حزب‌الله عراق میانجیگری برای توقف حمله به نظامیان آمریکا را نپذیرفت

فارس نوشت: سخنگوی کتائب سیدالشهداء ضمن اعلام اینکه میانجی‌گری‌هایی برای توقف حملات به نیروهای آمریکایی در عراق وجود دارد، گفت، گروه‌های مقاومت عراقی تا خروج کامل نظامیان آمریکایی، هیچ وساطتی را در این باره نمی‌پذیرند.

«کاظم الفرطوسی» سخنگوی «کتائب سیدالشهداء» عراق گفت، برخی میانجی‌گری‌ها برای متوقف شدن حمله به نظامیان آمریکایی در عراق در جریان است.

وی به «شفق نیوز» گفت: مقاومت اسلامی عراق هر وساطتی درباره توقف عملیات نظامی علیه نظامیان آمریکایی را به شدت رد می‌کند.

الفرطوسی تاکید کرد، عملیات نظامی علیه نیروهای آمریکایی با هدف اخراج کامل این نیروها از تمام خاک عراق صورت گرفته و تا تحقق این امر، هیچ عملیاتی متوقف نخواهد شد حال فشارها بر گروه‌های عراقی هر چقدر می‌خواهد، باشد.

آمریکا سوم ژانویه ۲۰۲۰، در اقدامی تروریستی سپهبد حاج قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه و ابومهدی المهندس، جانشین رئیس الحشد الشعبی را به همراه نیروهای همراه آن دو در نزدیکی فرودگاه بغداد هدف قرار داد و به شهادت رساند. پارلمان عراق در واکنش به این اقدام، طرح اخراج نظامیان آمریکا از این کشور را به تصویب رساند.

در پایان گزارش شفق‌نیوز آمده، از ابتدای امسال (۲۰۲۱) حدود پنجاه حمله علیه اهداف آمریکایی در عراق از جمله سفارت این کشور و پایگاه‌هایی که نظامیان آمریکایی در آن قرار دارند، انجام شده علاوه اینکه کاروان‌های لجستیک آمریکایی نیز مرتب مورد هدف قرار می‌گیرد.

هفته گذشته، یک گروه عراقی از هدف گرفتن پایگاه آمریکایی عین‌الاسد با ۳۰ موشک گراد خبر داد و اعلام کرد موشک‌ها با دقت به هدف برخورد کرده است.

310 310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1533845

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 8 =