۰ نفر
۳ خرداد ۱۳۹۰ - ۲۲:۲۵

روزنامه دنیای اقتصاد نوشت:

میهمان امروز ما یک شاسی بلند ژاپنی به نام مورانو است. این خودرو یکی از برندهای شرکت نیسان موتورز ژاپن به شمار می‌رود و توسط پارس‌خودرو و همچنین بخش خصوصی، به بازار ایران عرضه شده است. آن طور که در سایت رسمی پارس‌خودرو آمده، این خودرو دارای حجم موتوری 3500 سی‌سی است و به واسطه آن 234 اسب بخار قدرت تولید می‌کند.

پشت فرمان این خودرو شش سیلندر می‌توان سرعت 250 کیلومتر در ساعت را تجربه کرد. این در شرایطی است که از میزان شتاب مورانو چیزی در سایت پارس‌خودرو به چشم نمی‌آید. مورانو که هم‌اکنون مدل 2010 آن نیز در بازار کشور موجود است، گیربکسی شش دنده دارد که به صورت اتومات تعویض می‌شود. این خودرو دارای باک بنزینی 82 لیتری است و در هر 100 کیلومتر سیکل ترکیبی 9/8 لیتر بنزین می‌سوزاند.

در مورد تجهیزات ایمنی و رفاهی مورانو می‌توان به سیستم ترمز ضدقفل ABS، کیسه ایمنی هوا (ایربگ )، فرمان تلسکوپی، آینه‌های برقی مجهز به سیستم مخصوص دید در شب، مانیتور مخصوص برای دید عقب و سنسور پارک در جلو و عقب آن اشاره کرد. قیمت مورانو در بازار 90 میلیون تومان است.

39/39

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 153266

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۰۲:۵۸ - ۱۳۹۰/۰۳/۰۴
    4 0
    احتمالا با اين قيمت براي پارس خودرو صرف نميكنه كه توليد بشه اولين كاري كه ميكنه تجهيزاتش رو باز ميكنه و بعداً به عنوان تجهيزات اضافه تحويل مشتري بدبخت مي‌دهند. خدا عمرشان بده!!!!!!!!!
  • بدون نام IR ۰۴:۱۸ - ۱۳۹۰/۰۳/۰۴
    3 0
    مقایسه صادرات خودرو ایران و چین:چری که از سال 2002 صادرات خودرو را آغاز کرد، هم‌اکنون با 500 هزار دستگاه، بزرگ‌ترین صادر‌کننده خودرو در چین است.ولي كل صادرات خودروي ايران درسال 89: 69هزار و 613 دستگاه بوده.سال تاسيس ايران خودرو 1966.اين همه ادعاي توخالي و حمايت و ممنوعيت واردات.تازه در چين الان تمام خودروسازان مطرح حضور با رقابت سنگين دارند.ولي در ايران 2 تا شركت با لابي سياسي و نفوذ بدون رقيب نتونستند صادراتي داشته باشند.متاسفم براي اين همه سرمايه سوزي