خواهد. بنابراین اگر خوب تیم را هم بخواهید، خدا برایتان اتفاقات خوبی رقم می زند. بازی های مرحله برگشت دور اول مقدماتی هم شرایط خودش را داشت. من از 5 اردوی قبلی تیم‌ملی، 4 اردو را غایب بودم. به خاطر مصدومیت یا هر چیزی نشد کنار تیم‌ باشم. در آن اردوها هم تیم ملی نتیجه گرفت. در بازی هنگ کنگ هم محروم بودم. در دیدار بحرین هم 10، 15 دقیقه بازی کردم. کلا برایم مهم موفقیت تیم ملی و صعود کشورم به مرحله بعد بود. تا هر زمان، نمی دانم 5 سال یا 10 اگر افتخار پوشیدن پیراهن ملی را داشته باشم، چه بازی کنم و چه بازی نکنم، برای تیم ملی کشورم بهترین ها را می خواهم.

سردار و طارمی را در جیبم می گذارم!

تیم 98 خیلی دوست داشتنی بود. به نظر میاد شما هم پتانسیل این را دارند برای همیشه در قلب مردم بمانید چون یک نسل دوست داشتنی هستید.

تیم 98 تیمی دوست داشتنی بود و هست. بازیکنان سرشناسی داشت. من فکر می‌کنم تیم فعلی هم تیک با کیفیت است و شرایط یک تیم دوست داشتنی را دارد. همه بچه ها با شخصیت هستند . همه مثل برادر چند سالی است در کنار هم بازی می‌کنیم. جوان‌هایی هم که می‌آیند بزرگترهای تیم را می‌بینند و یاد می‌گیرند. به نظرم ترکیب بازیکنان جوان و با تجربه خوبی داریم. با همدلی، دل پاکی و خوش قلبی بچه‌ها، شک ندارم خوب ادامه می‌دهیم و انشالله بتوانیم مثل تیم 98 محبوب دل‌های مردم ایران باشیم. هم محبوب باشیم و هم بتوانیم با بردهای‌مان دل مردم کشورمان را شاد کنیم.

قرعه‌کشی هم انجام شد. خیلی‌ها می‌گویند در گروه راحتی قرار گرفته ایم. موافق هستی؟

به نظرم فرقی نمی‌کند در کدام گروه بودیم. گروه اول یا دوم. وقتی می‌خواهیم به جام جهانی برویم باید همه تیم‌ها را ببریم. تیمی که می‌خواهد به جام جهانی برود و بین تاپ‌های دنیا باشد، باید مثل تاپ ها عمل کند. انشالله ما هم بتوانیم تمام بازی‌های خودمان را ببریم. باید از اولین بازی تمام تمرکزم و تمام وجودمان را بگذاریم. اینکه فکر کنیم گروه راحت است، اصلا. بردن هیچیک از تیم هایی که در گروهمان قرار دارند راحت نیست. خدا را شکر تیم کیفیت خوبی دارد. با این کیفیت و شرایطی که داریم، می خواهیم دل مردم را شاد کنیم. هدف ما این است تمام وجودمان را برای پرچم ایران بگذاریم.

به نظر می‌رسد اتفاقاتی که در دور اول بازی‌ها افتاد، شما را خیلی باتجربه‌تر کرد. آن شکست‌ها چقدر می‌تواند به صعود ما کمک کند؟

در مرحله اول شما دیدید که عراق و بحرین هم تیم‌های بسیار خوبی بودند. ما در دور رفت امتیازات مهمی مقابل‌شان را از دست دادیم ولی در دور برگشت به خودمان آمدیم. همدل و هم قسم شدیم تا بازی‌ها را ببریم که این اتفاق هم افتاد. از آن بازی ها یک نکته مهم یاد گرفتیم. اینکه اگر تیم‌ها را دست کم بگیریم، یقه‌مان را می‌گیرند. دور بعدی سنگین‌تر است. تیم‌ها قدرتمندتر هستند. اگر می ‌خواهیم یکی از تیم‌های صعود کننده باشیم باید با تمام تمرکز بازی کنیم و همه وجودمان را برای بردن بگذاریم. شک نکنید شکست‌های که داشتیم به ما تلنگر بزرگی زد. در 4 بازی اخیر تیم ملی دیدید چه بچه هایی که بازی کردند و چه آنها که روی نیمکت بودند، انگیزه زیادی داشتند و توانستیم حداکثر گل را بزنیم.

اگه بتونید هت تریک صعود متوالی داشته باشید، تاریخ ساز می شوید. ابتدا نظرت را درباره این موضوع بگو. دوم اینکه حتما این را شنیده‌ای مردم می‌گویند حیف است این نسل به جام جهانی نروند.

مردم لطف دارند. به نظرم اصلا نباید از کلمه نمی‌شود و نمی‌رویم استفاده کنیم. ما خودمان می‌دانیم این صعود چقدر دل مردم را شاد می‌کند. خودمان می‌خواهیم با هت تریک صعود تاریخ‌ساز شویم. بچه‌های تیم ملی اکثرا در تیم‌های بین المللی بازی می‌کنند. همه تاپ‌های تیم‌شان هستند. از دروازه بگیرید تا نوک خط حمله، بازیکنان بسیار خوبی داریم. همه می خواهیم در کنار هم تاریخ سازی کنیم. با این جنگندگی بچه‌ها شک نکنید اتفاقات خوب می افتد و انشالله دل مردم را شاد می کنیم.

