پروژه پیاده سازی دانش مدل سازی اطلاعات ساخت در اروند رونمایی شد

همزمان با ششمین مرحله از افتتاح پروژه های صنعتی در مناطق آزاد کشور و با حضور ویدئو کنفرانسی رئیس جمهور، از پروژه پیاده سازی دانش BIM (مدل سازی اطلاعات ساخت) در منطقه آزاد اروند نیز رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار خبرآنلاین از آبادان، معاون فنی و امور زیربنایی سازمان منطقه آزاد اروند در رابطه با این پروژه گفت: در دو دهه ی اخیر شاهد تحولات شگرفی از روشهای ساخت و ساز سنتی به سمت روشهای فناوارنه و نوآورانه بوده ایم.

فالح صفایی؛ با بیان اینکه یکی از جدیدترین راهبردها و فناوریهای ارائه شده در عرصه ساخت و ساز، دانش BIM (Building Information Modeling) مدلسازی اطلاعات ساخت است، اظهار کرد: این فرآیند از طریق شبیه سازی یک پروژه ساخت و ساز با ابعاد گوناگون در مراحل مختلف در محیط مجازی باعث ایجاد المان‌های ساختمانی با کارایی بهتر شده است.

به گفته ی وی، BIM به نقشه ها، ویژگی و مشخصات منحصر به فردی اضافه می کند که سبب می شود هر یک از اجزای طراحی شده، علاوه بر دارا بودن ماهیت فیزیکی و سه بعدی، آرایه ای از اطلاعات مربوط به وظایف و فعالیتهای مختلف مدیریت ساخت را به همراه خود داشته باشد. این اطلاعات مربوط به کل چرخه حیات محصول، شامل مرحله مطالعات توجیهی، طراحی مفهومی، مطالعات مرحله اول و دوم، تدارکات، ساخت و نصب، راه اندازی و دوره بهره برداری تا پایان عمر محصول است.

معاون فنی و امور زیربنایی سازمان منطقه آزاد اروند در تعریف چکیده ی از BI، آن را فرآیند تولید و مدیریت اطلاعات ساخت در طی چرخه حیات آن خواند و افزود: پروژه ای که امروز در منطقه آزاد اروند افتتاح شد مربوط به انجام خدمات پژوهشی استقرار سیستم مدل سازی اطلاعات ساختمان است که با مشارکت دانشگاه فردوسی مشهد و دانشگاه تهران به انجام رسیده است.

صفایی؛ اظهار کرد: برای اجرای این پروژه با مدت قرارداد ۱۰ ماهه، مبلغ ۶۹۰ میلیون تومان هزینه شده است.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1532577

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 5 =