۰ نفر
۴ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۰:۳۵

ایرنا خبر داد:

هزاران نفر از اعضای اخوان المسلمین در مصر روز گذشته (سه شنبه) با برپایی تظاهرات خاموش در شهر اسکندریه نسبت به عقبگرد انقلاب این کشور که موجب سرنگونی حسنی مبارک شد، هشدار دادند.
به گزارش خبرگزاری رویترز هزاران نفر از اعضای اخوان المسلمین در مصر با ایستادن در طول 20 کیلومتر ساحل دریا در اسکندریه پلاکاردهایی با مضامین 'مراقب باشید انقلاب در حال عقب نشینی است' در دست داشتند.
معترضان خواستار کنار گذاشتن نمادهای حزب حاکم از زندگی سیاسی وعملیاتی این کشور شدند.
حسنی مبارک رییس جمهور مخلوع مصر ودو پسرش 'علاء' و'جمال' امروز به اتهام کشتار تظاهر کنندگان وسوء استفاده از قدرت در دادگاه کیفری محاکمه می شوند در حالی که اخوان المسلمین وبرخی سیاستمداران و فعالان معتقدند که این اقدام دیر هنگام صورت گرفته است.
اخوان المسلمین مصر خواستار تحریم تظاهرات سراسری جمعه 27 مه (6 خرداد) این کشور شده است و عقیده دارد که هدف از این تظاهرات اعمال فشار برای تدوین یک قانون اساسی جدید پیش از انتخابات ریاست جمهوری در این کشور است.
گفته می­شود فعالان و گروه­های سیاسی مصری خواستار برگزاری تظاهرات در میدان التحریر قاهره و دیگر شهرهای این کشور در 27 مه در اعتراض به برخی شایعات درباره احتمال عفو حسنی مبارک و دیگر مقامات عالی­رتبه دولتی زمان ریاست وی، و تسریع محاکمه آن­ها هستند.
اخوان المسلمین همچنین اعلام کرده که مخالفت با شرکت در تظاهرات روز جمعه یک وظیفه ملی است.25161

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 153386

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 6 =