با آقای اسکوچیچ راحت هستی؟ کلا نظرت درباره کار با این مربی چیست؟

من با مربیان زیادی کار کرده‌ام. با آقای اسکوچیچ هم در کار راحتم. از او چیزهایی یاد گرفتم، همانطور که از مربیان دیگرم هم چیزهایی یاد گرفته‌ام. به نظرم اسکوچیچ مربی خوبی است. خوب رقبا را آنالیز می‌کند. مدیریت مناسبی هم در تیم دارد. خدا را شکر بچه‌ها چیزهایی را که ایشان می خواست در بازی‌های قبلی اجرا کردند. اسکوچیچ ایده های زیادی دارد و انشالله به مرور زمان آنها را در تیم پیاده می کند تا بتوانیم تیم قوی‌تر، مطمئن‌تر و با صلابت‌تری داشته باشیم.

سردار و طارمی را در جیبم می گذارم!

سردار آزمون و مهدی طارمی هم پیشرفت خوبی کرده اند. در تمرینات از پس آنها برمی‌آیی؟ مدافعان حریف که نمی توانند. 

مهدی طارمی و سردار؟ بابا هر دوتای آنها را تو جیبم می‌کنم.(خنده) طارمی و سردار... خدا را شکر می کنم. همیشه به آنها می‌گویم چقدر جای پیشرفت دارند. از کیفیت‌شان همه با خبریم. از استعدادشان با خبریم. انشالله در اروپا پیشرفت بیشتری کنند. به نظر من سردار و مهدی می‌توانند در تاپ ترین لیگ‌های اروپا بازی کنند، همانطور که کیفیت‌شان را در لیگ قهرمانان اروپا نشان دادند. من بهترین ها را برای این دو می‌خواهم. آنها مثل برادرانم هستند. بازیکنان دیگر هم همینطور. شوخی می کنم که سردار و مهدی را در جیبم می گذارم. در کل بازیکنان با کیفتی هستند. در آسیا تک هستند. در اروپا هم می‌توانند نامبر وان باشند.

الان وضعیت کرونا در چین چطور است؟ تمام شده است یا نه؟ همه واکسن زده اند؟

وضعیت مهار کرونا در چین خوب است. کرونای هندی به اینجا هم آمده و دارند آن را جمع می‌کنند. هرکس از خارج از چین می‌آید باید 21 روز در قرنطینه باشد. قبلا 14 روز بود. این کار را سخت می‌کند. خود من هفته گذشته به چین آمدم و هنوز در قرنطینه هستم. انشالله یک روز از راه برسد که کرونا ریشه کن شود و کل دنیا به آرامش برسد. مخصوصا مردم خوب ایران.

مرتضی دوست داریم بدانیم بزرگترین آرزویی که الان در سر داری چیست؟
 من آرزوهایی دارم. آرزو هم که بر جوانان عیب نیست. آرزوهای زیادی دارم. برای رسیدن به آنها زحمت می‌کشم، تلاش می‌کنم و بیشتری سختی‌ها را به خودم می‌دهم . حالا چه آرزوهای فوتبالی و چه آرزوهای شخصی. امیدوارم با زحمت‌هایی که می‌کشم در این راه موفق باشم.

راستی جزو کتاب خوان های تیم ملی هستی. روزی چقدر مطالعه می کنی؟ بیشتر چه کتاب هایی را دوست داری؟

من زندگی‌ام را با کتاب ساختم. همیشه یک تکیه کلام دارم. می‌گویم قهرمان زندگی خودت باش. من و برادرم همیشه سعی کردیم قهرمان زندگی‌ خودمان باشیم. چه در زندگی شخصی و چه من در زندگی فوتبالی‌ام. کتاب‌های انگیزشی که می‌خوانم، به من چیزهای زیادی یاد می‌آمد. من باید به مغزم آب و غذا بدهم، همانطور که به بدنم تمرین می‌دهم یا به شکمم غذا. با تمام احترام به کسانی که در گذشته یا در حال به خاطر مطالعه‌ام به من تیکه می‌اندازند، راستش حرف‌هایی که آنها می‌زنند فقط انگیزه‌ام را بیشتر می‌کند تا کتاب بخوام و در جایگاه خودم بالاتر بروم. تنها کسب با او رقابت می‌کنم، خودم هستم. می‌خواهم از خودم در کار سبقت بگیرم و به گذشته بگویم خداحافظی. صبح که از خواب بیدار می‌شوم بعد از نیایشی که می‌کنم، حداقل 5،4 صفحه کتاب می‌خوانم. ممکن است یک روز دو ساعت کتاب بخوانم و یک روز اصلا نتوانم مطالعه کنم ولی شک نکنید حداکثر دو روز در میان دستم به کتاب می‌رسد. البته بیشتر از خواندن می نویسم. ایده‌هایی در سرم دارم. نظرها، آرزوها و پلن‌هایم را روی کاغذ می‌نویسم. بیشتر چیزهای انگیزشی را دوست دارم. کتاب هایی می‌خوانم که از آنها چیزهای زیادی یاد بگیرم.

252 252
 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1532370

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محمد حسن IR ۱۴:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۵
    35 1
    دمت گرم مرتضی خیلی خیلی خوشم آمد ازت . مرسی که آدم خوبی هستی تو این جامعه ی که همه خودخواه هستن
  • حسین IR ۱۶:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۵
    16 2
    مدافع درجه یکی هستی.